Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

K11-interpretacja odczytów, błąd P0171


szym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy micry z 2002 roku, 1.0 60km, automat. Świeci się check engine, wywala błąd P0171 (system too lean bank 1). Objawy dotyczą nierównych obrotów po nagrzaniu, falują od 650-950. Obroty również niebezpiecznie nisko spadają np. przy gwałtowniejszym zatrzymaniu się. Zdecydowanie gorzej również odpala na ciepłym silniku (pracuje przez chwilę jakby nie na wszystkich cylindrach i potrafi od razu zgasnąć). Czasem podczas jazdy na wyższych obrotach nie spadają od razu po zdjęciu nogi z gazu, tylko jakby zawieszają się na chwilę. Nie ma żadnego szarpania podczas przyspieszania, samochód jeździ płynnie. Wszystkie objawy dotyczą nagrzanego silnika, na zimnym pali i pracuje dobrze. Wymieniłem świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnicę, krokowy, przepływomierz. Mam tutaj kilka odczytanych parametrów i proszę o interpretację danych i podpowiedzi gdzie szukać przyczyny.

short term fuel trim +25% (wolne obroty) i 1,5-4% (przy 2000 obrotów)

long term fuel trim 11,7%

air flow rate 0,9gm/sec (wolne obroty) i 3,3gm/sec (przy 2000 obrotów)

throttle position 8%

oxygen sensor 1 bank 1 około 0,085V (wolne obroty) i rośnie wraz z obrotami

oxygen sensor 2 bank 1 około 0,190V - jak wyżej

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, wczoraj micra sfiksowała już na dobre, zupełnie straciła wolne obroty. Po rozgrzaniu w pewnym momencie zaczęła gasnąć, dobrze, że blisko domu, bo jazda automatem z taką usterką to udręka. Umówiłem się do mechanika na czwartek, jeśli rozwiąże problem to dam znać dla potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ulisses miałeś rację. Samochód wrócił dzisiaj od mechanika. Wymieniona została przepływka i samochód ożył. Na razie zrobiłem za mało km, żebym mieć pewność, że wszystko gra, ale różnica w zachowaniu ciepłego silnika jest duża i mam nadzieje, że to był strzał w dziesiątkę. W sumie to miałem kupić używaną kompletną przepustnicę i podmienić, ale jak mi samochód zgłupiał tak, że gasł na każdych światłach odechciało mi się  eksperymentów i oddałem do warsztatu. Jeśli ktoś się będzie borykał z opisanymi wyżej objawami to potwierdzam, sprawdźcie PRZEPŁYWOMIERZ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 21.09.2018 o 21:51, szym napisał:

Ulisses miałeś rację. Samochód wrócił dzisiaj od mechanika. Wymieniona została przepływka i samochód ożył. Na razie zrobiłem za mało km, żebym mieć pewność, że wszystko gra, ale różnica w zachowaniu ciepłego silnika jest duża i mam nadzieje, że to był strzał w dziesiątkę. W sumie to miałem kupić używaną kompletną przepustnicę i podmienić, ale jak mi samochód zgłupiał tak, że gasł na każdych światłach odechciało mi się  eksperymentów i oddałem do warsztatu. Jeśli ktoś się będzie borykał z opisanymi wyżej objawami to potwierdzam, sprawdźcie PRZEPŁYWOMIERZ! :)

A na jakiej firmy przepływomierz wymieniłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...