Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana przegubów


szagma
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia z wymianą wewnętrznych przegubów w T30?? Mój mechanik uszczęśliwił mnie informacją, że mam wszystkie 4 wewnętrzne przeguby do wymiany. 

Czy jest to do zrobienia samemu czy trzeba dać zarobić mechanikowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jak w każdym aucie - jak ogarniasz to zrobisz a jak nie to jedź do mechanika.  Z tyłu rozkręcisz nie to i masz zbieżność do ustawiania. Olej trzeba trochę spuścić i uzupełnić. 

Trudno uwerzyć natomiast ,że wszystkie 4 są do wymiany. Po czym to rozpoznał mechanik ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, chudson napisał:

 

Trudno uwerzyć natomiast ,że wszystkie 4 są do wymiany. Po czym to rozpoznał mechanik ? 

Oby tylko diagnoza o wymianie wszystkich przegubów nie została podjeta przez mechanika na podstawie miny i oczu własciciela samochodu;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szagmamoże napisz jakie objawy. Faktycznie dziwne że wszystkie naraz ;) Dobrze że nie chce wymienić z kpl ze skrzynią.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik jest raczej znajomy więc nie sądzę żeby chciał mnie naciągnąć. Przód mam pękniętą jedną osłonę i drżenie przy prędkości ok 90 - 100 km/h więc tu się spodziewałem że może być przegub. Z tyłu natomiast mam dziwny hałas przy delikatnym wciśnięciu hamulca i odpuszczaniu. Hamulce były robione i są ok. Nie zdziwił bym się gdyby przeguby w moim aucie były jeszcze oryginalne i po prostu przy sprawdzeniu wyszło że wszystkie mają mniejszy lub większy luz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drżenie może powodować wiele elementów  natomiast uszkodzone przeguby wew najczęściej powodują drgania przy przyspieszaniu ,które ustają gdy przestajemy przyspieszać. 

Przeguby raczej nie hałasują przy hamowaniu ( zwłaszcza wewnętrzne i tylne )  W moim aucie tylne też mam od nowości nie zmieniane i zero problemów - ten element rzadko siada. 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o przyspieszenie to jest dokładnie tak jak piszesz. Natomiast jeśli chodzi o tył to mechanik stwierdził że luz jest większy niż na przednim przynajmniej z prawej strony. I ta właśnie mi halasuje. A nie bardzo widzę inne  źródło hałasu. 

Edytowane przez szagma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepne się z moim problemem. Podczas jazdy występują wibracje odczuwalne na kierownicy i pedale gazu, słuchać również buczenie z przodu auta, Objawy występują zarówno na biegu i na luzie, najgorzej jest przy prędkości 90-110 powyżej 110 wibracje prawie ustępują oraz poniżej 40 km/h. Prośba co to może powodować?, dwóch mechaników nie umiało sobie z tym poradzić twierdzą żebym jeżeli aż coś całkiem padnie ogólnie stawiają na przeniesienie napędu, ale nie będę przecież wymieniał wszystkich elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinasz się pod temat z innym problemem nieładnie ale niech Ci będzie. do sprawdzenia: 

Wyważenie kół

Wadliwe opony

Dwumasa

Krzyżaki wału 

Zapieczony hamulec 

Przeguby 

Poduszki silnika

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki, wydawało mi się że objawy mam podobne. I też miałem pęknięta gumę  przegubu wewnętrznego, został wymieniony wtedy przegub co nic nie zmieniło i mechanik wsadził spowrotem mój. Z wymienionej listy nie były sprawdzane tylko krzyżaki wału(mogę to jakoś sam sprawdzić? i jak? mam dostęp do kanału), czy problem z dwumasą występuje w silniku 2.0 benzyna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz poszarpać i sprawdzić luz , natomiast niewyważenia nie sprawdzisz. 

Jeśli drży na luzie to najbardziej prawdopodobne właśnie krzyżaki  , przeguby.

Masz drżenie kierownicy czy bicie kierownicy ? Bo jak bije to musi być coś z przodu nie tak ( krzywia piasta może ? ) Przy hamowaniu mocniej drży ?

Edytowane przez chudson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej takie wibracje, mrowienie czuć to tylko na kierownicy i pedale gazu oraz słychać buczenie z przodu auta. Objawy występują tylko gdy auto jest w ruchu zarówno na luzie jak i na biegu. Przy hamowaniu jest tak samo nie ma to znaczenia mechanik sprawdzał tarcze. A czy takie objawy mogą dawać łożyska luzu na kołach nie ma sprawdzałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jadąc czy dźwięk ten zmienia się gdy zaczniesz lekko skręcać w którąś ze stron, Jeśli tak to łożysko.

W jaki sposób sprawdzałeś opony i felgi ?  

I sprawdź po takiej jeździe czy któreś koło ( tylne też ) nie jest bardziej rozgrzane od pozostałych. Zapieczenie prowadnic zacisku też może taki efekt dawać a koło nie będzie blokować bo tłoczek chodzi 

Przeguby też mogą to powodować  jak również skrzynia biegów/przekładnia na tył 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opon i felg osobiście nie sprawdzałem, mechanik mówił, że są ok. Opony mam 3 letnie. Sprawdzałem czy się koła nie grzeją było ok. Tak sobie myślę że chyba najlepiej było by rozpędzić auto na podnosniku(gdzieś na jakimś forum czytałem, że tak się robi) i posłuchać co to buczy. Dziwi mnie tylko że dwóch mechaników na to nie wpadło. Może to i skrzynia. Mam jeszcze pytanko czy to może być coś z półosiami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też podejrzewam że  mam padnięty lewy wew.przegub bo drży kiera przy przyspieszaniu .Od pół roku jeżdżę z pękniętą osłoną bo nie miałem kiedy wymienić a nowa osłona leży sobie w bagażniku.Mam nadzieję że to tylko ten przegub a nie nic poważniejszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rademenez napisał:

U mnie też podejrzewam że  mam padnięty lewy wew.przegub bo drży kiera przy przyspieszaniu .Od pół roku jeżdżę z pękniętą osłoną bo nie miałem kiedy wymienić a nowa osłona leży sobie w bagażniku.Mam nadzieję że to tylko ten przegub a nie nic poważniejszego

Nieźle.

Z pęknietą osłoną czasem wystarczy przejechać tylko  parę km aby uszkodzić przegub..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, chudson napisał:

To guma już Ci się nie przyda i wydałeś kasę bez sensu bo nowy przegub będzie w zestawie .

Wiem ale przezorny zawsze ubezpieczony,lubie mieć nową gumę na zapasie :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obiecałem że napiszę po wymianie jak z objawami.

Przedni prawy przegub wewnętrzny rozsypał się w całości po wyjęciu...

Przedni lewy wewnętrzny rozsypał się w dwóch trzecich.

Jeśli chodzi o tył to wymieniłem cała półoś z prawej strony /kupiłem dobrą używkę/ - luz na przegubie wewnętrznym wyczuwałem nawet ja choć jestem prawie laikiem.

lewej strony nie zdążyliśmy ruszyć a po za ty mechanik stwierdził że jet najmniej sfatygowany.

Drżenie samochodu ustąpiło całkowicie, mogę swobodnie jeździć z wyższymi prędkościami, hałas na tylnej osi ustąpił przed wymianą - myślę że ułożyły się wreszcie nowe klocki, które niedawno zakładałem.

Pojawił się inny objaw na który nie bardzo mam pomysł - przy prędkościach 90-100km/h na łukach drogi zapala mi się kontrolka poślizgu i uaktywnia ESP, wcześniej miale to tylko np. przy energicznej zmianie pasa ruchu.

Może ktoś coś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie w trakcie pokonywania łuku tylne wewnętrzne koło już się odrywa od ziemi. Nie martwiłbym się tym, bo to oznacza że ESP działa wyśmienicie :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, gkowal napisał:

Pewnie w trakcie pokonywania łuku tylne wewnętrzne koło już się odrywa od ziemi. Nie martwiłbym się tym, bo to oznacza że ESP działa wyśmienicie :)

Hmmm, lubię jeździć szybko, ale żeby aż tak?...

Niestety nie mam doświadczenia z tym systemem - w poprzednich samochodach go nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz tak na serio.

Temat mamy o przegubach i nie mieszajmy w nim z ESP. Było trochę wątków na ten temat.

Proszę przeszukaj forum. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego postu to załóż nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...