szagma Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Witam Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia z wymianą wewnętrznych przegubów w T30?? Mój mechanik uszczęśliwił mnie informacją, że mam wszystkie 4 wewnętrzne przeguby do wymiany. Czy jest to do zrobienia samemu czy trzeba dać zarobić mechanikowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Wymiana jak w każdym aucie - jak ogarniasz to zrobisz a jak nie to jedź do mechanika. Z tyłu rozkręcisz nie to i masz zbieżność do ustawiania. Olej trzeba trochę spuścić i uzupełnić. Trudno uwerzyć natomiast ,że wszystkie 4 są do wymiany. Po czym to rozpoznał mechanik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 20 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2018 Teraz, chudson napisał: Trudno uwerzyć natomiast ,że wszystkie 4 są do wymiany. Po czym to rozpoznał mechanik ? Oby tylko diagnoza o wymianie wszystkich przegubów nie została podjeta przez mechanika na podstawie miny i oczu własciciela samochodu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 @szagmamoże napisz jakie objawy. Faktycznie dziwne że wszystkie naraz Dobrze że nie chce wymienić z kpl ze skrzynią. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szagma Opublikowano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Mechanik jest raczej znajomy więc nie sądzę żeby chciał mnie naciągnąć. Przód mam pękniętą jedną osłonę i drżenie przy prędkości ok 90 - 100 km/h więc tu się spodziewałem że może być przegub. Z tyłu natomiast mam dziwny hałas przy delikatnym wciśnięciu hamulca i odpuszczaniu. Hamulce były robione i są ok. Nie zdziwił bym się gdyby przeguby w moim aucie były jeszcze oryginalne i po prostu przy sprawdzeniu wyszło że wszystkie mają mniejszy lub większy luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 drżenie może powodować wiele elementów natomiast uszkodzone przeguby wew najczęściej powodują drgania przy przyspieszaniu ,które ustają gdy przestajemy przyspieszać. Przeguby raczej nie hałasują przy hamowaniu ( zwłaszcza wewnętrzne i tylne ) W moim aucie tylne też mam od nowości nie zmieniane i zero problemów - ten element rzadko siada. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szagma Opublikowano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) Jeśli chodzi o przyspieszenie to jest dokładnie tak jak piszesz. Natomiast jeśli chodzi o tył to mechanik stwierdził że luz jest większy niż na przednim przynajmniej z prawej strony. I ta właśnie mi halasuje. A nie bardzo widzę inne źródło hałasu. Edytowane 21 Września 2018 przez szagma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 21 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Wymieniaj o daj znać czy pomogło czy mechanik naciągnął cię na koszty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szagma Opublikowano 21 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Ok. Jak zakupię części i zrobię to napiszę czy pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rademenes Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Witam, podepne się z moim problemem. Podczas jazdy występują wibracje odczuwalne na kierownicy i pedale gazu, słuchać również buczenie z przodu auta, Objawy występują zarówno na biegu i na luzie, najgorzej jest przy prędkości 90-110 powyżej 110 wibracje prawie ustępują oraz poniżej 40 km/h. Prośba co to może powodować?, dwóch mechaników nie umiało sobie z tym poradzić twierdzą żebym jeżeli aż coś całkiem padnie ogólnie stawiają na przeniesienie napędu, ale nie będę przecież wymieniał wszystkich elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Podpinasz się pod temat z innym problemem nieładnie ale niech Ci będzie. do sprawdzenia: Wyważenie kół Wadliwe opony Dwumasa Krzyżaki wału Zapieczony hamulec Przeguby Poduszki silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rademenes Opublikowano 24 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Sorki, wydawało mi się że objawy mam podobne. I też miałem pęknięta gumę przegubu wewnętrznego, został wymieniony wtedy przegub co nic nie zmieniło i mechanik wsadził spowrotem mój. Z wymienionej listy nie były sprawdzane tylko krzyżaki wału(mogę to jakoś sam sprawdzić? i jak? mam dostęp do kanału), czy problem z dwumasą występuje w silniku 2.0 benzyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 (edytowane) możesz poszarpać i sprawdzić luz , natomiast niewyważenia nie sprawdzisz. Jeśli drży na luzie to najbardziej prawdopodobne właśnie krzyżaki , przeguby. Masz drżenie kierownicy czy bicie kierownicy ? Bo jak bije to musi być coś z przodu nie tak ( krzywia piasta może ? ) Przy hamowaniu mocniej drży ? Edytowane 25 Września 2018 przez chudson Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rademenes Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 To raczej takie wibracje, mrowienie czuć to tylko na kierownicy i pedale gazu oraz słychać buczenie z przodu auta. Objawy występują tylko gdy auto jest w ruchu zarówno na luzie jak i na biegu. Przy hamowaniu jest tak samo nie ma to znaczenia mechanik sprawdzał tarcze. A czy takie objawy mogą dawać łożyska luzu na kołach nie ma sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 sprawdź jadąc czy dźwięk ten zmienia się gdy zaczniesz lekko skręcać w którąś ze stron, Jeśli tak to łożysko. W jaki sposób sprawdzałeś opony i felgi ? I sprawdź po takiej jeździe czy któreś koło ( tylne też ) nie jest bardziej rozgrzane od pozostałych. Zapieczenie prowadnic zacisku też może taki efekt dawać a koło nie będzie blokować bo tłoczek chodzi Przeguby też mogą to powodować jak również skrzynia biegów/przekładnia na tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rademenes Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Opon i felg osobiście nie sprawdzałem, mechanik mówił, że są ok. Opony mam 3 letnie. Sprawdzałem czy się koła nie grzeją było ok. Tak sobie myślę że chyba najlepiej było by rozpędzić auto na podnosniku(gdzieś na jakimś forum czytałem, że tak się robi) i posłuchać co to buczy. Dziwi mnie tylko że dwóch mechaników na to nie wpadło. Może to i skrzynia. Mam jeszcze pytanko czy to może być coś z półosiami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 Może być coś z półosiami ale one raczej same z siebie się nie krzywią aby wpadać w wibracje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 25 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2018 U mnie też podejrzewam że mam padnięty lewy wew.przegub bo drży kiera przy przyspieszaniu .Od pół roku jeżdżę z pękniętą osłoną bo nie miałem kiedy wymienić a nowa osłona leży sobie w bagażniku.Mam nadzieję że to tylko ten przegub a nie nic poważniejszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 9 godzin temu, rademenez napisał: U mnie też podejrzewam że mam padnięty lewy wew.przegub bo drży kiera przy przyspieszaniu .Od pół roku jeżdżę z pękniętą osłoną bo nie miałem kiedy wymienić a nowa osłona leży sobie w bagażniku.Mam nadzieję że to tylko ten przegub a nie nic poważniejszego Nieźle. Z pęknietą osłoną czasem wystarczy przejechać tylko parę km aby uszkodzić przegub.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 To guma już Ci się nie przyda i wydałeś kasę bez sensu bo nowy przegub będzie w zestawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 26 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2018 9 godzin temu, chudson napisał: To guma już Ci się nie przyda i wydałeś kasę bez sensu bo nowy przegub będzie w zestawie . Wiem ale przezorny zawsze ubezpieczony,lubie mieć nową gumę na zapasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szagma Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Obiecałem że napiszę po wymianie jak z objawami. Przedni prawy przegub wewnętrzny rozsypał się w całości po wyjęciu... Przedni lewy wewnętrzny rozsypał się w dwóch trzecich. Jeśli chodzi o tył to wymieniłem cała półoś z prawej strony /kupiłem dobrą używkę/ - luz na przegubie wewnętrznym wyczuwałem nawet ja choć jestem prawie laikiem. lewej strony nie zdążyliśmy ruszyć a po za ty mechanik stwierdził że jet najmniej sfatygowany. Drżenie samochodu ustąpiło całkowicie, mogę swobodnie jeździć z wyższymi prędkościami, hałas na tylnej osi ustąpił przed wymianą - myślę że ułożyły się wreszcie nowe klocki, które niedawno zakładałem. Pojawił się inny objaw na który nie bardzo mam pomysł - przy prędkościach 90-100km/h na łukach drogi zapala mi się kontrolka poślizgu i uaktywnia ESP, wcześniej miale to tylko np. przy energicznej zmianie pasa ruchu. Może ktoś coś podpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 Pewnie w trakcie pokonywania łuku tylne wewnętrzne koło już się odrywa od ziemi. Nie martwiłbym się tym, bo to oznacza że ESP działa wyśmienicie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szagma Opublikowano 8 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 44 minuty temu, gkowal napisał: Pewnie w trakcie pokonywania łuku tylne wewnętrzne koło już się odrywa od ziemi. Nie martwiłbym się tym, bo to oznacza że ESP działa wyśmienicie Hmmm, lubię jeździć szybko, ale żeby aż tak?... Niestety nie mam doświadczenia z tym systemem - w poprzednich samochodach go nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 8 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2018 A teraz tak na serio. Temat mamy o przegubach i nie mieszajmy w nim z ESP. Było trochę wątków na ten temat. Proszę przeszukaj forum. Jeśli nie znajdziesz odpowiedniego postu to załóż nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.