Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T32] Wymiana oleju co 30.000 km ? Dobrze czy źle...


lucianin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ! Jakie jest Wasze zdanie na temat wymieniania oleju przez serwis co 30.000 km ? Zapewne wielu z Was powie : Po co szybciej skoro producent tak zalecił , że to dodatkowe koszty  :) Mogę się z tym zgodzić, ale od zawsze uczono mnie, że 15 tys. to jest max, bo olej się zużywa , właściwości smarne pogarszają się w trakcie eksploatacji, niby turbina może dostać po tyłku itp. Nie przeszło Wam przez głowę, że serwisy mogą robić to celowo żeby nie naciągać się na zbędne koszty ? Ciekawe jaka będzie żywotność podzespołów po przejechaniu np. 150 000 tys. km i gdy zakończy się okres gwarancyjny. Jeśli ktoś planuje sprzedać autko szybciej przed końcem gwarancji to OK , po co generować dodatkowe koszty , jak coś się upizga w silniku to jest gwarancja , gorzej jeśli ktoś będzie chciał dłużej eksploatować auto. Przeglądałem sporo portali i praktycznie Wszyscy mówią że wcześniejsza wymiana oleju ma sens. (do 15tys.)

Wracając do początkowego pytania : Jakie jest Wasze zdanie na ten temat , jak Wy robicie w swoich X czy QQ ?  Pozdrowionka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim benzyniaku wymieniam co 5 tysięcy mil (jakies 8000 km) . Moim zdaniem wymiana co 30000 to przegięcie zwłaszcza w dieselu.

Edytowane przez stuff1000
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 8 tys to też przegięcie,no chyba że tyle robisz w rok,to zrozumie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, lucianin napisał:

Hej ! Jakie jest Wasze zdanie na temat wymieniania oleju przez serwis co 30.000 km ?

Ja od zawsze wymieniam po 15k. Dlatego tak ponoć awaryjne (bo Renault powiedział, żeby wymieniać właśnie co 30k) 1.9 dCi ma już ponad 230k i działa bez zarzutu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem świadkiem jak znajomy zmieniał ojej w swoim BMW X1 2,0d. Oczywiście long life ze znaczkiem BMW po 30kkm. Olej miał konsystencję pasty ściernej, tylko rzadszy :D Możesz gadać że to złe dla silnika jak on twierdzi że to super olej :D 

Ja zmieniam co 10-12 kkm w obu traktorach.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, JACKO29 said:

Co 8 tys to też przegięcie,no chyba że tyle robisz w rok,to zrozumie.

U mnie w instrukcji napisane 5 tysięcy mil lub 5 miesięcy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, stuff1000 napisał:

U mnie w instrukcji napisane 5 tysięcy mil lub 5 miesięcy.  

Zależy o jakim oleju pisze instrukcja.

Jesli dotyczy oleju mineralnego to w/w interwał jest odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd pamiętam, raz do roku jeździłem do zaprzyjaźnionego mechanika i wymieniałem olej, ca 16k. Nie przeszkadzało mi to w niczym. Po zakupie iksa wymieniłem olej po 2k, teraz na przeglądzie wymienię pewnie w okolicach właśnie 16k. Czy za często czy za rzadko? Za 5l Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 (zarekomendowany przez ASO) zapłaciłem 135zł. To nawet jakbym zmieniał co 10k to w mojej opinii nie majątek ;)

mb

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, stuff1000 napisał:

U mnie w instrukcji napisane 5 tysięcy mil lub 5 miesięcy.  

Aaaa.No to sorry! Taki układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michalb napisał:

Odkąd pamiętam, raz do roku jeździłem do zaprzyjaźnionego mechanika i wymieniałem olej, ca 16k. Nie przeszkadzało mi to w niczym. Po zakupie iksa wymieniłem olej po 2k, teraz na przeglądzie wymienię pewnie w okolicach właśnie 16k. Czy za często czy za rzadko? Za 5l Shell Helix Ultra Professional AF 5W30 (zarekomendowany przez ASO) zapłaciłem 135zł. To nawet jakbym zmieniał co 10k to w mojej opinii nie majątek ;)

mb

Bardzo dobre podejście tak jak mówisz to nie majątek a w przyszłości silnik pewnie podziękuje. Powiedz mi proszę czy jak miedzy przeglądami wymieniasz olej to stosujesz oryginalny nissanowski filtr oleju (OEM) tak żeby serwis się nie poznał czy im to wszystko jedno ? W serwisie powiedziano mi że teoretycznie mogę robić z  autem co mi się tylko podoba bo to moje auto, ale jeśli jakaś moja wymiana wpłynie na awarie może to być podstawa to anulowania gwarancji na dany podzespół czy tam część. Też właśnie chce wymienić olej wcześniej u mechaniora który robi mi to od zawsze w każdym aucie, żeby nie czekać do 30.000 tys. bo mnie ta liczba nie przekonuje. Dlatego też założyłem ten temat żeby osoby zainteresowane podzieliły się opiniami i spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się, że u mnie w instrukcji stoi, że mam przyjeżdżać co rok lub co 20k km (co nastąpi wcześniej), żeby utrzymać gwarancję. Jako że właśnie co rok ca 16k km robię, to mi pasuje taki układ. Za wymianę wzięli ostatnio 48zł, plus dyszka za uszczelkę. Gość poradził, że jako swój olej mam, to żeby na FV był numer rej pojazdu, w razie w.

mb

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robie dwa razy w roku co 12-15tys... te 30tys jest zapewnieniem ze dokładność wykonania silnika w porownaniu do wczesniejszych jednostek jest wyzsza, prawda taka, ze dci z zachodu z ksiazkami i wymianami co 30-40tys(bo sie komus zapomnialo) sie rozsypywaly przy 300tys... nie warto!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niedawno kupiłem xsa i dzisiaj serwisowo wymieniałem olej i filtry po 30000 km, ale nie w serwisie. Filtr powietrza był tak zawalony, że mechanik się trochę zdziwił, co do oleju to ciężko stwierdzić jego zużycie. Ja zamierzam te rzeczy wymieniać co 15000 km.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do wymian oleju co 30 tyś to podzielę się moim doświadczeniem, poprzednie auto scenic III z silnikiem diesla1.9 miałem od nowości i robiłem serwis olejowy co 15-18 tyś sprzedałem go z przebiegiem ok 190 tyś i nie miałem żadnych problemów a że teraz x-traila mam w tzw wynajmie długoterminowym na 2 lata postanowiłem "zastosować" się do zaleceń producenta czyli wspomniane 30tyś lub co 12 m-cy bo raczej nie skorzystam z wykupu tylko wezmę następne nowe auto. I tak sobie jeżdżę od pół roku na blacie najechane już ponad 15 tyś i w zeszły tygodniu zapaliła się żółta kontrolka "MIL -lampka sygnalizacji silnika", auto jeździ, przyspiesza, hamuje nic się niepokojącego nie dzieje, podjechałem do serwisu na zbadanie podpieli pod kompa i wyrzuciło błąd "P253F - rozcieńczony olej" z powodu niedopalenia filtra PDF :(

i suma summarum musiałem wymienić olej w połowie deklarowanego interwału przez producenta także uważam ten "wymysł" z wymianą co 30tys za czysty marketingowy bełkot.

A tak na marginesie to niema żadnej kontrolki czy jakiejś informacji dla kierowcy że w danym momencie trwa wypalanie filtra bo gdybym to wiedział to np w trakcie tej czynności nie gasiłbym silnika.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...