Gość MeFi_u Opublikowano 17 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2005 Witam wszystkich po raz pierwszy. Od niedługiego czasu posiadam Sunny 93r. 1.4 LX z wtryskiem. Nadarzyła się okazja wymienić zegary na wersje z obrotomierzem, więc postanowiłem zacząć od teorii. Przeszukałem forum i nic konkretnego oprócz manuali które są udostępnione na http://fosik.t8.ds.pwr.wroc.pl/~mroova/dow...anual_Vol_2.rar . nie znalazłem. Tak więc zabrałem się za analize manuali, niestety jednak im dłużej je przeglądam tym bardziej uświadamiam sobie że na przepinaniu kabli można spędzić ze dwa dni . Zakładam,mam nadzieje że prawidłowo, że w nissanie mam "ECCS Control unit" (tak to ładnie w manualach nazywają). Prównuje rozpiske wyprowadzeń zegarów na stronach manuala EL-110 i EL-112 Zegary są podłaczane są do wyprowadzeń M22 (dla wersji bez obrotomierza) i M23 (z obrotomierzem) według informacji na EL-191... Niestet nie widze dokładnej rozpiski tych wyjść,a dokładnie M22 bo mój sunny M23 nie posiada (tak myśle). Jakie sygnały do nich dochodzą, nie potrafie stwierdzić czy w tych wtyczkach mam wszystkie sygnały które potrzebuje do obrotomierza. Zastanawia mnie czy ta rozpiska to nie schemat na EL-114, ale nie ma tu oznaczeń numerowych i jakoś wydaje się moło sygnałów niż potrzeba... Jeśli ktoś jest wstanie zerknąc na te manuale i powiedzieć mi czy rozpiska M22,M23 to jest to co na stronie EL-114 ?? A moze zabieram się do tego od złej strony ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gulash Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_obrot.html Ale cię zaraz zjadą ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MeFi_u Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_obrot.html Ale cię zaraz zjadą ... Do tego linku trafiłem, ale : Przeróbka dotyczy aut N14 z silnikiem GA1xDS (z gaźnikiem). Nie znaczy to jednak, że podanego opisu nie można wykorzystać do podłączenia zegarów do aut z silnikiem z wtryskiem (silniki GA1xDE), nie wiem jednak, czy po 1993 roku nie zmienił się układ wyprowadzeń deski rozdzielczej wraz z pojawieniem się prędkościomierza napędzanego elektrycznie zamiast linki. A mnie interesuje silnik GA14DE. Wiem, że wyprowadzenia styków z licznikach jest taki sam, jednak tego nie szukam. Interesują mnie wyjścia M22 i M23 czy tam dochodzi sygnał obrotomierza z komputera (bo mniemam że taki posiadam - choć moge się mylić... dziedzina samochodowa jest mi bardziej obca niż nie). Również fragment z w/w linku o długości kilkudziesięciu cm, przez istniejący już otwór przepchałem kabel do komory silnika i tam odnalazłem miejsce, gdzie należy podłączyć obrotomierz Rodzi moje wątpliwości ponieważ ja chciałbym się do istniejącego wyjścia komputera podłączyć. Podejrzewam że jest to schemat na stronie El-114 i chciałbym się upewnić czy myśle dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gulash Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Na 99 % będzie to taki sam sygnał. Tutaj raczej nikt nic nie zmieniał i nie robi różnicy czy sygnał idzie z takiego czy innego modułu. Inaczej może być tylko w dieslu. Na twoim miejscu nie zastanawiał bym się bardzo i podłączył jak w opicie na AC. Jak coś nie będzie banglać to będziesz najwyżej kombinował. Jak mieszkasz w okolicach Warszawy to przyjeżdżaj to ci pomoge. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NaAx Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Witam, ja mam podobna sytuacje co MeFi_u. Sunny z 93 i mi tez udalo sie dorwac zegary z obrotomierzem. Wszelka pomoc w tym temacie mile widziala A moze ktos z okolic Legnicy podlaczylby mi niedrogo te zegary? 8) PozDrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MeFi_u Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Na 99 % będzie to taki sam sygnał. Masz zapewne racje, ale po analizie manuali wydaje mi się, że zbędne jest prowadzenie kabla do komory silnika i tam zeskrobywanie izolacji. Z dokumentacji wynika, że obojętnie jaka to wersja N14 zawsze sygnał obrotomierza jest we wtyczce do zegarów. Poprostu w tych wersjach bez nie jest wykorzystywany. Jednak inne kable trzeba poprzepinać w inne wtyczki tak jak to w opisie. Myśle że gdzieś pod koniec następnego tygodnia zrewiduje swoje przypuszczenia. Jak mieszkasz w okolicach Warszawy to przyjeżdżaj to ci pomoge. Dzięki za propozycje, ale z Gliwic troche daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel-k Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Na stronie autocentrum (i coś tam dalej) pokazano schemat podłączenia licznika z obrotkiem do samochodu z silnikiem gaźnikowym. Ja taki mam i taki licznik z obrotekiem sobie podłączyłem, ale nie kombinowałem z kondenstatorami i opornikami, tylko podłączyłem do odpowiedniej druciarni w samochodzie.Wszystko to właśnie dzięki serwisówce nissana dostępnej na nissanklub. Co do zmiany kabli we wtyczkach, jest to chyba nieuniknione. Ja kupiłem licznik z wtyczkami, wtyczki z instalacji samochodowej obciąłem, nowe podłączyłem w odpowiednie miejsca i wszystko działa. Natomiast jeżeli chodzi o samochody z wtryskiem, proponuję naprawdę dokładnie przestudiować serwisówkę (jest to trochę upierdliwe ze względu na objętość), bo tam wszystko jest dokładnie opisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MeFi_u Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 Właśnie... czy da się kupić takie wtyczki i wejscia jak w licznikach ? Ładnie by było zrobić przejściówke niż obcinać kable i zawsze można szybko wrócić do starego zegra. Wtyczki te są dośc specyficzne... widział ktoś gdzieś do kupienia? Może gdzieś u autoryzowanego przedstawiciela pytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel-k Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 W serwisie mogą mieć, mogą nawet (jakby nie mieli) poprosić Japońców o uruchomienie produkcji, tyle że poźniej to Nyskę trzeba będzie sprzedać :wink: Lepiej poszukać licznika z wtyczkami, ale jak już kupiłeś bez wtyczek, to poszukaj kogoś kto sprzedaje klamoty do Nissana może będzie miał instalacje do licznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 kabelki z wtyczki mozna wyjac i powkladac w inne odpowiednie miejsca.uzyj do tego troche delikatnej sily i malutkiego srubokreta.wtyczki ze starych zegarow pasuja do tych z obrotkiem, tak bynajmniej bylo w wersji z gaznikiem. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MeFi_u Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 Ja się domyślam, że wtyczki są takie same, ale marzy mi się przejściówka . Do niej wpinam kable obecne a przejsciówke do nowych zegarów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lowiec Opublikowano 22 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2005 coz...masz glowe i ch.. to kombinuj pamietaj tylko i zrob tak by styki byly bardzo dobre i nie wymagaly poprawek. pozdrawiam slawek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MeFi_u Opublikowano 14 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2005 Witam ponownie coz...masz glowe i ch.. to kombinuj pamietaj tylko i zrob tak by styki byly bardzo dobre i nie wymagaly poprawek. No i trzeba kombinować... Odkręcam śrubki, wyciągam zegary i od razu ździwienie... zegary w sunny są inne niż sądziłem że mam, ale nic to manual jest więc zerkam do niego (choć już z pewnym przeczuciem) i co ... nie ma tego typu zegarów w manualu. Teraz prośba o pomoc . Gdzie znajde manuala do sunny po 93 czyli zegary z prędkościomierzem elktronicznym/elektrycznym (bez linki). Licznik ten się różni a znaczącą różnicą jest to że ma 4 wtyczki a nie 3 jak te które mam w manualu. Wzasadzie rozpiske moge stworzyć z zegarów bo na scieżkach są opisy... ale chciałbym mieć dostęp do odpowiedniego manuala wrazie innych problemów . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek188 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Na 99 % będzie to taki sam sygnał. Masz zapewne racje, ale po analizie manuali wydaje mi się, że zbędne jest prowadzenie kabla do komory silnika i tam zeskrobywanie izolacji. Z dokumentacji wynika, że obojętnie jaka to wersja N14 zawsze sygnał obrotomierza jest we wtyczce do zegarów. Poprostu w tych wersjach bez nie jest wykorzystywany. Jednak inne kable trzeba poprzepinać w inne wtyczki tak jak to w opisie. Myśle że gdzieś pod koniec następnego tygodnia zrewiduje swoje przypuszczenia. Jak mieszkasz w okolicach Warszawy to przyjeżdżaj to ci pomoge. Dzięki za propozycje, ale z Gliwic troche daleko Witam ynalaylem twj post na forum ,mam pztanko yz udalo ci sie yainstalowac obrotomiery bo mam podobn wersje sunnego i mam ten sam problem y jego podlacyeniem. sorrz ya bzki ale mj komp syfankuje.__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 mi po wczesniejszych przygotowaniach udalo sie to zrobic w 4 godziny (wersjagaznikowa). pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomi_ Opublikowano 21 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2006 Witam wszystkich amatorów przerabiania obrotomierza. To ja zamieściłem kiedyś opis na stronie AutoCentrum montażu obrotomierza do auta z gaźnikiem. Jakiś czas potem dokonał tej sztuki w aucie z wtryskiem gościu o pseudonimie Runbit. Wejdź na stronę AutoCentrum Nissan Club , wybierz opcję Szukaj i wpisz aby w materiałach archiwalnych wyszukał Ci wszystkie posty autora runbit. Znadziesz całą historę podłączenia. Z tego co pamiętam to nie trzeba zmieniać w aucie z wtryskiem kolejności kabelków w wtyczkach, a obrotomierz podłącza się do pinu 2 komputera. Pozdrawiam Tomi PS. Nie wiem co macie na myśli że na Auto Centrum zaraz was zjadą? PS2. Jak już Ci się uda z tym obrotomierzem, to spisz swoje uwagi i może warto zamieścic to na jakiejś stronie, bo wątek wstawienia obrotomierza pojawia się dosyć często Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość NaAx Opublikowano 30 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2006 witam, ja mam takie glupie pewnie pytanie Co to jest? : jak nie podpialem do tego wtyku to zegary dzialaly tak samo jak wszystko bylo podlaczone... I jeszcze jedno pytanie, ma ktos moze rozpisane kostki do zegarow z obrotkiem i bez, jak to jest zrobione na stronie AC Nissan Club, tylko ze do wersji bez linki? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarek188 Opublikowano 31 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2006 Witam z tego co sie orientuję jest to brzęczyk który daje o sobie znać gdy wyłączysz zapłon i otworzysz drzwi ,a bedziesz miał włączone swiatła. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dominik86st Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2006 Jak już Ci się uda z tym obrotomierzem, to spisz swoje uwagi i może warto zamieścic to na jakiejś stronie, bo wątek wstawienia obrotomierza pojawia się dosyć często Przyłączam się do gorącej prośby... dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zicoo Opublikowano 16 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2006 dzis zabralem sie do wymiany zegarów, kupilem sobie takie z obrotkiem, udalo mi sie trafic na takie bez linki do mojego sloneczka... odpialem stare, podlaczylem nowe....i d*pa. Jedyne do o dziwo dziala to kontrolka braku plynu do spryskiwacza :sad: :sad: :sad: Z ciekawostek, jak przelaczylem kluczyk na zaploni zwolnilem hamulec reczny (gasnie kontrolka na desce) to w tym samym momencie wskaowka temp. cieczy chlodzoacej pochodzi pod max :!: :!: :!: Pozdwietlenie nie dziala, nie mowiac o samym obrotomierzu :? :? :? Czy ktos wie o co tu moze chodzic, bo moze ja cos zle robie albo o czyms nie wiem...HELP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość REGE Opublikowano 20 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2006 Witam z tego co sie orientuję jest to brzęczyk który daje o sobie znać gdy wyłączysz zapłon i otworzysz drzwi ,a bedziesz miał włączone swiatła. pozdrawiam Dokładnie tak. :wink: Czy ktos wie o co tu moze chodzic, bo moze ja cos zle robie albo o czyms nie wiem. Musisz pozamieniać kilka kabelków w kostkach. To nic trudnego, mi zajęło to gdzieś niecałą godzinkę - łącznie z rozkręcaniem deski... Wystarczy oznaczyć sobie kabelki. Ścieżki na zegarach powinny być opisane, a po ścieżkach można łatwo dojść do kostek (a tym samym kabelków), odpowiednio je podpisać i przełożyć w odpowiednie miejsce (zgodnie ze schematem lub ścieżkami w nowych zegarach). 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Syrop Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Troche odświeże temat. Bo mam zegarki z obrotkiem, i moze mi ktoś podać jakiś schemat czy coś jak ma je podłączyć do mojego sunny 1.4 N13 który jest bez obrotki ? Tak wyglądają zegarki Tył A tu sobie doczepiłem dłuższe przewody, oraz jako tako opisałem do czego one służą, ale nie jestem pewnien czy jest cacy, więc schemat jakiś by się przydał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 15 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2007 Tylko kolego będzie Cię ten obrotomierz okłamywał bo to jest z wersji GTi gdzie jest wyskalowany do 9k a Twój silnik nie kręci tak wysoko i w "zwykłych" autach obrotomierz jest wyskalowany do 8k przynajmniej jest tak w N14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Syrop Opublikowano 16 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2007 _Pablo_, a niby czemu ma kłamać , możesz sobie podłaczyćod poloneza nawet czy od czego chcesz, aby od 4 cylindrowca z cewką i nie ma problemu, przeiceż tu ktoś sam nie zmieniał tarcz, tylko takie są oryginalne. To ma ktoś wkońcu ten schemat podłączenia zegarów ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość macieii Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 ja zmieniłem i działa mam wersję elektroniczną-obrotomierz po prawej: 1. trzeba wypiąć przewody z kostek-najpierw delikatnie odgiąć takie zabezpieczenie na kostkach po każdej ze stron gdzie są kabelki 2. potem opisać przewody- na kabel naklejka z numerem na kartkę opis 3. zeby wyjąć kabel z kostki trzeba podważyć styk nożem od wewnętrznej strony kostki i delikatnie wysunąć kabelek cierpliwość to podstawa żeby nic nie urwac i w pkt 1 tez. 4. opisane kabelki wkładamy do kostek zgodnie z przeznaczeniem w nowych zegarach 5. ja sygnał do obrotomierza pociągnąłem z komputera pin z nr 2 do śruby w zegarach do której przesyłany jest sygnał sterujący ścieżka z tej śruby nie jest połączona z inną śćieżką bo jedna jest wspólna z licznikiem a druga IGN bodajże. a jeszcze jedno jeżeli chcecie zachować swój przebieg odkręćcie sruby od licznika i je zamieńcie ja tak mam, kolor wskazówki jest biały a nie czerwony ale za to 110 tyśi a nie 250 he. wszystko działa jak należy pozdrawiam życzę powodzenia[/i] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.