Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Wymiana zegarów bez obrotomierza na wersji z.


Guest MeFi_u
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich po raz pierwszy.

 

Od niedługiego czasu posiadam Sunny 93r. 1.4 LX z wtryskiem.

Nadarzyła się okazja wymienić zegary na wersje z obrotomierzem, więc postanowiłem zacząć od teorii. Przeszukałem forum i nic konkretnego oprócz manuali które są udostępnione na http://fosik.t8.ds.pwr.wroc.pl/~mroova/dow...anual_Vol_2.rar . nie znalazłem. Tak więc zabrałem się za analize manuali, niestety jednak im dłużej je przeglądam tym bardziej uświadamiam sobie że na przepinaniu kabli można spędzić ze dwa dni :).

 

Zakładam,mam nadzieje że prawidłowo, że w nissanie mam "ECCS Control unit" (tak to ładnie w manualach nazywają). Prównuje rozpiske wyprowadzeń zegarów na stronach manuala EL-110 i EL-112

Zegary są podłaczane są do wyprowadzeń M22 (dla wersji bez obrotomierza) i M23 (z obrotomierzem) według informacji na EL-191... Niestet nie widze dokładnej rozpiski tych wyjść,a dokładnie M22 bo mój sunny M23 nie posiada (tak myśle). Jakie sygnały do nich dochodzą, nie potrafie stwierdzić czy w tych wtyczkach mam wszystkie sygnały które potrzebuje do obrotomierza. Zastanawia mnie czy ta rozpiska to nie schemat na EL-114, ale nie ma tu oznaczeń numerowych i jakoś wydaje się moło sygnałów niż potrzeba...

 

Jeśli ktoś jest wstanie zerknąc na te manuale i powiedzieć mi czy rozpiska M22,M23 to jest to co na stronie EL-114 ?? A moze zabieram się do tego od złej strony ?

Link to comment
Share on other sites

http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_obrot.html

 

Ale cię zaraz zjadą ...

 

Do tego linku trafiłem, ale :

 

Przeróbka dotyczy aut N14 z silnikiem GA1xDS (z gaźnikiem). Nie znaczy to jednak, że podanego opisu nie można wykorzystać do podłączenia zegarów do aut z silnikiem z wtryskiem (silniki GA1xDE), nie wiem jednak, czy po 1993 roku nie zmienił się układ wyprowadzeń deski rozdzielczej wraz z pojawieniem się prędkościomierza napędzanego elektrycznie zamiast linki.

 

A mnie interesuje silnik GA14DE. Wiem, że wyprowadzenia styków z licznikach jest taki sam, jednak tego nie szukam. Interesują mnie wyjścia M22 i M23 czy tam dochodzi sygnał obrotomierza z komputera (bo mniemam że taki posiadam - choć moge się mylić... dziedzina samochodowa jest mi bardziej obca niż nie).

 

Również fragment z w/w linku

o długości kilkudziesięciu cm, przez istniejący już otwór przepchałem kabel do komory silnika i tam odnalazłem miejsce, gdzie należy podłączyć obrotomierz

 

Rodzi moje wątpliwości ponieważ ja chciałbym się do istniejącego wyjścia komputera podłączyć. Podejrzewam że jest to schemat na stronie El-114 i chciałbym się upewnić czy myśle dobrze

Link to comment
Share on other sites

Na 99 % będzie to taki sam sygnał. Tutaj raczej nikt nic nie zmieniał i nie robi różnicy czy sygnał idzie z takiego czy innego modułu. Inaczej może być tylko w dieslu. Na twoim miejscu nie zastanawiał bym się bardzo i podłączył jak w opicie na AC. Jak coś nie będzie banglać to będziesz najwyżej kombinował. Jak mieszkasz w okolicach Warszawy to przyjeżdżaj to ci pomoge.

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja mam podobna sytuacje co MeFi_u. Sunny z 93 i mi tez udalo sie dorwac zegary z obrotomierzem. Wszelka pomoc w tym temacie mile widziala :) A moze ktos z okolic Legnicy podlaczylby mi niedrogo te zegary? 8) PozDrawiam

Link to comment
Share on other sites

Na 99 % będzie to taki sam sygnał.

 

Masz zapewne racje, ale po analizie manuali wydaje mi się, że zbędne jest prowadzenie kabla do komory silnika i tam zeskrobywanie izolacji.

 

Z dokumentacji wynika, że obojętnie jaka to wersja N14 zawsze sygnał obrotomierza jest we wtyczce do zegarów. Poprostu w tych wersjach bez nie jest wykorzystywany. Jednak inne kable trzeba poprzepinać w inne wtyczki tak jak to w opisie. Myśle że gdzieś pod koniec następnego tygodnia zrewiduje swoje przypuszczenia.

 

 

Jak mieszkasz w okolicach Warszawy to przyjeżdżaj to ci pomoge.

 

Dzięki za propozycje, ale z Gliwic troche daleko :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-k

Na stronie autocentrum (i coś tam dalej) pokazano schemat podłączenia licznika z obrotkiem do samochodu z silnikiem gaźnikowym. Ja taki mam i taki licznik z obrotekiem sobie podłączyłem, ale nie kombinowałem z kondenstatorami i opornikami, tylko podłączyłem do odpowiedniej druciarni w samochodzie.Wszystko to właśnie dzięki serwisówce nissana dostępnej na nissanklub.

Co do zmiany kabli we wtyczkach, jest to chyba nieuniknione. Ja kupiłem licznik z wtyczkami, wtyczki z instalacji samochodowej obciąłem, nowe podłączyłem w odpowiednie miejsca i wszystko działa. Natomiast jeżeli chodzi o samochody z wtryskiem, proponuję naprawdę dokładnie przestudiować serwisówkę (jest to trochę upierdliwe ze względu na objętość), bo tam wszystko jest dokładnie opisane

Link to comment
Share on other sites

Właśnie... czy da się kupić takie wtyczki i wejscia jak w licznikach ? Ładnie by było zrobić przejściówke niż obcinać kable i zawsze można szybko wrócić do starego zegra. Wtyczki te są dośc specyficzne... widział ktoś gdzieś do kupienia? Może gdzieś u autoryzowanego przedstawiciela pytać?

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel-k

W serwisie mogą mieć, mogą nawet (jakby nie mieli) poprosić Japońców o uruchomienie produkcji, tyle że poźniej to Nyskę trzeba będzie sprzedać :wink:

Lepiej poszukać licznika z wtyczkami, ale jak już kupiłeś bez wtyczek, to poszukaj kogoś kto sprzedaje klamoty do Nissana może będzie miał instalacje do licznika

Link to comment
Share on other sites

kabelki z wtyczki mozna wyjac i powkladac w inne odpowiednie miejsca.uzyj do tego troche delikatnej sily i malutkiego srubokreta.wtyczki ze starych zegarow pasuja do tych z obrotkiem, tak bynajmniej bylo w wersji z gaznikiem.

 

pozdrawiam

slawek

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Witam ponownie

 

coz...masz glowe i ch.. to kombinuj :lol: pamietaj tylko i zrob tak by styki byly bardzo dobre i nie wymagaly poprawek.

 

No i trzeba kombinować... Odkręcam śrubki, wyciągam zegary i od razu ździwienie... zegary w sunny są inne niż sądziłem że mam, ale nic to manual jest więc zerkam do niego (choć już z pewnym przeczuciem) i co ... nie ma tego typu zegarów w manualu.

 

Teraz prośba o pomoc . Gdzie znajde manuala do sunny po 93 czyli zegary z prędkościomierzem elktronicznym/elektrycznym (bez linki). Licznik ten się różni a znaczącą różnicą jest to że ma 4 wtyczki a nie 3 jak te które mam w manualu.

 

Wzasadzie rozpiske moge stworzyć z zegarów bo na scieżkach są opisy... ale chciałbym mieć dostęp do odpowiedniego manuala wrazie innych problemów .

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Guest jarek188
Na 99 % będzie to taki sam sygnał.

 

Masz zapewne racje, ale po analizie manuali wydaje mi się, że zbędne jest prowadzenie kabla do komory silnika i tam zeskrobywanie izolacji.

 

Z dokumentacji wynika, że obojętnie jaka to wersja N14 zawsze sygnał obrotomierza jest we wtyczce do zegarów. Poprostu w tych wersjach bez nie jest wykorzystywany. Jednak inne kable trzeba poprzepinać w inne wtyczki tak jak to w opisie. Myśle że gdzieś pod koniec następnego tygodnia zrewiduje swoje przypuszczenia.

 

 

Jak mieszkasz w okolicach Warszawy to przyjeżdżaj to ci pomoge.

 

Dzięki za propozycje, ale z Gliwic troche daleko :)

Witam ynalaylem twj post na forum ,mam pztanko yz udalo ci sie yainstalowac obrotomiery bo mam podobn wersje sunnego i mam ten sam problem y jego podlacyeniem. sorrz ya bzki ale mj komp syfankuje.__

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomi_

Witam wszystkich amatorów przerabiania obrotomierza.

To ja zamieściłem kiedyś opis na stronie AutoCentrum montażu obrotomierza do auta z gaźnikiem. Jakiś czas potem dokonał tej sztuki w aucie z wtryskiem gościu o pseudonimie Runbit.

Wejdź na stronę AutoCentrum Nissan Club , wybierz opcję Szukaj i wpisz aby w materiałach archiwalnych wyszukał Ci wszystkie posty autora runbit.

Znadziesz całą historę podłączenia.

Z tego co pamiętam to nie trzeba zmieniać w aucie z wtryskiem kolejności kabelków w wtyczkach, a obrotomierz podłącza się do pinu 2 komputera.

Pozdrawiam

Tomi

PS. Nie wiem co macie na myśli że na Auto Centrum zaraz was zjadą?

PS2. Jak już Ci się uda z tym obrotomierzem, to spisz swoje uwagi i może warto zamieścic to na jakiejś stronie, bo wątek wstawienia obrotomierza pojawia się dosyć często

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam, ja mam takie glupie pewnie pytanie :P Co to jest? :

 

zegary.jpg

 

jak nie podpialem do tego wtyku to zegary dzialaly tak samo jak wszystko bylo podlaczone...

 

I jeszcze jedno pytanie, ma ktos moze rozpisane kostki do zegarow z obrotkiem i bez, jak to jest zrobione na stronie AC Nissan Club, tylko ze do wersji bez linki? pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest jarek188

Witam z tego co sie orientuję jest to brzęczyk który daje o sobie znać gdy wyłączysz zapłon i otworzysz drzwi ,a bedziesz miał włączone swiatła. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest dominik86st
Jak już Ci się uda z tym obrotomierzem, to spisz swoje uwagi i może warto zamieścic to na jakiejś stronie, bo wątek wstawienia obrotomierza pojawia się dosyć często

Przyłączam się do gorącej prośby... dla potomnych :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

dzis zabralem sie do wymiany zegarów, kupilem sobie takie z obrotkiem, udalo mi sie trafic na takie bez linki do mojego sloneczka...

odpialem stare, podlaczylem nowe....i d*pa. Jedyne do o dziwo dziala to kontrolka braku plynu do spryskiwacza :sad: :sad: :sad:

 

Z ciekawostek, jak przelaczylem kluczyk na zaploni zwolnilem hamulec reczny (gasnie kontrolka na desce) to w tym samym momencie wskaowka temp. cieczy chlodzoacej pochodzi pod max :!: :!: :!:

 

Pozdwietlenie nie dziala, nie mowiac o samym obrotomierzu :? :? :?

 

Czy ktos wie o co tu moze chodzic, bo moze ja cos zle robie albo o czyms nie wiem...HELP

Link to comment
Share on other sites

Witam z tego co sie orientuję jest to brzęczyk który daje o sobie znać gdy wyłączysz zapłon i otworzysz drzwi ,a bedziesz miał włączone swiatła. pozdrawiam

Dokładnie tak. :wink:

 

Czy ktos wie o co tu moze chodzic, bo moze ja cos zle robie albo o czyms nie wiem.

Musisz pozamieniać kilka kabelków w kostkach. To nic trudnego, mi zajęło to gdzieś niecałą godzinkę - łącznie z rozkręcaniem deski... Wystarczy oznaczyć sobie kabelki. Ścieżki na zegarach powinny być opisane, a po ścieżkach można łatwo dojść do kostek (a tym samym kabelków), odpowiednio je podpisać i przełożyć w odpowiednie miejsce (zgodnie ze schematem lub ścieżkami w nowych zegarach). 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Troche odświeże temat.

Bo mam zegarki z obrotkiem, i moze mi ktoś podać jakiś schemat czy coś jak ma je podłączyć do mojego sunny 1.4 N13 który jest bez obrotki ?

Tak wyglądają zegarki

bdb39b7e62aa78d7m.jpg

Tył

c47e93e72a2af825m.jpg

A tu sobie doczepiłem dłuższe przewody, oraz jako tako opisałem do czego one służą, ale nie jestem pewnien czy jest cacy, więc schemat jakiś by się przydał

1416ab5c349ae718m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest _Pablo_

Tylko kolego będzie Cię ten obrotomierz okłamywał bo to jest z wersji GTi gdzie jest wyskalowany do 9k a Twój silnik nie kręci tak wysoko i w "zwykłych" autach obrotomierz jest wyskalowany do 8k przynajmniej jest tak w N14

Link to comment
Share on other sites

_Pablo_, a niby czemu ma kłamać , możesz sobie podłaczyćod poloneza nawet czy od czego chcesz, aby od 4 cylindrowca z cewką i nie ma problemu, przeiceż tu ktoś sam nie zmieniał tarcz, tylko takie są oryginalne.

 

To ma ktoś wkońcu ten schemat podłączenia zegarów ??

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest macieii

ja zmieniłem i działa mam wersję elektroniczną-obrotomierz po prawej:

 

1. trzeba wypiąć przewody z kostek-najpierw delikatnie odgiąć takie zabezpieczenie na kostkach po każdej ze stron gdzie są kabelki

2. potem opisać przewody- na kabel naklejka z numerem na kartkę opis

3. zeby wyjąć kabel z kostki trzeba podważyć styk nożem od wewnętrznej strony kostki i delikatnie wysunąć kabelek cierpliwość to podstawa żeby nic nie urwac i w pkt 1 tez.

4. opisane kabelki wkładamy do kostek zgodnie z przeznaczeniem w nowych zegarach

5. ja sygnał do obrotomierza pociągnąłem z komputera pin z nr 2 do śruby w zegarach do której przesyłany jest sygnał sterujący ścieżka z tej śruby nie jest połączona z inną śćieżką bo jedna jest wspólna z licznikiem a druga IGN bodajże.

 

a jeszcze jedno jeżeli chcecie zachować swój przebieg odkręćcie sruby od licznika i je zamieńcie ja tak mam, kolor wskazówki jest biały a nie czerwony ale za to 110 tyśi a nie 250 he.

 

wszystko działa jak należy pozdrawiam życzę powodzenia[/i]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...