TeroM Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 A ja mam pytanko odnośnie tego obrotomierza. Czy jeżeli podlacza sie standardowe obrotki (np z allegro) ciagnac sygnal z cewki zaplonowej i stosujac kondensator etc. To czy jest możliwe zrobienie takiego samego triku z obrotomierzem w liczniku np z 100 NX (takowy zakupiłem). Pytam z tego względu iż nie mam kostki diagnostycznej. Tranzystora mocy koło kielicha amorka też nie widze. I przyznam nie wiem jak mam pociągnąć sygnał aby podpiąć ten licznik Aby podpiąć obrotek w Micrze wystarczylo zastosowac kondensator, czy to samo przejdzie w Sunny? GA14DS engine.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 1 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2007 Zgodnie z opisem zamieszczonym tutaj: http://www.autocentrum.pl/nissanclub/serwis/sun_obrot.html możesz podłączyć do odpowiedniego wyprowadzenia cewki, poprzez rezystor i kondensator. Tutaj fragment z serwisówki: Wynika z tego, że mozna się wpiąć w złacze cewki zapłonowej (byle we właściwy pin (G/Y), tzn. ten, który jest połaczony z kolektorem tranzystora mocy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Tekst na autocentrum wiele razy już czytałem. Ten tzw Resistor and Condenser to właśnie ta wtyczna diagnostyczna której u mnie nie ma, tak samo brakuje u mnie tranzystora mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 czyli pewnie nie masz tez katalizatora i egr? a zaplon sterowany jedynie podcisnieniowo bez ingerencji kompa... dlatego nie ma tranzystora mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Tekst na autocentrum wiele razy już czytałem. Ten tzw Resistor and Condenser to właśnie ta wtyczna diagnostyczna której u mnie nie ma, tak samo brakuje u mnie tranzystora mocy. Ale nie zmienia to faktu, że możesz pociagnąć sygnał bezpośrednio z cewki, wazne by pobierać ten sygnał poprzez rezystor i kondensator (jak w opisie na autocentrum), eksperymentalnie dobrać pod które wyprowadzenie cewki podłączyć - byle nie pod wyjście wysokiego napięcia Szybkość zapłonu poszczególnych świec zawsze będzie proporcjonalna do prędkości obrotowej silnika, niezaleznie od sposobu sterowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arbuz Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Musze sie z wami podzielic moim MEGA patentem na obrotomierz w moim nissmo Wygląda on jak wygląda ale spełnia swoją funkcje http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef24b80f74e62c1c.html Pozdrawiam :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość _Pablo_ Opublikowano 7 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Pochwal się skąd jest ten obrotek jeszcze dobrze w komponuj w zegary i będzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Arbuz Opublikowano 8 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2007 Z forda escorta ;D No cos musze wykombinowac, ale narazie nie mam czasu ciesze sie jazda Ps. Tak wogole to dostałem 300zl mandatu jak wracałem z waszej CZESTOCHOWY ! 84km/h na 50 i jeszcze mi dowód za opony chciał zabrac Pozdroo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kit Opublikowano 9 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2007 Ja ma pytanko dotyczace podpiecia obrotomierza w n13 gaźnikowym. Kupiłem własnie licznik standardowy (nie od Gti) i zabardzo nie wiem jak sie do tego zabrać Sa tam styłu 3 wtyczki i mam pytanko w które miejsce przychodza kable odpowiedzialne za podpiecie obrotomierza oraz gdzie sie je wpina (w cewke czy gdzieś indziej). Przeczytałem wszystko co było na tym forum dotyczace obrotomierza na Ac tez (ale tam jest n14 wiec sie za duzo nie dowiedziałem :029: ), wiec prosze o pomoc. Pozdrawiam. I licze na wasza pomoc. tutaj jest zdjecie licznika od tyłu: http://img20.imageshack.us/my.php?image=09072007jo5.jpg PS nie ma ktos kostek do tego licznika?? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 się na obkładasz tym sprzętem (wskaźnik diodowy , obrotomierz) ze nie będziesz wiedział na co patrzeć w danym momencie czy na drogę czy na gadżety czy to tylko chwilowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowakowski Opublikowano 1 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2007 macieii, napisz jak podłoniczyć obrotomierz i podco osobny mam nissana sunny n14 93r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pako997 Opublikowano 18 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2007 Oto fragmenty ze stron el110 i el115: Obrazek Ktoś jest w stanie powiedzieć co powinno byćna przewodzie 11 ? Domyślam się ze jakieś napięcie 12 V może stałe nawet, ale póki co mam okrągłe 0 [V] Dodam ze przepinam zegary z prędkościomierzem na linke i obrotomierzem w miejsce zegarów z prędkościomierzem elektronicznym i bez obrotomierza, przy czym zostaje prędkosciomierz elektroniczny :685: EDIT: Dodam że przewód opisany jest na folii jako "ACC" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Na przewodzie 11 oczywiscie powinno byc 12V, bo to podswietlenie zegarka. Jesli miales w starych zegarach podswietlenie (tam to byl pin 8) to i teraz muszisz miec Może zle przerzucileś przewody (stare 8 = nowe 11) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pako997 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Stare 8 ? Niestety nie mam schematu do swoich starych zegarów (stare to bez obrotomierza i z prędkościomierzem elektronicznym ; 4 kostki z tyłu). Kable przerzucałem tak zeby niby wszystko sie zgadzało - w starych zegarach ten przewód też był wpięty pod ACC.(może gdzieś mi jakiś bezpiecznik wywaliło, ale w kabinie wszystkie są ok : ) EDIT Widzę ze 8 to faktycznie oswietlenie zegarka w zegarach bez obrotka, tylko że z prędkościomierzem na linke. Poszukam u siebie jeszcze stałego 12V choć po rozłączeniu starych zegarów takiego nie widziałem. Ale musiałem cośzamieszac, bo nie działą mi jeszcze wskaźnik temp. płynu mimo że sygnał idzie i jest dobrze wpięty, a wątpie żeby były czujniki o różnym przedziale oporności w modelach do '93 i po. Wie ktos może jeszcze gdzie w aucie znajdują się 16 pinowe wtyczki M37 i F33 (str EL114), bo mam nadzieje że będzie do nich lepszy dostep niż do pinu 2 w komputerze (podłączenie obrotomierza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skażony Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 przepraszam ze zadam pytanie w taki sposób ale ....: czy w modelu 1.4LX ( bez obrotomierza) jest jakoś łatwiej czy również trzeba sie tak nakombinowac jak w starszych modelach (mam 1.4LX '93(listopad) wersja Polska ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kit Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 ->pako997 Jak ci nie działa i wskaznik paliwa i temp to albo nie ma masy albo pradowego (najlepiej sprawdzic miernikiem). Ja mialem to samo w n13 nie działały obydwa wskazniki - okazało sie ze akurat masa nie stykała. Co prawda to było na starym liczniku - teraz założyłem z obrotkiem. A co do pradowego to napewno jest co najmniej jeden (w n13 o ile dobrze pamietam to 2 nawet idą). Najlepiej wziaść miernik i sprawdzać, bardzo to upraszcza sprawe i to nie tylko z prądowym ale z innymi też jeśli sie ma wątpliwości :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pako997 Opublikowano 1 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2007 @Skażony, trochę trzeba się nakombinowac. Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiac o starszych ale podejzewam że dokładnie tak samo trzeba sie nakombinować (jeśli myśle o tych kombinacjach co Ty) Kit, co do wskaźników paliwa i temp to wsio jest (podejżewam że termistor może być inny w modelu do 93 i po 93 albo mój Nystang jak go pieszczotliwie nazywam tak wolno sie nagrzewa. Co do prądowego to faktycznie był ale bezpiecznik chyba jakiś wywaliłem (nie pamiętam dokładnie bo miałem małą przerwe w temacie jak widać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbik Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 witam czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie jest czujnik do EGR w nissanie 2.0 d i jak ewentualnie podłączyć pod niego obrotomierz :?: w postach wyżej jest opisane ale ja nie wiem gdzie jest ten czujnik i jak do niego się podpiąć :!!: z tego co wiem to mam EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaciekQBN Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 Czujnik jest w tylnej czesci pompy wtryskowej (patrzac na silnik od przedu auta). Jest wkręcony w nia i wychodza z niego 2 przewody. Do tego czujnika podlaczasz obrotomierz. Optymalnie by bylo do kostki (złącza) układu sterowania EGR, ale musialbys znalesc to złącze. Mi jakos sie nie chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbik Opublikowano 26 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2007 U mnie patrząc od przodu samochodu jest jakiś czujnik z dwoma kablami znajduje się on z boku pompy koło przewodów wtryskowych .Czy ma znaczenie który kabel do którego ma być podłączony. (patrząc od przodu czujnik jest na wprost połączony kostką która jest z przodu pompy) [ Dodano: Wto 01 Kwi, 2008 18:57 ] Kupiłem licznik z obrotkiem do sunny 2.0d i próbowałem podłączyć go do czujnika przy pompie i niema żadnej reakcji tylko że nie wiem czy to ten czujnik,mam jakiś z boku pompy koło wtryskiwaczy i wychodzą z niego 2 kable łączące się z kostką [ Dodano: Wto 01 Kwi, 2008 19:42 ] bardzo proszę o pomoc do tematu wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbik Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 podłączyłem obotek pod czujnik egr w pompie i obrotek coś pokazuje ale tylko przy dodaniu gazu ale to nie są te obroty .Czy ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi .Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2008 Czy licznik z obrotomierzem od auta z wersji gaźnikowej podejdzie do auta na wtrysku? Czy musze szukac licznika z obrotkiem do auta z wtryskiem? Btw biore pod uwage ze gaznik ma linke.. ale przekrecenie samego predkosciomierza nie powinien stanowic problemu Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbik Opublikowano 25 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2008 witam.pisaliście że podłączyliście obrotek do diesla .Robiłem wg.waszych porad i niestety nie działa prawidłowo.wymieniłem nawet czujnik i dalej jest to samo obrotek coś tam pokazuje ale to jest nie to.Prosiłem kilka razy o pomoc,ale nic.Proszę jeszcze raz jak ktoś to podłączył i działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dmx81 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2008 dolacze sie do dyskusji, jesli mi cos umknelo to prosze o poprawienie mnie. szukam info na temat, jak wymienic niedzialajacy obrotomierz na nowy, nie ze cale zegary, ale sam obrotomierz, bedzie z tym duzo roboty? jesli znajdzie sie ktos cierpliwy, prosilbym o wypisanie w punktach, jak nalezy postepowac kolejno i jakie narzedzia bym musial przygotowac:) dziekuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marecki_1966 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2008 Po wyjęciu zestawu zegarów, to chyba ze 3 (słownie trzy) śrubki, więc nie ma co wypisywać w punktach. Te śrubki to również kontakty elektryczne, czyli żadnego problemu z kabelkami. I eto wsio! Thats all! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.