Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N14] Wymiana zegarów bez obrotomierza na wersji z.


Gość MeFi_u
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

chcę zamontować sobie zagry z obrotkiem do nissana sunny n13 diesel. Moj samochod to rocznik 1990 a kupilem zegary z rocznika 1988 rozbieram samochod i patrze a tu zonk - nie dosc ze wszytkie kabelki sa inaczej niz w poprzednich zegarach to nawet wtyczki nie pasuja.... Pytanie czy w ogole da sie podlaczyc obrotomierz, jak po zmieniac te kabelki skad wziasc wtyczki??. Czy kabelki potrzebnme do obrotka sa wszystkie juz na miejscu czy tez bede musial jeszcze cos przeciagac? Wiem ze trzeba do pompy wstawic czujnik impulsow i jest juz wtyczka do podpiecia pompy w silniku jednak czy kabelki do podlaczenia obortka juz sa dociagniete??

Bardzo prosze o pomoc gdyz sam po prostu nie dam sobie z tym rady bo nie znam sie na schematach itd...:(

dolaczam zdjecie zegarow

jak cos moje gg:3531478

 

http://img207.imageshack.us/my.php?image=zegaryxb7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hello !

 

Czy ktoś może zamieścić tutaj lub wysłać mi na maila zdjęcie obrotomierza od "wewnętrzej strony" od sunny benzynowego z wtryskiem, w którym obrotomierz był fabrycznie zamontowany.

Bardzo proszę

i dziękuję.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przeczytałem temat :D tak ciesze sie bo poświeciłem troszke czasu na przeanalizowanie tego :) dumny z siebie jestem :) szkoda ze nie wpadłem na to ze w sprawach samochodowych jestem laikiem jakich pewnie mało :/

Do czego zmierzam...

Mam Sunny N14 2.0 dlx 1993rok :) nie wiem czy to pomoze ale jest czerwony ;) nadwozie 3 drzwi :) mam zwykły zegar a chciałbym założyć z obrotomierzem... ale z doświadczenia wiem ze najpierw należy zaopatrzyć sie w wiedze teoretyczna wiec postanowiłem poczytać :) jak juz wspominałem to wszystko to czarna magia dla mnie :) ale dam jakos moze rade :) tylko mam pytanie.... Czy do mojego Dieselka były różne zegary z obrotomierzem czy od początku produkcji do końca produkcji kładli takie same ?? czytałem coś o elektronicznych wskaśnikach i o jakiś na linke :( nie wiem kompletnie o co kaman :(

Pomożecie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czy komus moze udalo sie/probowal przelozyc zegary z obrotomierzem do wersji po 93' z predkosciomierzem elektronicznym ? (licznikiem po lewej i obrotomierzem po prawej) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dziękuję za ten temat :D

udała się moja przekładka zegarów z Nissanka 100NX do mojego Sunny 1.4 . Teraz aż przyjemniej się jeździ. Nie dość, że naprawdę świetnie się to prezentuje - jak w aucie z wyższej półki :P to jeszcze wpływa pozytywnie na przekładanie biegów...

 

jestem w 100% zadowolony. Jedyna modyfikacja, jakiej dodatkowo się dopuściłem to wymiana starych standardowych żarówek 3W na 5W - teraz zegary są podświetlone niemal czystym białym światłem zamiast tym pożółkłym oryginalnym - REWELACJA . Tarcz nie zmieniałem - wolę oryginalne czarne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy komus moze udalo sie/probowal przelozyc zegary z obrotomierzem do wersji po 93' z predkosciomierzem elektronicznym ? (licznikiem po lewej i obrotomierzem po prawej) ?

 

Ja to robiłem jakiś miesiąc temu ,wszystko działa pięknie poza wskaznikiem temp. ,ktory dochodzi teraz 'prawie' do połowy :P

 

Niestety trzeba przekładać przewody. Obrotek podłącza sie do pinu 2 w komputerze (bezposrednio ,nie przez kondensator)

 

Schematy zegarów z sunnego po lifcie znajdziesz w TYM manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.mam 1,4 LX GA14DS.jak chciałbym założyć obrotek to jakie zegary najlepiej wybrać by było to najprostsze do wykonania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra...to zegary już mam..wielkie podziekowania dla kolegi DANIELSA za załatwienie :) teraz potrzebuję konkretnej informacji (schematu)na temat jak mam przepiąć te przewody by to chodziło.mam wersję gaźnikową czyli prędkościomierz jest na linke.

 

[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 22:41 ]

a poza tym ktoś wie jak trafić na strone autocentrum tam gdzie jest objaśnienie zakładania obrotka do wersji gaźnikowej bo te linki nie działają....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poza tym ktoś wie jak trafić na strone autocentrum tam gdzie jest objaśnienie zakładania obrotka do wersji gaźnikowej bo te linki nie działają....

 

Stronka chyba nie dziala ,ale TUTAJ masz materiały które były w tym temacie.

 

Do rozpinania kostek przygotuj sobie mały śrubokręcik i taka wieksza agrafke ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc dokonałem przepięcia przewodów i wszystko gra.wypinanie tych przewodów jest banalnie proste wystarczy igła (ja miałem taką do szycia z maszyny) i podważyć takie noski od wewnętrznej strony kostek.teraz mam tylko pytanie jak podpiąć ten obrotek bo nie mam żadnego wyprowadzenia koło gaźnika.skąd powinienem wziąść sygnał?

 

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2008 09:33 ]

poszukałem dokładniej i tuż pod obudową filtra paliwa i dużą ilością taśmy izolacyjnej znalazłem tą wtyczkę.pod który przewód powinienem się podłączyć do obrotomierza?

 

[ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 08:50 ]

jednak nie do końca wszystko gra...wskaźnik temp mi pokazuje cały czas max temperaturę (prawie czerwone pole).czym to jest spowodowane?nie sądzę żebym źle powpinał przewody.dodam,że jak silnik jest zimny wskaźnik pokazuje nienagrzany silnik.

 

[ Dodano: Czw 18 Gru, 2008 08:51 ]

jednak nie do końca wszystko gra...wskaźnik temp mi pokazuje cały czas max temperaturę (prawie czerwone pole).czym to jest spowodowane?nie sądzę żebym źle powpinał przewody.dodam,że jak silnik jest zimny wskaźnik pokazuje nienagrzany silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość conan_librarian

Niech mi ktoś powie jak te pierdzielone zegary wymontować. Mam n14 z92 w wersji z bieda zegarami i nie zamierzam ich na razie zmieniać. Chcę tylko wymienić żarówki bo się poprzepalały ale nie mogę zdjąć tej obudowy zegarów. Wykręciłem wszystkie śrubki (3 nad zegarami i po jednej po lewej i prawej stronie kierownicy) i dalej coś trzyma. W Etzoldzie jest coś wspomniane o jakichś zatrzaskach - jak to wypiąć bo nie chciałbym niczego połamać.

PS - jakie tam są żarówki i ile ich potrzeba (chodzi o podświetlenie zegarów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś powie jak te pierdzielone zegary wymontować. Wykręciłem wszystkie śrubki (3 nad zegarami i po jednej po lewej i prawej stronie kierownicy) i dalej coś trzyma. W Etzoldzie jest coś wspomniane o jakichś zatrzaskach - jak to wypiąć bo nie chciałbym niczego połamać.

 

Jeśłi zdjąłes już konsolę i dotarłeś do samych zegarów to nie ma siły muszą zejśc. Zegary są mocowane tylko na śruby nie ma tam żadnych zatrzasków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest zatrzask linki prędkościomierza...najpierw musisz podnieść maskę i odkręcić linkę od skrzyni biegów a zegary ładnie się wysuną.pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

odginaj z wyczuciem, jest tam zatrzask metalowy (taka klamerka) w górnej części są trzy [nie bardzo wiem jak to się fachowo nazywa]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kwestia jest taka że właśnie tej konsoli zdjąć nie mogę (coś trzyma w okolicy nawiewu środkowego).

 

No jewśłi nie zdjąłeś konsoli to jasne że nie wyjmiesz. Konsola jest mocowana na wkrętach i xzatrzaskach. Więc tam musi Ci trzymać jakiś zatrzask. Podważ troche śrubokrętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zrozumiałem,że ta obudowe już ściągnąłeś :).więc jak odkręciłeś wszystkie śruby to pozostały tylko zatrzaski.dwa są nad środkowym nawiewemi jeden nad lewym.bierzesz płaski śrubokręt (nie za gruby)wsadzasz między deskę a tą obudowę i delikatnie odginasz.powinny Ci się pojawić takie dwa noski.wystarczy,że je wdusisz i ta obudowa lekko zejdzie.dobrze jest też delikatnie odgiąć plastik konsoli środkowej.to ułatwi sprawę.powodzenia :)

 

[ Dodano: Pią 09 Sty, 2009 18:54 ]

no to jak ?pomoże mi ktoś przy tym obrotku czy nie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Temat podłączenia obrotomierza w CD20 jest do zrobienia, natomiast czy ktoś wie jak ogarnąć zamianę prędkościomierza mechanicznego (napędzanego linką) na prędkościomierz elektroniczny?? Taki zestaw zegarów mi się udało dorwać (dzieki wieshaq) i teraz głowię się jak podłączyć ten cholerny prędkościomierz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby chociaz bylo wiadomo jak wsadzic zegary z obrotkiem od wersji z licznikiem elektronicznym do wersji z licznikiem elektronicznym to by bylo dobrze :/

 

 

wszyscy zmieniaja do tych do lince :/

 

podobno trzeba kabelki w kostkach poprzedkladac umiejetnie, ale mi sie nie chce za to zabrac i zegary juz kwitną prawie rok pod stolem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...