Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primerka nie pali na podwórku


pszczolka81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Posiadam primere p11 2.0 td.Przyszła jesień-niskie temeratury.Mam problem z odpaleniem auta.sprawdziłem swiece żarówka i nie działają.same świece są sprawne.w ciepłym garażu pali bez problemu,na podwórku musze chełtac rozrosznik okolo minuty.czytałem fora i przekaźnik swiec,blisko akumulatora(jak mniemam) wyglada na sprawny.czego szukac mam dalej?czy przyczyna moze byc czujnik teperatury silnika?pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mając miernika trudno cokolwiek sprawdzić.

Załączeniem zasilania świec żarowych steruje ECU poprzez przekaźnik Glow relay (ten właśnie koło akumulatora). Z kolei, sterownik silnika (ECU) nie zamknie obwodu zasilania dla świec - czyli nie poda (-), jeśli będzie miał błędne informacje (m.in. od czujnika temperatury płynu). Dlatego też, pierwszym podejrzanym jest dwupinowy czujnik temp. Od biedy można posiłkować się żarówką.

5609561000_1421968984.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie znalalem ten dwu pinowy czujnik.po odlaczeniu  kontrolka grzania sie swieci dlugo.po wsadzeniu kontrolki do gniazda czujnika przekaznik przy aku. Zaczyna zalaczac i uruchamiaja sie wentylatoro.czy da sie go sprawdzic bez wykrecania?dzieki za cierpliwisc

Po odpaleniu samochodu i wlozeniu zlaczki do gniazda(2 pinowy czujnik)wiatraki wylaczaja sie.tzn ze czujnik dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury płynu chłodzącego w CD20T znajduje się nad termostatem (na schemacie ozn. nr 2): 

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/2001_4/type_91/exhaust_and_cooling/water_pump_cooling_fan_thermostat_water_hose_and_piping/illustration_2/ 

w realu wygląda tak: (dwupinowy to ten niebieski)Nissan Primera P11 Lift 2.0 TD CZUJNIK TEMPERATURY

Czujnik (dokładnie termistor NTC), jest rodzajem rezystora który charakteryzuje się tym, że jego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury. I tak:  dla temp. 20 C: 2,1-2,9 kOhm, 50 C: 0,68-1,00 kOhm, 90 C: 0,236-0,260 kOhm (wartości wg manula). Wpinając się woltomierzem w złącze, będzie odpowiednio: 3,5V; 2,3V lub 1,0V (takie wartości otrzymuje ECU).

I tu zaczynają się dla Ciebie schody: nie sprawdzisz jego prawidłowego działania (zmian rezystancji w zależności od temperatury), nie mając miernika - (wiem ELM :), ale kolega też go nie ma). Pozostaje albo zaopatrzyć się w miernik (na pewno przyda się i później), albo kupić używkę (loteria).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzueki za pomoc i czas poswiecony.okazalo sie ze wina jest swieca z ktorej wykruszyl sie ebonit i robilo sie zwarcie na mase

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...