TeroM Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 Witam. Mam pytanie: jaki może być powód przedostawania się oleju silnikowego do filtru powietrza? Powiem od razu tak: jak zakupiłem auto, było wlane ok 4l oleju(poprzedni właściciel), jak zlalem do pojemnika miałem 1 l zapasu. Spuściłem olej do normalnego poziomu, ale widze po filtrze powietrza że jest olej. I teraz pytanie: jaka mogła się uszczelka uszkodzić? Micra K10, 1.2l Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 a jest tam duzo tego oleju w tym filtrze? sprawdz czy masz taka filcowa wkladka w obudowie filtra powietrza w miejscu gdzie wchodzi do niego rurka odpowietrzenia bloku, jesli jest to w jakim jest stanie- jak jest zaolejona to wuplucz dokladnie w rozpuszczalniku jakims albo benzynie, wszadz spowrotem i zobacz za kilka dni czy jest czysto czy znowu od oleju :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piomal Opublikowano 18 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2005 ... a jeśli po jakimś czasie się okaże, że znowu jest wkładka zaolejona, to znaczy, że olej dostaje się tam, gdzie nie powinien - i wtedy to już nie musi być uszczelka, ale na przykład mogą być pierścienie :? Jeśli uszczelka albo uszczelniacze, to raczej byłyby wycieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Matimon Opublikowano 21 Listopada 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2005 To normalny objaw, kiedy oleju jest za dużo w silniku. Sam też tak miałem. Mi na wymianę wchodzi tylko 3l, bo jak wleje troszkę za Max(na miarce) to nadmiar oleju będzie rzucać do filtra. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 21 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2005 Piszę teraz, bo pojeździłem autkiem. Potestowałem i efekt jest nadal ten sam. Rzuca nadal olejem do filtra. Do piomal: wkładka jest zaoliwiona. Czyściłem ją. Jeszcze mam problem wysokiego spalania. Narazie zrobiłem poziom paliwa(pływak). Lampa stroboskopowa mi nawaliła to zapłonu ustawić nie moge. Z tymże przy odkręcaniu gaźnika naruszyłem automatyczne ssanie. Cóż ustawiłem je aby mniej 'dawał' paliwa. Pozostaje jeszcze mieszanka. Od którego roku w K10 była sonda lambda, czy wszystkie K10 je posiadają? Ewentualnie gdzie tego szukać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość L05_PL Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Hmmm no własnie do niej wejdzie niecałe 3l. (wg instrukcji) Wlanie zbyt dużej ilości oleju może nawet doprowadzić do uszkodzenia silnika. A ty wlałeś o jakieś 33% za dużo :roll: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeroM Opublikowano 24 Grudnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Prosiłbym o czytanie uważne, nie wlałem ja, tylko poprzedni właściciel od którego odkupiłem pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość L05_PL Opublikowano 24 Grudnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2005 Sory zrozumiałem że wymieniłeś olej i wlałeś go tyle ile było czyli te 4l :oops: Przepraszam za nieuwage... Jednak przeczytalem instrukcje i do silnika + filtr wchodzi 2,8 l tak dla dokładności. Znalazłem jeszcze coś takiego: Jako że jest tu opisane jak olej "przechodzi" przez silnik, więc może okazać się pomocne w odnalezieniu przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alfabox0266 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Odpowiedzialnym za ten tłusty filtr najprawdopodobniej jest uszkodzony zawór PCV,jest to taki mały gwizdek wkręcony w kolektor ssący ,który łączy się z odmą.Powinien on tworzyć stałe podciśnienie w skrzyni korbowej,a świerze powietrze powinno napływać do silnika przez filtr PCV (ten mały filcowy w filtrze powietrza).Jeśli zaworek ten jest uszkodzony lub zapchany to w silniku masz nadciśnienie,które wypycha opary oleju do filtra powietrza.W ekstremalnych warunkach zbyt duże przedmuchy w silniku mogą być też tego powodem.POZDRO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Pewnie ta plama jest od odmy, weź sobie założ nowy filc chociaż nie wiem czy to pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.