Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra K10 filtr powietrza problem


TeroM
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie: jaki może być powód przedostawania się oleju silnikowego do filtru powietrza?

Powiem od razu tak: jak zakupiłem auto, było wlane ok 4l oleju(poprzedni właściciel), jak zlalem do pojemnika miałem 1 l zapasu. Spuściłem olej do normalnego poziomu, ale widze po filtrze powietrza że jest olej. I teraz pytanie: jaka mogła się uszczelka uszkodzić?

Micra K10, 1.2l

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest tam duzo tego oleju w tym filtrze? sprawdz czy masz taka filcowa wkladka w obudowie filtra powietrza w miejscu gdzie wchodzi do niego rurka odpowietrzenia bloku, jesli jest to w jakim jest stanie- jak jest zaolejona to wuplucz dokladnie w rozpuszczalniku jakims albo benzynie, wszadz spowrotem i zobacz za kilka dni czy jest czysto czy znowu od oleju :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... a jeśli po jakimś czasie się okaże, że znowu jest wkładka zaolejona, to znaczy, że olej dostaje się tam, gdzie nie powinien - i wtedy to już nie musi być uszczelka, ale na przykład mogą być pierścienie :? Jeśli uszczelka albo uszczelniacze, to raczej byłyby wycieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalny objaw, kiedy oleju jest za dużo w silniku. Sam też tak miałem. Mi na wymianę wchodzi tylko 3l, bo jak wleje troszkę za Max(na miarce) to nadmiar oleju będzie rzucać do filtra.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Piszę teraz, bo pojeździłem autkiem. Potestowałem i efekt jest nadal ten sam. Rzuca nadal olejem do filtra.

 

Do piomal:

wkładka jest zaoliwiona. Czyściłem ją. :(

 

Jeszcze mam problem wysokiego spalania. Narazie zrobiłem poziom paliwa(pływak). Lampa stroboskopowa mi nawaliła to zapłonu ustawić nie moge. Z tymże przy odkręcaniu gaźnika naruszyłem automatyczne ssanie. Cóż ustawiłem je aby mniej 'dawał' paliwa. Pozostaje jeszcze mieszanka. Od którego roku w K10 była sonda lambda, czy wszystkie K10 je posiadają? Ewentualnie gdzie tego szukać? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no własnie do niej wejdzie niecałe 3l. (wg instrukcji) Wlanie zbyt dużej ilości oleju może nawet doprowadzić do uszkodzenia silnika. A ty wlałeś o jakieś 33% za dużo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory zrozumiałem że wymieniłeś olej i wlałeś go tyle ile było czyli te 4l :oops: Przepraszam za nieuwage...

Jednak przeczytalem instrukcje i do silnika + filtr wchodzi 2,8 l tak dla dokładności. Znalazłem jeszcze coś takiego:

Jako że jest tu opisane jak olej "przechodzi" przez silnik, więc może okazać się pomocne w odnalezieniu przyczyny.

 

93.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odpowiedzialnym za ten tłusty filtr najprawdopodobniej jest uszkodzony zawór PCV,jest to taki mały gwizdek wkręcony w kolektor ssący ,który łączy się z odmą.Powinien on tworzyć stałe podciśnienie w skrzyni korbowej,a świerze powietrze powinno napływać do silnika przez filtr PCV (ten mały filcowy w filtrze powietrza).Jeśli zaworek ten jest uszkodzony lub zapchany to w silniku masz nadciśnienie,które wypycha opary oleju do filtra powietrza.W ekstremalnych warunkach zbyt duże przedmuchy w silniku mogą być też tego powodem.POZDRO...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...