Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Micra K10 filtr powietrza problem


TeroM
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam pytanie: jaki może być powód przedostawania się oleju silnikowego do filtru powietrza?

Powiem od razu tak: jak zakupiłem auto, było wlane ok 4l oleju(poprzedni właściciel), jak zlalem do pojemnika miałem 1 l zapasu. Spuściłem olej do normalnego poziomu, ale widze po filtrze powietrza że jest olej. I teraz pytanie: jaka mogła się uszczelka uszkodzić?

Micra K10, 1.2l

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

a jest tam duzo tego oleju w tym filtrze? sprawdz czy masz taka filcowa wkladka w obudowie filtra powietrza w miejscu gdzie wchodzi do niego rurka odpowietrzenia bloku, jesli jest to w jakim jest stanie- jak jest zaolejona to wuplucz dokladnie w rozpuszczalniku jakims albo benzynie, wszadz spowrotem i zobacz za kilka dni czy jest czysto czy znowu od oleju :wink:

Link to comment
Share on other sites

... a jeśli po jakimś czasie się okaże, że znowu jest wkładka zaolejona, to znaczy, że olej dostaje się tam, gdzie nie powinien - i wtedy to już nie musi być uszczelka, ale na przykład mogą być pierścienie :? Jeśli uszczelka albo uszczelniacze, to raczej byłyby wycieki.

Link to comment
Share on other sites

Guest Matimon

To normalny objaw, kiedy oleju jest za dużo w silniku. Sam też tak miałem. Mi na wymianę wchodzi tylko 3l, bo jak wleje troszkę za Max(na miarce) to nadmiar oleju będzie rzucać do filtra.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Piszę teraz, bo pojeździłem autkiem. Potestowałem i efekt jest nadal ten sam. Rzuca nadal olejem do filtra.

 

Do piomal:

wkładka jest zaoliwiona. Czyściłem ją. :(

 

Jeszcze mam problem wysokiego spalania. Narazie zrobiłem poziom paliwa(pływak). Lampa stroboskopowa mi nawaliła to zapłonu ustawić nie moge. Z tymże przy odkręcaniu gaźnika naruszyłem automatyczne ssanie. Cóż ustawiłem je aby mniej 'dawał' paliwa. Pozostaje jeszcze mieszanka. Od którego roku w K10 była sonda lambda, czy wszystkie K10 je posiadają? Ewentualnie gdzie tego szukać? ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm no własnie do niej wejdzie niecałe 3l. (wg instrukcji) Wlanie zbyt dużej ilości oleju może nawet doprowadzić do uszkodzenia silnika. A ty wlałeś o jakieś 33% za dużo :roll:

Link to comment
Share on other sites

Prosiłbym o czytanie uważne, nie wlałem ja, tylko poprzedni właściciel od którego odkupiłem pojazd.

Link to comment
Share on other sites

Sory zrozumiałem że wymieniłeś olej i wlałeś go tyle ile było czyli te 4l :oops: Przepraszam za nieuwage...

Jednak przeczytalem instrukcje i do silnika + filtr wchodzi 2,8 l tak dla dokładności. Znalazłem jeszcze coś takiego:

Jako że jest tu opisane jak olej "przechodzi" przez silnik, więc może okazać się pomocne w odnalezieniu przyczyny.

 

93.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Odpowiedzialnym za ten tłusty filtr najprawdopodobniej jest uszkodzony zawór PCV,jest to taki mały gwizdek wkręcony w kolektor ssący ,który łączy się z odmą.Powinien on tworzyć stałe podciśnienie w skrzyni korbowej,a świerze powietrze powinno napływać do silnika przez filtr PCV (ten mały filcowy w filtrze powietrza).Jeśli zaworek ten jest uszkodzony lub zapchany to w silniku masz nadciśnienie,które wypycha opary oleju do filtra powietrza.W ekstremalnych warunkach zbyt duże przedmuchy w silniku mogą być też tego powodem.POZDRO...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...