Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Cisnienie MAP w kolektorze dolotowym 2.5DCI 2006 Pathfinder R51


RafG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś mógłby zmierzyć komputerem diagnostycznym jakie są wartości dla poszczególnych obrotów w swoim Pathfinderze.Interesuje mnie wskazanie czujnika MAP dla biegu jałowego,1000 obr/min,1500 obr/min,2000 obr/min,2500 obr/min i 3000 obr/min.Problem jest taki że brakuje mocy a sądzę że jest to związane z ciśnieniem jakie generuje turbosprężarka.Próbowałem znaleźć na forum,internet i manual ale bez skutku.Podaję jakie wartości podaje mój komp 750rpm-101kPa,1000rpm-102kPa,1500rpm-111kPa,2000rpm-107 ,2500rpm-125kPa,3000rpm-133kPa Oczywiście to zbliżone wartości...Dzięki wszystkim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System VNT:

Wskazanie czujnika TC (położenie łopatek): wolne obroty - 66% otwarcia, 2000rpm - 40% otwarcia

Turbina:

Wskazanie czujnika ciśnienia: wolne obroty - 100kPa, 3600rpm - 140kPa, 4000rpm - 135kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Chyba rozwiązałem problem braku mocy Okazało się że ktoś z poprzednich właścicieli owinął taśmą izolacyjną MAF sensor Nie wiem w jakim celu Teraz autko ciągnie od samego dołu Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra Panowie i Panie to nie koniec historii poszukiwania mocy ... Okazało się że ta taśma była celowo że by oszukać ECM, bo teraz kopci na czarno jak stary komin Następny krok to sprawdzenie wtrysków ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobra wtryski są OK.Sprawdzone podobno około 4-5 % odbiegają od normy ale podobno to nie jest przyczyną aż tak dużego dymienia.Przewody podciśnieniowe sprawdzone,dodatkowo wymienione te elektrozaworki widoczne na zdjęciach plus już trzecia przepływka (fakt używane wszystkie ale aż tak bym nie miał szczęscia)... EGR zatkany ... jakieś pomysły ?

DSC_0810.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do Was - czy ta gruszka widoczna na filmie w waszych Pathfinderach też się nie rusza przy dodawaniu gazu ?

 

Link do filmu na YT jak mocno dymi ... pod obciążeniem jeszcze mocniej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie padnięty był  zaworek do sterowania turbiną i rzekomo przepustnica się przycinała. U mnie ta przepustnica jest elektrycznie sterowana a nie podciśnieniowo jak na filmie. Nie było żadnych błędów na kompie, a samochód nie miał wcale mocy i kopcił jak Stefan Batory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa wskazówka,pomęczę jeszcze ten zaworek od turbo. Mój Nisan to wersja sprzed wynalezienia elektryczności gdzie wszystko było sterowane na podciśnienie :) ale objawy te same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta gruszka to wersja podcisnieniowa do zamykania klapy gaszącej w dolocie, ma to na celu ograniczyć szarpanie podczas wyłączania silnika.  Siłownik na chwilę zamyka klapką dopływ powietrza (bardzo podobna do przepustnicy w benzynach) i po zgaszeniu silnika powraca do wyjsciowej pozycji - otwiera się.. Działa tylko i wyłącznie przy gaszeniu silnika.

Sprawdz gruszkę sterujacą "kierownicami" na turbinie oraz te gruszkę  klapy gaszącej , być może nie otwiera się na maxa co może dławic silnik, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić jego odpalenie. 

Jej nieotwieranie stwarza problemy natomiast odwrotnie jej niezamykanie nie ma najmniejszego wpływu na silnik choć teoretycznie ma zapobiegac jego szarpaniu przy gaszeniu. W passacie musiałem wyjąc ten siłownik i nie widzę żadnej różnicy w wyłączaniu silnika.

 

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...