RafG Opublikowano 14 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2018 Witam Czy ktoś mógłby zmierzyć komputerem diagnostycznym jakie są wartości dla poszczególnych obrotów w swoim Pathfinderze.Interesuje mnie wskazanie czujnika MAP dla biegu jałowego,1000 obr/min,1500 obr/min,2000 obr/min,2500 obr/min i 3000 obr/min.Problem jest taki że brakuje mocy a sądzę że jest to związane z ciśnieniem jakie generuje turbosprężarka.Próbowałem znaleźć na forum,internet i manual ale bez skutku.Podaję jakie wartości podaje mój komp 750rpm-101kPa,1000rpm-102kPa,1500rpm-111kPa,2000rpm-107 ,2500rpm-125kPa,3000rpm-133kPa Oczywiście to zbliżone wartości...Dzięki wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 Źle szukasz. Sprawdź sobie w manualu boost sensor i wykresy w ECM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 15 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 (edytowane) Dzięki sq9mcs Spędziłem pół dnia na przewertowaniu manuali które posiadam ale bez skutku. Proszę czy będziesz mógł mi zrobić screena albo podesłać link lub naprowadzić mnie na właściwy trop ... Edytowane 15 Października 2018 przez RafG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 System VNT: Wskazanie czujnika TC (położenie łopatek): wolne obroty - 66% otwarcia, 2000rpm - 40% otwarcia Turbina: Wskazanie czujnika ciśnienia: wolne obroty - 100kPa, 3600rpm - 140kPa, 4000rpm - 135kPa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Dzięki za pomoc Chyba rozwiązałem problem braku mocy Okazało się że ktoś z poprzednich właścicieli owinął taśmą izolacyjną MAF sensor Nie wiem w jakim celu Teraz autko ciągnie od samego dołu Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 ??? Taśmą izolacyjną wtyczka MAFu jest okręcana fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 16 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Wtyczka może i tak ale nie rdzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2018 Ło żesz Panie. Ale ludzie mają pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 hahhahaah żeby mniej palił....... to musiał być na bank jakiś mechanior do którego podjechał gość niezadowolony z paliwożerności jego patha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 18 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 No dobra Panowie i Panie to nie koniec historii poszukiwania mocy ... Okazało się że ta taśma była celowo że by oszukać ECM, bo teraz kopci na czarno jak stary komin Następny krok to sprawdzenie wtrysków ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Chyba łatwiej podmienić przepływkę na sprawną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 Kopci na czarno bo ECU dowala ropy zbyt dużo..... Jak w/w wymień przepływkę, to znacznie tansza opcja a nizeli regeneracja czy wymiana wtrysków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 19 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Przepływka druga i nie pomogło Wtryski wymontowane i zawiezione do sprawdzenia ... czekam na werdykt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 1. Sprawdź szczelność przewodów podciśnieniowych , które idą do turbo . 2. Sprawdź EGR . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2018 Niestety wszystkich węży zaczynając od vaccu pompy. Tych przy poduszkach silnika też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 No i dobra wtryski są OK.Sprawdzone podobno około 4-5 % odbiegają od normy ale podobno to nie jest przyczyną aż tak dużego dymienia.Przewody podciśnieniowe sprawdzone,dodatkowo wymienione te elektrozaworki widoczne na zdjęciach plus już trzecia przepływka (fakt używane wszystkie ale aż tak bym nie miał szczęscia)... EGR zatkany ... jakieś pomysły ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 24 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 Pytanie do Was - czy ta gruszka widoczna na filmie w waszych Pathfinderach też się nie rusza przy dodawaniu gazu ? Link do filmu na YT jak mocno dymi ... pod obciążeniem jeszcze mocniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 24 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2018 U mnie padnięty był zaworek do sterowania turbiną i rzekomo przepustnica się przycinała. U mnie ta przepustnica jest elektrycznie sterowana a nie podciśnieniowo jak na filmie. Nie było żadnych błędów na kompie, a samochód nie miał wcale mocy i kopcił jak Stefan Batory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RafG Opublikowano 25 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2018 Ciekawa wskazówka,pomęczę jeszcze ten zaworek od turbo. Mój Nisan to wersja sprzed wynalezienia elektryczności gdzie wszystko było sterowane na podciśnienie ale objawy te same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 26 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2018 (edytowane) ta gruszka to wersja podcisnieniowa do zamykania klapy gaszącej w dolocie, ma to na celu ograniczyć szarpanie podczas wyłączania silnika. Siłownik na chwilę zamyka klapką dopływ powietrza (bardzo podobna do przepustnicy w benzynach) i po zgaszeniu silnika powraca do wyjsciowej pozycji - otwiera się.. Działa tylko i wyłącznie przy gaszeniu silnika. Sprawdz gruszkę sterujacą "kierownicami" na turbinie oraz te gruszkę klapy gaszącej , być może nie otwiera się na maxa co może dławic silnik, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić jego odpalenie. Jej nieotwieranie stwarza problemy natomiast odwrotnie jej niezamykanie nie ma najmniejszego wpływu na silnik choć teoretycznie ma zapobiegac jego szarpaniu przy gaszeniu. W passacie musiałem wyjąc ten siłownik i nie widzę żadnej różnicy w wyłączaniu silnika. Edytowane 26 Października 2018 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.