Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klimatyzacja - wszystko o schładzaniu naszych Tinek


Gość nukwa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po co interesować się klimą jak działa?

Odgrzybianie owszem - wraz ze zmianą filtra kabinowego -pod warunkiem że jest to odgrzybianie skuteczne (czyszczenie parownika -chyba tak sie to nazywa) lub ozonowanie.

 

U siebie zauważylem ze klima chłodzi mi co rok słabiej ale wciąż wystarczająco -czy sądzicie że mała ilość środka może źle wpływać na pracę sprężrki?

 

Podczas pracy klimy zauważyłem że kapie spod auta na drogę - ale potem wysycha, albo to z klimy albo może z chłodnicy oleju. Mniej więcej z okolic lewarka.

 

Mała ilość środka i oleju ma znaczenie.Zarżniesz sprężarke a regeneracja kosztuje przynajmniej 700 zł.A woda pod autem jest normalna.W lodówce z tyłu też masz zbiorniczek na skraplającą się wodę.

Edytowane przez anderman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie tyle środka co oleju. Do pracy sprężarka musi mieć olej i warto go co jakiś czas wymienić na świeży. Dla informacji w Tino 1.8 do układu wchodzi jedynie 500g środka - strasznie mało jak na tak duże auto i chyba dlatego klima w Tino jest mało wydajna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)500g środka - strasznie mało jak na tak duże auto i chyba dlatego klima w Tino jest mało wydajna :/

Nie wiem jak wrażenia innych "traktorzystów", ale w moim przypadku to, daleki byłbym od określenia, że klima jest "mało wydajna", i kiedy ją właczę, to nawiewy tak ustawiam aby strumień powietrza lecąc na szyby, czy też środkiem na tył ledwie minie muskał bo za ciepłym (to zimą) nie przepadam (usypia mnie), a latem od zimnego szybko nabawiłbym się przeziębienia. Dosyć szybko uzyskuję wewnatrz auta komfortową temperaturę do podróży. Zaznaczyć tu należy, że latem wsiadając do nagrzanego traktorka klimę zazwyczaj ustawiam na ok +4 stopnie ponad wskazanie temp na zewnątrz, i stopniowo schodzę do ok -2/-3 stopnie temp. na zewnątrz.

I tak to u mnie z grubsza wygląda - brak powodów do narzekań. :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie tyle środka co oleju. Do pracy sprężarka musi mieć olej i warto go co jakiś czas wymienić na świeży. Dla informacji w Tino 1.8 do układu wchodzi jedynie 500g środka - strasznie mało jak na tak duże auto i chyba dlatego klima w Tino jest mało wydajna :/

 

 

czynnik chłodzący też jest ważny.jeżeli mamy sprężarke o stałej wydajności to niski poziom czynnika nie pozwoli na uzyskanie ciśnienia roboczego w układzie i sprężarka nie bedzię się cyklicznie wyłączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to zeby nabic, ale o to zeby zdiagnozowac nieszczzelnosc, lub ja potwerdzic wraz ze sprawdzeniem ilosci srodka.

U mnie z roku na rok chłodzi słabiej -też bede musiał podjechać na uzupełnienie środka i sprawdzenie szczelności.

Umówiony jestem na czwartek do warsztatu i sam jestem ciekawy co to za przyczyna.Być może tak jak piszesz kolego,może być nieszczelność .

 

Umówiony jestem na czwartek do warsztatu i sam jestem ciekawy co to za przyczyna.Być może tak jak piszesz kolego,może być nieszczelność .

Byłem w warsztacie i stwierdzili brak płynu.Spryskali kolanka i nic się nie działo.Podłączyli pod ciśnienie i też ok.Nabili płyn za 140 zł.,kazali przyjechać na sprawdzenie za tydzień,bo wtedy mogą zobaczyć gdzie jest nieszczelność.Po nabiciu klima działa.Mam jeszcze pytanko.Trzymałem tino 2002r.dizel u nich na 1500 obr.przez kilka min. i cholernie zaczoł dymić.Przy zapalaniu i jeżdzie tego niema.Na małych obr. ma taki metaliczny odgłos.

Edytowane przez dominokd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Każdy szanujący się warsztat/mechanik zajmujący się serwisem klimy,zanim napełni układ to go sprawdzi pod względem szczelności,lub "innych uszkodzeń"!-No chyba,że chce się to zrobić "tanio" i byle gdzie!

Edytowane przez benio36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kilmą to jest tak:

odgrzybianie i wymiana filtra kabinowego powinno się robić co roku. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta - przy zmianach temperatur jakie zachodzą w wymienniku ciepła skrapla się woda, więc jest tam wilgotno, tam gdzie jest wilgotno są grzyby..., które nie koniecznie muszą śmierdzieć od razu.

 

Odgrzybianie w większości zakładów wygląda podobnie:

- ultradźwiękami - spoko metoda,

- wstrzykiwanie jakiegoś środka w postaci piany do przewodów - też całkiem słuszna metoda,

- rozpylanie we wnętrzu przy chodzącej klimie środka w areozolu - koszt puszki w sklepie to około 40 PLN, a usługodawca za takie coś życzy sobie np. 80 PLN - nie dajcie się zrobić w balona.

- przemycie środkiem dezynfekującym wymiennika właśnie - to jest najlepsz i najskuteczniejsza metoda, z której nikt nie korzysta... bo wymaga dużo pracy i musiałaby kosztować duuużo pieniędzy nas. Tak właśnie czyszczone są te wszystkie popularne klimy (ew. inwertery) w budynkach.

 

Dodam tylko że reszty nie trzeba ruszać jak klima schładza. Bo dobijanie klimy jak działa nie ma sensu i jest to niepotrzebny wydatek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego podpiecie urzadzenia do serwisowania klimy trwa ok 30-60min i niestety troszke kosztuje 100-150zl.

 

odpompowanie, wazenie, sprawdzenie szczelnosci i nabijanie

Witam na forum .Byłem w warsztacie na sprawdzeniu klimatyzacji,stwierdzono lampką ultrafioletem nieszczelbość chłodnicy.Sam widziałem żółte trzy punkciki.Czy może ktoś wymieniał już taką chłodnice.I czy można to zrobić we własnym zakresie.Środek z klimy można odzyskać w tym warsztacie.A potem uzupełnić klimę.

Edytowane przez dominokd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem właśnie po odgrzybianiu i uzupełnieniu płynów i oczywiście wymianie filtra kabinowego;)Koszt we Wrocławiu takiej usługi przy obecnych upałach 254pln .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. To ja też mam coś o klimce w mojej Almerce a mianowicie mam taki problem:

 

Gdy śmigam Almerką jest wszystko w jak najlepszym porządku ale gdy tylko stoję w jakimś korku lub na postoju z pracującym silnikiem klima przestaje dmuchać zimnym powietrzem. Wydaje mi się że nie powinno tak być. Co o tym myślicie? Może gdzieś mam jakąś awarię w klimie?

 

Moja almerka to TINO z 2003 roku 1,8 benzynka z climatronic-iem.

 

Proszę o jakąś radę bo obecnie w korkach strasznie gorąco :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

galerale bardzo ciekawy ten Twój przypadek, i (szczerze w to watpię, ale kto wie?) jeśli w trybie serwisowym, w ustawieniach dla klimy nie ma jakiegoś "ptaszka/ON-OFF" dla takiego zachowania, to pewnie czeka Cię wizyta u elektryka/speca od klimy, albo (trzymając się za portfel)w ASO. No chyba że chodzi o błachostkę, ktoś miał co podobnego i zechce Cie poratować konkretami "gdzie, co i jak".

Co do "ustawień i ptaszków", to prędzej spodziewałbym się odwrotnego zachowania, tzn wyższa aktywność klimy na postoju, a mniejsza podczas jazdy, bo jak wiemy autko stojąc szybciej się nagrzewa, a szybciej się chłodzi jadąc - nie mniej takiego fajnego mechanizmu nie spodziewałbym się w naszych traktorkach.

I tyle na razie wychodziłoby mi z "moich fusów".

Zdaje się, ze mam "bliźniaka" Twego traktorka, nooo przynajmniej jeśli chodzi o rok/silnik-paliwko/climatronic'a :)

I jakby co to w zeszłym roku dokładnie o tej porze, w sierpniu padła mi klima - no ale mnie padła zupełnie, tak na "amen w pacierzu", i przywrócenie jej do życia w ASO kosztowało mnie jedyne 1100PLN.

 

Ps.

trochę mało szczegółów podałeś, aby coś więcej wywróżyć ;)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie jeszcze szczegóły miałbym podać. Po prostu pracuje jak pędzę, nie pracuje jak postoję w korku :).

byłem w tym roku w Grunwaldzie i miałem okazję postać w korku :) (klima po pewnym momencie w korku zaczęła dmuchać na ciepło) gdy tylko ruszyłem z piskiem z Grunwaldu to dmuchała OKI :). Jestem teraz po wakacjach w Bułgarii i było tak samo, nadmienię że przed wyjazdem uzupełniłem klimkę o środek chłodniczy, oleje, nowy filterek (fachman który to robił stwierdził że wszystko jest w jak najlepszym porządku - szczelność) taki miał wydruk z urządzenia a ja dalej nie wiem o co chodzi.

 

Znalazłem jeszcze coś takiego na forum:

 

Napisano 19 lipiec 2009, 18:05

 

Wyświetl postUżytkownik WUEMTE dnia 19 July 2009 - 02:55 PM napisał

Witam,

Od jakiegoś czasu w P12 2,2 dci wyłącza się klima. Ma to miejsce gdy samochód się zatrzymuje. Silnik chodzi, klima przez jakiś czas też działa, ale po chwili pomimo, że świeci A/C nie działa. Uruchamia się wtedy, gdy ruszę samochodem i pojadę kawałek. Co to może być???

Dzięki za sugestie.

 

Wygląda na słabe odprowadzanie ciepła przez skraplacz (wymiennik ciepła przed chłodnicą cieczy)a co za tym idzie zbyt duzy wzrost cisnienia w układzie klimatyzacyjnym. Powody moga być dwa:

1. Nie załączają się wentylatory skrapalcza; w zasadzie wystarczy ze nie ebdzie sie załączał jedne z nich; w trakcie jazdy skrapalcz jest automatycznie chłodzony przepływajacym powietzrem, a na postoju juz tego nie ma. Sprawdź czy na postoju wentylatory pracują

2. Bardzo zanieczyszczony z zewnatrz skraplacz - zdarza się ze to tez może być przyczyną, daje się we znaki pzreważnie w bardzo gorące dni

 

Tylko nie wiem gdzie mam szukać tego skraplacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chwała Ci (!!!) za skłonności do grzebania po forum. :)

Przytoczone przez Ciebie zapiski zdają się opisywać podobny, jeśli nie ten sam problem co Twój, zatem jak najbardziej warto przyjrzeć się temu skraplaczowi.

A gdybyś nie miał serwisówki, to masz do dyspozycji katalog: http://nissan4u.com/parts/almera_tino/ , po obrazkach z katalogu powinieneś odnaleźć skraplacz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzałem do linka który podałeś powyżej i niewiele się z tego dowiedziałem ponieważ nie posługuję się zbyt dobrze "nieludzkim językiem" i nie mam zielonego pojęcia gdzie szukać skraplacza (condenser) tak to sobie przetłumaczyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehehe to widzę, że i lingwinistycznie mamy podobną sytuację ;):D bo z "inna-strannych" języków to tyż w zasadzie potrafię tylko "YES YES moja dziewczyna DOMA" ;):D Ale, że są u mnie spore skłonności do kombinowania, to (jeśli dobrze pomnę) do Gazety Prawnej dołączali kiedyś (chyba nadal co jakiś czas dołączają, również chyba i do Rzeczpospolitej) płytki z translatorami Techland'u, które są na tyle ciekawe/wygodne, że w połączeniu z Internet Explorerem tłumaczą całe stronki internetowe, więc zakupiłem i tym się podpieram. Wracajac jednak do klimy, jej budowy, i skraplacza, to o ile dobrze kojarzę chyba należałoby zwrócić też uwagę na pozycje z występującymi słowami "air"(powietrze) i "cool" (chłód/chłodzić).

Na obecną chwilę nie jestem w stanie podpowiedzieć Ci cos więcej, wróce do dom, to będe mógł zarzucić oko i podpowiedzieć nieco więcej.

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według tego posta którego znalazłem wcześniej na forum sprawdziłem czy na postoju chodzą mi wentylatory (no i chodzą). Teraz muszę jeszcze zlokalizować ten skraplacz ale nie mam pojęcia gdzie tego ustrojstwa mam szukać.

 

w trybie diagnostycznym niewiele można zrobić, jak wchodzę w ustawienia "climate control" to resetuje się temperatura zewnętrzna i wewnętrzna i ustawia się na -88 stopni, można coś przekręcić (zmieniają się tylko ustawienia na temp. wewnętrznej i można tam ustawić cyferkę 2,3,4 później 45 i 50 ale czym to skutkuje nie wiem) coś ponadto bulgocze gdzieś pod maską i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie skraplacz klimatyzacji to po prostu chłodnica i znajduje się w tym samym miejscu co chłodnica układu chłodzenia ale jest pierwsza od strony atrapy. Logiczne wydaje się że przepływ powietrza przez skraplacz został w jakiś sposób utrudniony (zanieczyszczony skraplacz) i na postoju objawia się spadkiem wydajności klimatyzacji. Z drugiej strony być może problemem jest zbyt słaby przepływ czynnika chłodzącego przez skraplacz - to takie moje luźne dywagacje ale może wypowie się ktoś kto ma większą wiedzę na temat klimy. Mnie problem nie dotyczy bo do wymiany mam cały skraplacz.

Pozdrawiam i życzę sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczyścić zapewne można jak typową chłodnicę czyli jakiś środek zmiękczający i później woda pod ciśnieniem, natomiast nowy skraplacz to od 350 pln w górę + wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zadam pytanie: Jak ustawia się pokrętła od klimy w starszych modelach żeby ustawić klimę na osuszanie szyb?Nie mogę wykombinować wiadomo jak na maxa niebieskie to chłodzenie, na maxa czerwone grzanie, a osuszanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ponosi mnie fantazja, to "osuszanie masz w gratisie" tzn, niezależnie czy grzejesz czy schładzasz to i tak osuszasz. No ale może sie mylę?!? :rolleyes2:

 

Przychylam się do info Robalka - osuszanie gratis. Jest tam taki diagramik nawiew na szybę z grzaniem ale ja generalnie daje tylko na szybę i błyskawicznie ucieka para. Zawsze daję na leciutkie grzanie myślę że to pomaga ale nie ma znaczenia raczej. A jak boczne szyby się stawiają z odparowaniem to daję nawiewy na kratki i full obroty wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość grzegorz859

Witam serdecznie

Problem jest taki po zimie 2009/2010 klima odmówiła posłuszeństwa , więc wyprawa do serwisu i tam wynik – Brak czynnika – czynnik doładowany i Klima działa. Po około dwóch tygodnia sprężarka nie uruchamia się ( przy czym było odczuwalny spadek chłodzenia )z powrotem do serwisu znowu brak czynnika w raporcie wydrukowanym przed i po doładowaniu wszystko ok. instalacja szczelna ciśnienia prawidłowe temperatura nawiewu 8 oC . dwa tygodnie i to samo przy czym stwierdzono plamy kontrastu na chłodnicy i sporo przy zaworkach . wymiana zaworków oraz mycie chłodnicy by sprawdzić dokładnie gdzie jest nieszczelność . po wymianie zaworków klima działała do zimy a po zimie 2010/2011 Klima znowu milczy . Pytania są dwa : 1. Czy to jest normalne by niska temperatura uszkadzała zaworki i . 2. To może ktoś miał taki sam problem i go rozwiązał lub zna przyczynę tego problemu.

Dodam że jest to klimatronik

W zimie przy włączeni nawiewu na przednią szybę automatycznie włączała się Klima przynajmniej taka informacja pojawiała się na wyświetlaczu i przy tem. około -5 oC było słychać sprężarkę oraz widoczny wzrost obrotów na silniku .

 

Nissan almera tino 2004 2.2 dci sprowadzona z włoch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...