Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] dwie sprawy


barniak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, pojawiły się u mnie ostatnio dwa problemy.  Pierwszy to oświetlenie z tyłu. Mam Primerke HB 2004 1,8 w której światła się włączaja jak tylko uruchomie silnik (nie musze manetki przekręcać), ale - jak manetka jest na OFF to świeci mi przód i tył a powinien tylko przód. Zaś jak przekręce na pozycyjne bądź światła mijania to świeci tylko przód a tył już nie. Jako, że zegary podswietlaja się jak manetka jest przekrecona na światła mijania to wieczorem jestem zmuszony jeździć bez zegarów, aby mi tylne światła swiecily.

 

Druga sprawa ostatnio na parking wjezdzalem (na żadna dziure ani nic podobnego) i nagle bach coś wspomaganie kierownicy nawaliło. Nie działa jak powinno, nie odkręca tak jakby koła kierownicy. Co to może być? Drążki? Pompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pierwszym generalnie sprawa do elektryka. Coś tam jest niefabrycznego namodzone, z jednym się tylko nie zgodzę. Twierdzisz, że powinien świecić tylko przód jak jest na OFF. Primera nie ma fabrycznie dziennych świateł, także przy pozycji OFF (jeżeli ktoś zamontował automatyczne włączanie świateł) powinien się świecić i przód i tył. Czyli w tym przypadku, jak masz na OFF to jest wszystko OK. Daj znać jak się sprawa wyjaśni, bo ciekaw jestem co tam ktoś natworzył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na off się swieci wszystko ale jak już przekręcę na światła mijania to tył nie swieci. Z przodu również gasną światła pozycyjne i świecą wtedy tylko mijania. Na OFF swieci wszystko - przednie mijania, pozycyjne i z tylu pozycyjne.

 

a co z ta kierownica? Mogła pompa pojsc? Jak kręcę kierownica słychać takie jakby szuranie. 

I jeszcze jedno - chyba pasek klinowy. Jak jadę piszczy mocno. Może to mieć związek z ta kierownica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas skręcania jakby szoruje pompa - to tez przez ten pasek? Jest nadzieja ze wystarczy go tylko napiąć? Mam możliwość to zrobić samemu? Jeśli tak to jak 

9 godzin temu, robertoss88 napisał:

Pompa ci sie zaciera jak stanie zerwie pasek

To co należy zrobić ?

ps: oczywiście mówimy o pasku klinowym który napędza te wszystkie rolki z lewej strony silnika tak ? Z mechanika u mnie kiepsko.

Edytowane przez barniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie leje magiel, ja dolewam ok 70-100 ml do zbiorniczka jak zaczynam słyszeć ten dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do piszczenia to ustało (u mnie) po wymianie najpierw paska a potem koło pasowe alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mowisz o ustawieniu geometrii i zbieznosci? 

Dodam jeszcze ze bylem wczoraj zmienic oponki na zimowe i mam do wymiany z przodu lozysko w jednym kole no i prowadnice w zaciskach przytrzymuja troche koło (nie odpuszczaja do konca) - jest lekkie tarcie.. Przy lekkim skrecaniu kierownica w lewo delikatnie zaczyna drzec kierownica. Moze to miec z tym zwiazek?

Edytowane przez barniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...