ulemik1 Opublikowano 23 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Witam zostałem szczęśliwym posiadaczem x-trail 4x4 rok produkcji 2008r, automat zakupiłem go w Niemczech z problemem braku możliwości rozłączenie napędu na cztery koła, auto jeździ caly czas na napędzie na dwie osie, sprawdzane pod komputerem pokazuje bład elektrozaworu 4WD, tylko nie wiem gdzie on sie znajduje (szukało go wielu mechaników:)), pokrętło zmiany napędu działa bez zarzutu na komputerze pokazuje ze wysyła sygnał prawidłowo, tylko rozłączyć nie chce:(, miał ktoś taki problem, proszę o poradę co robić Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Wał napędowy jest zawsze napędzany niezależnie od położenia przełącznika 2WD/AUTO/LOCK. Na końcu wału jest sprzęgło elektromagnetyczne, które decyduje o zapięciu tylnego napędu. Sprzęgło elektromagnetyczne jest w tylnym moście tuż przed mechanizmem różnicowym. Elementy od 38 do 50 z poniższego obrazka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulemik1 Opublikowano 6 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2018 został sprawdzony elektrozawór i jest sprawny, zmieniony został czujnik pod pedałem hamulca i tasma w kierownicy, nic to nie dało w dalszym ciagu mam ten sam problem. Pala sie kontrolki 4WD, ESP i kontroli trakcji. co moze byc tego przyczyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 W dniu 6.12.2018 o 20:57, ulemik1 napisał: został sprawdzony elektrozawór i jest sprawny, zmieniony został czujnik pod pedałem hamulca i tasma w kierownicy, nic to nie dało w dalszym ciagu mam ten sam problem. Pala sie kontrolki 4WD, ESP i kontroli trakcji. co moze byc tego przyczyna Rozwiązałeś problem? I o jakim elektrozaworze mowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 W dniu 6.12.2018 o 20:57, ulemik1 napisał: został sprawdzony elektrozawór i jest sprawny, zmieniony został czujnik pod pedałem hamulca i tasma w kierownicy, nic to nie dało w dalszym ciagu mam ten sam problem. Pala sie kontrolki 4WD, ESP i kontroli trakcji. co moze byc tego przyczyna W ASO to wszystko rzeźbili fachowcy ?Po nitce do kłębka?? Co ma czujnik pod pedałem i taśma w kierownicy do napedu 4x4?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 10 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2019 Kontroler 4WD może wykorzystywać dane z czujnika kąta skrętu oraz pedału hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 W końcu na rolki trafił X-Trail, 2008, 2.0 dCi z manualną skrzynią biegów: https://youtu.be/Zafp2_IcgG0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eloar Opublikowano 27 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2020 @vavoom nie spodziewałem się, że nissan zjedzie choć raz z 3 rolek. Z 2 byłem pewien, bo na rajdzie terenwizji wisiałem 2ma kołami w powietrzu i nie było kłopotu aby samochód wyjechał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vavoom Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2020 @Eloar Zjazd z trzech rolek kiedy przyczepność ma jedno przednie koło z reguły nie stanowi problemu dla tego typu napędów, w końcu bazują na FWD :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.