Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Spryskiwacz tylnej szyby


jotgier

Rekomendowane odpowiedzi

Przestał działać spryskiwacz tylnej szyby. Ma ktoś pomysł jak we własnym zakresie rozwiązać problem? Zalany płyn zimowy, więc nie zamarzło. Jeśli to wina pompki, to gdzie jej szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qashqai to renault - więc może być podobne rozwiązanie. W Renault była jedna pompka, kierunek przepływu cieczy zależał, w którą stronę się kręcił silniczek pompki. Ciśnienie przesuwało tłuczek, z elementami gumy, która z czasem pęczniała i tłoczek się blokował. Wystarczyło naddatek spęczniałem gumy obciąć i działał jak nowy.

Ale czy tu tak jest? Nie wiem - ale nie tu innych odpowiedzi to sobie popisałem ;-))) bo może być tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo stosowania płynu  zimowego to najczęściej właśnie  spryskiwacze tylnej szyby odmawia posłuszeństwa.  Długość rurki oraz odparowywanie substancji obnizajacej temperaturę  zamrażania doprowadza do blokady jego dyszy. Jednak przy temperaturach plusowych powinien ponownie zadziałać. Oczywiście  powód może  być  bardzo prozaiczne - zatkanie dyszy jakimś  paprochem. Wtedy igła  i próba jego udroznienia.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, jotgier napisał:

Przestał działać spryskiwacz tylnej szyby. Ma ktoś pomysł jak we własnym zakresie rozwiązać problem? Zalany płyn zimowy, więc nie zamarzło. Jeśli to wina pompki, to gdzie jej szukać?

A pompka pracuje na wstecznym pompowaniu?Jak pracuje to trzeba szukać po wężyku.Odpiąć przy kostce spryskiwacza i puścić pompkę.Innej metody niema.Jak będzie leciał płyn to wiadomo,że dysza zatkana.Proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Byłem na przeglądzie i niestety uleciało mi. Teraz już po gwarancji i trzeba coś z tym zrobić, więc wracam do tematu. Nie słychać by pompka pracowała przy włączeniu spryskiwania tylnej szyby. Znalazłem na forum J10 ten problem i opisany był jako zabrudzenie styków przełącznika. W tamtej wersji można było wyjąć samą manetkę spryskiwacza i wyczyścić styki na płytce. Naprawa  wydaje się dość prosta - najpierw trzeba zdemontować osłony kolumny kierowniczej (3 śruby krzyżowe). Spojrzałem dzisiaj w swoim i żadnych śrub od spodu kolumny nie widzę. Poza tym nie wiem jak jest w J11, czy czasami nie jest to przełącznik zespolony? 

Jeżeli ktoś jest w stanie pomóc, będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełącznik w kierownicy jest prawdopodobnie zespolony,nie rozłączy się na poszczególne manetki,przynajmniej tak to wygląda ze zdjęć.W rocznikach przed 2013 można było odłączać....Chyba że się myle....

Co do osłony będzie na zatrzaskach,ale znów "chyba jest niespodzianka w konstrukcji,bo widać na obudowie pod kołem kierownicy miejsce na dwa wkręty-śruby do mocowania obudowy,a reszta jest na zatrzaskach....Chyba że się mylę... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy w J11 jest funkcja ostrzegania o niskim poziomie płynu spryskiwacza, czy ktoś posiada, w jakiej wersji ? Myślałem, że w J11 w ogóle nie ma, a jednak w instrukcji jest opisana taka sygnalizacja.

Spryskiwacz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...