konrad4973 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Witam czy w tym silniku 1.6 mrddt 190 reguluje się luzy zaworowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Tak - szklankami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad4973 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Regulowal już ktoś? Jaki koszt? Przymierzam się do lpg i ciekawe czy warto w tym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 1,6 dig-t ma wtrysk bezpośredni, stąd koszty instalacji LPG większe. Sprawdzenie luzów zaworowych przed założeniem instalacji LPG jak najbardziej wskazana. A czy warto zakładać: https://forum.nissanklub.pl/topic/89192-juke-lpg/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad4973 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Czyli te szklanki się wymienia w tym silniku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2018 Tak, ale nie wszystkie (zwykle na zaworach wydechowych i sporadycznie ssących) - w zależności od tego czy luz zaworowy mieści się w wymaganej tolerancji. Spalanie LPG z racji podwyższonej temperatury spalania, powoduje że luz zaworowy kasuje się szybciej niż byłoby to w przypadku zasilania benzyną (stąd potrzeba częstszej kontroli z interwałem ok. 30 tkm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Salvius Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Ok. Jeśli się reguluje to czemu tego nie ma instrukcji obsługi? Co ile powinno się to robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 Sprawdzenie luzów zaworowych (nie mówiąc o regulacji), to czynność serwisowa. O ile wcześniej w niektórych silnikach (np. SR20DE) używano kompensatorów hydraulicznych do kasacji luzów, tak teraz (ze względów ekonomicznych), nagminnie stosowana jest regulacja w postaci płytek (szklanka z wymienną płytką) lub całych szklanek (z grzybkiem). Nie pamiętam, w Almerze N16 czy Nocie, w instrukcji obsługi zalecano sprawdzanie luzów zaworowych (a w razie potrzeby regulacja) po 90 tkm, ale np. w Toyocie Auris (2007 ->) czy Yaris II nadal ta czynność występuje w instrukcji po 90 tkm. Być może zaniechano umieszczania tej informacji w Nissanie w ramach upraszczania czynności serwisowych (jak np. niesławna wymiana oleju po 30 tkm), a czego nie ma na papierze, tego klient (zwłaszcza wymagający) nie będzie się domagał. Nie mówiąc o podstawach ewentualnych roszczeń w przypadku awarii silnika. Jak najszybsza regulacja (niezależnie od interwału) wymagana jest w przypadku usłyszenia zaworów (metaliczny dźwięk). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.