Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zaciski hamulcowe akebono do Murano Z51


Jakub.S83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zmianą fabrycznych zacisków hamulcowych na zaciski Akebono z Infiniti. 

Chciałbym takie zamontować do Murano Z51 2009r. 3,5 V6.

Czy Ktoś z Was rozważał może podobny swap i udało Mu się znaleźć jakieś informacje? 

Zastanawiam się czy będą potrzebne adaptery do zacisków i jakie tarcze hamulcowe (średnica) podejdą do tego.

O felgi się nie martwię bo założone są 20ki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sam mogę odpowiedzieć teraz na pytanie ;)

Czterotłoczkowe zaciski akebono wraz z tarczami 355 z infiniti - pasują praktycznie p&p ;) 

Montaż nie wymaga żadnych adapterów. 

Dotyczy to wersji EU. Wersja USA może mieć inne rozwiązania. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żeby rozwiać wątpliwości spasowania przedniego układu hamulcowego wstawiam fotki.

Tył będę robił przy następnym zjeździe z delegacji. 

 

 

z1.jpg

z2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, troix napisał:

No, no.teraz zacnie wygląda koło.

Wcześniej faktycznie trochę lipnie wyglądało przy R20.

Zobaczę czy tył też podpasuje p&p (podcięcia osłony tarczy nie liczę - z przodu nie trzeba, bo nie ma kołnierza ale z tyłu już tak. 

Dodatkowo upaćkałem sobie zaciski pastą ATE plastilube i nie wiem czym to domyć bo lakier satynowy na zaciskach. 

Próbowałem zmywaczem do hamulców, środkiem do mycia felg i lipnie to schodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mariuszmurano napisał:

A takim preparatem do czyszczenia aluminium ?? Jaki koszt całości ??

Spróbuję Tenzi do plandek - podobno usuwa wszystko. 

Co do ceny to ja za komplet zacisków, tarcz i klocków zapłaciłem 2500zł - tarcze przód jak nowe, tył mikro kant da się wyczuć paznokciem, klocki zużyte może 5 - max 10%.

Komplety sięgają ceny nawet 4500zł. Można kupować na sztuki - w ten sposób można sporo zaoszczędzić.

Tracze (mimo, że sporo większe) jak i klocki da się znaleźć nowe w cenie dobrej, standardowej tarczy/klocków.

Do tego lakier (ja używam VHT - zależało mi na satynie a nie na połysku), dołożyłem też przewody w oplocie ABE - kost ok 550zł z dostawą. 

Regenerować można samemu - łatwo się je rozbiera więc warto wymienić smar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koszt nie mały,dla mnie to chyba nie warto,mało uzywam autka i raczej je oszczędzam nie katuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, mariuszmurano napisał:

No to koszt nie mały,dla mnie to chyba nie warto,mało uzywam autka i raczej je oszczędzam nie katuje.

Ja i tak musiałem zmieniać tarcze z przodu i z tyłu oraz wymienić szczęki hamulcowe więc koszt upgrade'u się zmniejszał.

Przygotowywałem się do tego parę miesięcy. Znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tych zacisków w Murano graniczy z cudem.

Z50 może wymagać już adapterów - choć też niekoniecznie bo wydaje mi się, że miał dwa rodzaje zacisków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zgadzam się,mało kto jest na forum nissana,ale za to na innych forach innych marek jest duzo ludzi i szybko odpowiadają. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś skończyłem całą modyfikację układu hamulcowego montując tylne zaciski. 

Tylne zaciski tak jak i przednie pasują z tarczami i klockami p&p - z tyłu musimy jedynie ściąć kołnierz osłony tarczy. 

(Mam wersję europejską więc nie jestem pewien wersji USA)

Poniżej więcej zdjęć z całej zabawy: 

 

20190329_140617 (Kopiowanie).jpg

20190329_143022 (Kopiowanie).jpg

20190329_151108 (Kopiowanie).jpg

20190329_151113 (Kopiowanie).jpg

20190316_190635 (Kopiowanie).jpg

20190329_143018 (Kopiowanie).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jakub.S83 od jakiego modelu Infiniti masz te zaciski? Zastanawiam się czy nie zmienić zacisków u siebie w Murano bo na fotkach twoje wyglądają super.

 

Edytowane przez bodziok1666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bodziok1666 napisał:

Jakub.S83 od jakiego modelu Infiniti masz te zaciski? Zastanawiam się czy nie zmienić zacisków u siebie w Murano bo na fotkach twoje wyglądają super.

 

Moje były z QX70 albo z Q50 - dokładnie już nie pamiętam. Jest to jednak mało istotne bo w pakiecie sport wszystkie te modele miały identyczne zaciski - czyli Q50, Q60, Q70, QX70 , M37, 370Z (też powinno być to samo). W zwykłym pakiecie miały zaciski takie jak Murano z51 (dwutłoczkowe). Uwaga na zaciski z M35 i 350z bo tam mogło być brembo zamiast akebono i one nie będą pasowały. 

Jeśli masz w murano jednotłoczkowe zaciski z przodu to taki zestaw może nie pasować. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...