endriuu Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Witam Prosze o pomoc przy zakupie: ok cos na temat samochodu Niedawno ogladalem Murano Z50 3.5 l wersja eu z2005r. samochod sciagniety ze Szwecji przez handlarza serwisowany w ASO do polowy 2017r. Pełna opcja z podgrzewaniem postojowym.Wiec wyposażenie ok. Niby bez wypadkowy szyby wszystkie org.. (chyba bo przedniej zapomnialem sprawdzic) elemęty karoserii ok nic nie budzi zastrzeżeń . KIerownica odkrecana taki mały szczegół. Samochod odpalil od strzala na starterze bo aku padlo wiec silnik zimny chodzil cichuko nie slychac lancuszka nie kopci nie sciaga nie slychac luzów w zawieszeniu skrzynia ladnie zmienia biegi nieodczuwalnie zmiana manualna tez ladnie dziala.Przy wiekszej predkosci tez sie nic nie działo. Niestety nie sprawdzalem nadwozia bo zaczol kapac plyn chyba olej wiec wrocilismy i czekam na naprawe i ewentualny zakup pojazdu Pytanie 1 : Sprzedawca tlumaczyl mi ze padl jakis oring ktory znajduje sie gdzies kolo filtra oleju ( troche podejrzane ) po 2 dnia zadzwonil i powiedzial ze wymiana oringu czy zimeringu nic nie dala i kapie olej minimalnie ale nie sprzeda mi go w takim stanie jakas czesc zamowil i czekaja az wroci i bedzie git.. TAKI UCZCIWY SPRZEDAWCA Pytanie do was ktos sie orietuje co sie moglo popsuc i czy jest co cos poważnego zeby pozniej nie palakać. Czy lepiej odpuscic sobie odrazu bo cos kreci za mocno:) Pytanie 2. Wymienia sie rozrząd wiem ze jest lancuszek i podobno jest bez obsługowy i wymiana jest dopiero jak hałasuje ? A jak z reszta pasków tz alternator itp..co ile wymiana? Pytanie 3. Poszukałem fora i ogólnie wiekszość w wiekszości sa to stare wpisy z 2010r.. Jak wygląda utrzymanie takiego samochodu na 2018r. Spalanie ludzie pisza ze bardzo duże 15-17 l po miescie na gazie 18 hmm bardzo duże silnik 2.0 spala 10 po miesie sam jezdzilem audi 2.4 i spalanie mialem w granicy 12l. kolega mial bmw 2.8 automat +gaz 18. wiec jak dla mnie spalanie w granicy 18l. po miesice gazu jest ok chyba ze ja sie myle? Chyba ze spala >20l. to ok duzo. Mowimy tu o normalniej jezdzie bez szaleństw. Jak dostepnosc czesci Tak na szybko przeszukalem allegro patrzylem na tarcze, klocki zawieszenie czyli zeczy eksploatacyjne i hmm zdziwienie mam porownanie tylko do audi a 6 c5 bo akurat nim dlugo jezdzilem i nic strasznego nie widzialem ceny troche wyzsze albo bardzo podobne np. sprężyny audi do 100 murano od 150zl. OK ale to wkoncu SUV . Co do reduktrora to drogi 2tys( nie mam porownania ) znalazlem po regeneracji Kolega pisal ze automat jak sie popsuje to majatek ok ale pokazcie mi ktory automat jest tani w naprawie np BMW po 2004r 7 tys.. ok zawsze mozna zlozyc manual.. w murano takiej opcji nie ma. Wymiana silnika lub jego naprawa jaki jest koszt jak uszczelka pod glowica walnie ? Brat ma pacyfike 3.5l pękł pasek planowanie itp.. z rozrządem ok 5-6tys. Wiec sie pytam czy naprawde sa takie wielkie te koszty takie realne w najczarniejszym scenariuszu ?. Wiadomo nikt nie ludbi wkladać w samochod tym bardziej jak jest stary i lepiej go sprzedac i cos nowego kupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 53 minuty temu, endriuu napisał: Sprzedawca tlumaczyl mi ze padl jakis oring ktory znajduje sie gdzies kolo filtra oleju ( troche podejrzane ) po 2 dnia zadzwonil i powiedzial ze wymiana oringu czy zimeringu nic nie dala i kapie olej minimalnie ale nie sprzeda mi go w takim stanie jakas czesc zamowil i czekaja az wroci i bedzie git. Może to oring od reduktora. Wymiana reduktora wiąże się ze sporymi kosztami, sama robota mechanika to ok 1200-1500zł + regenerowany reduktor za 2000zł. Do tego dojdzie Ci kilka litrów drogiego oleju NS-2. Co ciekawe najdroższa w całym reduktorze jest obudowa! Jeśli rozpadnie Ci się zębatka w środku całe wnętrze pasuje od nissana X-trail-a wystarczy przełożyć (koszt regeneracji ok 1200zł), natomiast jak pęknie obudowa to już lepiej kupić zregenerowany niż bawić się w naprawy. 54 minuty temu, endriuu napisał: 15-17 l po miescie na gazie 18 Spalanie po mieście u mnie to faktycznie ok 17l gazu, na trasie ok 90 do 110 pali najmniej bo czasem ok 11l, powyżej 120km/h pali jak w mieście. A w wersji sport .... ok 30l gazu 58 minut temu, endriuu napisał: Jak dostepnosc czesci Z nówkami często jest problem, bo albo bardzo drogie, albo mało dostępne. Używek jest sporo i w rozsądnych cenach. Ostatnio przy większej prędkości wywiało mi listwę przy szybie czołowej - taki kawałek gumy jest nie dostępny nawet w serwisach (chyba że sprowadzą za 2 miesiące), przeszukałem sporo w necie i obdzwoniłem szroty. Jak znalazłem to koleś powiedział że jednej sztuki nie sprzeda, a cena za dwie to 120zł + przesyłka, na alleg.. stoją po 150-160zł/szt. W końcu udało mi się dostać za 50zł z przesyłką, ale chyba dlatego że koleś nie wiedział co ma Godzinę temu, endriuu napisał: tarcze, klocki, zawieszenie To są akurat tanie rzeczy, tak samo jak amortyzatory, filtry, regulator napięcia itp. Ja za wymianę serwisową (olej, filrty, świece, klocki hamulcowe) o ile pamiętam zapłaciłem coś ok 750zł Godzinę temu, endriuu napisał: Wiec sie pytam czy naprawde sa takie wielkie te koszty takie realne w najczarniejszym scenariuszu ? Należy się liczyć z tym że to auto klasy "premium" i nowy z salonu w USA kosztował w przeliczeniu ok 140tyś zł, więc koszty naprawy nowych bądź kilku letnich aut były naprawdę spore (czasem ponad 25000zł), w tej chwili więcej niż 10000zł nie zapłacisz za wymianę całego silnika ze skrzynią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 21 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 5 godzin temu, jungu napisał: 6 godzin temu, endriuu napisał: Sprzedawca tlumaczyl mi ze padl jakis oring ktory znajduje sie gdzies kolo filtra oleju ( troche podejrzane ) po 2 dnia zadzwonil i powiedzial ze wymiana oringu czy zimeringu nic nie dala i kapie olej minimalnie ale nie sprzeda mi go w takim stanie jakas czesc zamowil i czekaja az wroci i bedzie git. Może to oring od reduktora. Wymiana reduktora wiąże się ze sporymi kosztami, sama robota mechanika to ok 1200-1500zł + regenerowany reduktor za 2000zł. Do tego dojdzie Ci kilka litrów drogiego oleju NS-2. Co ciekawe najdroższa w całym reduktorze jest obudowa! Jeśli rozpadnie Ci się zębatka w środku całe wnętrze pasuje od nissana X-trail-a wystarczy przełożyć (koszt regeneracji ok 1200zł), natomiast jak pęknie obudowa to już lepiej kupić zregenerowany niż bawić się w naprawy. Rozmawialem ze sprzedawca niby samochod zrobiony wymienil jakas podstawe od filtra oleju i jakies przewody dolotowe bo byly slabe juz. Hmm nie wiem w ktorym dokladnie miejscu jest reduktor umieszczony ale kapalo bardzo mocno . Od strony kierowcy w nadkolu jakies 30 cm od dolu idac w gore jest laczenie oslony nadkola chyba ze zderzakiem i tam sie przelewalo i rozbryzgiwalo na kolo podczas jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2018 Reduktor jest centralnie za silnikiem od spodniej strony. Może nie bryzgało olejem, a płynem od wspomagania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utras Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Filtr oleju jest z drugiej strony przy nadkolu od pasażera. Po lewej stronie jest chłodnica oleju skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 11 godzin temu, jungu napisał: Reduktor jest centralnie za silnikiem od spodniej strony. Może nie bryzgało olejem, a płynem od wspomagania? Hmm nie wiem co to był za płyn ale konsystencja oleista przez telefon jak sie pytałem to mówił że to olej leciał ale jak filtr oleju jest z 2 strony to coś kręci. Chyba że jak pisze kolega ULTRAS może to leci tej chłodnicy oleju. No nic dzisiaj pojadę zobaczyć i muszę dokładnie obejrzeć spod auta. Dzięki panowie za pomoc Koledzy a jak z tym rozrządem wymienia się go jak halasuje czy po kilometrówce pytam się bo to kolejny wydatek przy zakupie auta a i tak czeka mnie wymiana płynów itp.. A to pewno z 1tys poleci na starcie + jakieś ukryte koszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Wychodzę więc z założenia po zapoznaniu się informacjami z różnych forach.. Ze każdy wyciek nawet niewielki w okolicy skrzyni, Reduktora dyskfalifikuje kupno samochodu z powodu wysokich kosztów napraw ale powiedzcie mi czy pocenie się silnika też jest niebezpieczne czy jak w innych samochodach jak sie lekko poci to można to olać. Koszty wymiany uszczelki itp zeczy też są drogie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jungu Opublikowano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2018 Ja nie mam chłodniczki oleju . Wycieki "od dołu" są drogie w naprawie. Samo pocenie się znad uszczelki pokrywy, nie jest tak kłopotliwe, choć zależy w jaki aucie i gdzie dokładnie się poci. Może się pocić na paski od alternatora i w ten sposób powodując jego zabrudzenie i szybsze zużycie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.