Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymieniamy Olej i inne płyny ekspoatacyjne


endriuu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie,tyle napisane a każdy gada co innego. Piszą też ze olej jak nie jest przegrzany to sie go też nie wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieni kolor na ciemny.Czy tak ?? Ewentualnie mozxna go powąchać  ,jeśli będzie czuc swąt przpalenizny to przegrzany . 

Edytowane przez mariuszmurano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby zbadać jakość oleju, trzeba to dać do laboratorium, wbrew pozorom to nie jakaś abra kadabra, a setki amerykanów tak się bawi wysyłając olej do testów (najczęściej silnikowy). Nawet zawarty algorytm w komputerze CVT wyliczający jakość oleju jest tak naprawdę poglądowy i opiera się na odczytach jakiś wyliczeniach, godziny pracy, obroty, ilość km... i inne ......

nie wiem jak we wszystkich modelach na przełomie lat jest rozwiązana sprawa filtra CVT, ja go mam, ale nawet instrukcja serwisowa przy wymianie płynu nie przewiduje ingerencję w ten filtr.. Wymiana filtra jest przewidziana przy remoncie skrzyni. Ale ja mam skrzynie CVT na łańcuchu ty pewnie na pasku.

 

48088d1540774615-cvt-fluid-change-how-ti

z ciekawostek na poniższym zdjęciu z internetu widać jak ktoś popełnił kardynalny błąd (sami ludzie psują auta), czyli podnosił Murano za skrzynię CVT, skrzynię podbiera lub delikatnie podnosi się tylko przy jej demontażu...

48082d1540774615-cvt-fluid-change-how-ti

cała wymiana jest prosta ....

1. tylko olej o specyfikacji skrzyni (NS-2, NS-3), żadne inne specyfikacje, może nie być olej nissana, ale musi pisać na butelce NS-2 lub NS-3

2. auto wypoziomowane

3. skrzynia nagrzana, temperaturę można zmierzyć czujnikiem laserowym. (około 40)

4. odkręcamy korek spustowy, zakręcamy korek, wlewamy tyle samo rurką bagnetu (nawet jak nie ma bagnetu w standardzie)

5. odpalamy auto, rzucamy po 5 sekund N,R,D,1,2,3 lub inne jakie mamy, czekamy aż skrzynia znowu będzie miała 40stopni...

6. odkręcamy korek spustowy i od nowa powtarzamy czynność ................. w sumie jakby 3 razy zmieniamy olej w misce

7. przy ostatnim dolaniu oleju (3) wlewamy ze szklankę więcej oleju,  odkręcamy korek przelewowy i jak zacznie płynąć cienką linią zakręcamy. Przy ostatnich zakręceniach korków dajemy pod nie nowe uszczelki.podkładki...   

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,mam pasek,Z50 maja paski.Czyli filtrów się nie wymienia tylko w razie potrzeby uszczelniacze i olej.Ja mam wersję europejską a Amerykańce ponoć sa jakoś inne.

Edytowane przez mariuszmurano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paski są stosowane od kiedyś (Z50) do dziś, w Pathfinderze i bliźniaczym Infiniti QX60 zastosowano łańcuch, ale to umożliwia holowanie do 5-6tyś funtów.. Wątpie czy skrzynia CVT na Europe się różni....

 

co do płynu sprawdzone są 

Castrol, Valvoline, Eneos , nawet w serwisach nissana potrafią takie lać  jako obsługa pogwarancyjna 

 

Z51 ma zewnętrzy filtr CVT, w Z53 to już wyeliminowali, nie wiem jak w Z50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Kazik_R52 napisał:

co do płynu sprawdzone są 

Castrol, Valvoline, Eneos , nawet w serwisach nissana potrafią takie lać  jako obsługa pogwarancyjna 

A słyszałeś może coś na temat olei Amsoila stosowanych do CVT?

W badaniach niby wychodził lepiej niż oryginalny (specyfikację NS-2 posiada) ale Amsoil jak większość się zabezpiecza i małym drukiem można wyczytać, że Nissan zaleca oryginał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amsoil powiadasz, to mój gotowy zestaw na wymianę lada chwila 

a702e096507904damed.jpg

do CVT kupiłem olej nissana, bo jak poszukam na ebay to kupuję go w podobnej cenie do zamienników. 

amsoil ma dobrą opinię, ale nie znajdziesz go w żadnym serwisie (poza punktami zmianami oleju co się chwalą że używają amsoil) , bo amsoil ma dziwną formę sprzedaży bezpośredniej/piramidalnej  podobną do Amway, testy prowadzone przez amsoil też wydają się dość stronnicze.  Ja jako zarejestrowany odbiorca mam 25% rabatu, ale i tak drożej to wychodzi niż np. równie dobry syntetyczny Mobil One. Jak zamawiam cały zestaw powyżej 100$ i jest wtedy darmowa wysyłka - 25% rabat, to jakoś cena wychodzi jeszcze, ale normalnie jak tylko olej silnikowy zmiana to leje Mobila One...

Sam na oczy widziałem jak ASO nissana lało to CVT w Murano Z50 w obsłudze pogwarancyjnej olej Valvolina ....

Popatrz co masz w jakiej cenie dostępne ze specyfikacji NS-2, na portalach zagranicznych leją od Castrola, Valvolina, Enosa, Penzoila, 

swego czasu na forach nissana toczyła się zagwozdka czy olej Eneos to nie jest OEM nissana, gdyż jeden i drugi jest produkowany przez nippon oil.

Chłopaki pisali emaile ale producent się nie przyznał, w sumie wiadomo, że mają umowę z nissanem i nie mogą się przyznać, ani używać ich znaków towarowych..  

 

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kazik_R52 napisał:

amsoil powiadasz, to mój gotowy zestaw na wymianę lada chwila 

.......

 

 

Ja używam takiego zestawu Amsoila w moim Murano Z51 :)

Do skrzyni jednak użyłem oryginalnego NS-2 bo sprowadzając z Niemiec wyszło niemal 40% taniej niż w PL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drogo płacisz za amsoila ? 

ja za ten zestaw dałem 105$ z przesyłką (US) i podatkami (US) , ale w cenie jest 20$ za roczne członkostwo w amsoil (daje to -25%).

więc następnym razem już dam jakieś 85$ z podatkami.

bardo ciężko jest znaleźć niezależne testy oleju amsoil,  testy opłacone przez amsoil, pokazują spora przewagę amsoil nad konkurencją.

jak pisałem system sprzedaży jest MLM, towar, a w zasadzie pieniądze przechodzą przez system ala piramidalny,  wiec w sprzedaży są tysiące ukrytych ludzi, dużo klakierów na forach co niby niezależnie zachwalają te produkty. odpalasz hasło amsoil, a pierwsze naście stron, porównujące niby niezależnie oleje, są pseudo reklamą amsoil . Jak na forum już ktoś zrobił niezależne badania chemiczne oleju (ok.25$) pokazują że olej jest zbliżony jakościowo do innych, np. oryginalnego synthetic mobil one. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kazik_R52 napisał:

drogo płacisz za amsoila ? 

.......

Przeliczyłem mniej więcej na $ i wychodzi: 

AMSOIL 5W30 Signature Series 3,7l : 47$

AMSOIL 5W30 Signature Series 0,95l: 11,5$

AMSOIL Synthetic 80W-90 Gera Lube AGL  0,95l: 12,5$

Filtr Amsoil EA15K12 : 18$

AMSOIL PSF 0,473l : 10$

Ja nie wierzę w jakieś magiczne właściwości tego oleju ale widzę różnice w pracy silników na tym  (testowałem też Penrite Enviro) a innymi olejami. 

W PL najczęściej podrabianym olejem jest Motul i Mobil. Marketowy asortyment to w większości oleje "regenerowane". 

 

Ceny są pływające bo zależą od kursu $ - przeliczyłem na dzień dzisiejszy. 

Edytowane przez Jakub.S83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Jakub.S83 napisał:

 

W PL najczęściej podrabianym olejem jest Motul i Mobil. Marketowy asortyment to w większości oleje "regenerowane

Z  pewnego źrōdła kupuje Motula za ok. 170pln,rzekomo ten sam olej na Alle.... kosztuje 100 PLN,a najgorsze w tym wszystkim jest, że ludzie to biorą jak ciepłe bułki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, troix napisał:

Z  pewnego źrōdła kupuje Motula za ok. 170pln,rzekomo ten sam olej na Alle.... kosztuje 100 PLN,a najgorsze w tym wszystkim jest, że ludzie to biorą jak ciepłe bułki. 

Jak masz pewne źródło to jest to bardzo dobry olej. Ludzie nigdy się nie nauczą, że nie ma nic za darmo i ekstra promocje są z czymś związane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....temat rzeka. Można to porōwnać do dobrego piwa i tego "tańszego" za 1zł z groszem. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ludzie świadomie piją ten "ściek", który chmielu nigdy nie widział i cieszą się że tanio! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mariuszmurano napisał:

Panowie,a taki oli ?? 

Oryginał do skrzyni CVT a My teraz piszemy o olejach do silnika. 

Pochwal się, gdzie w PL znalazłeś go w takiej cenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie, kiedyś wyczytałem na forum USA ,.że taka maszyna moze uszkodzić skrzynie , chodzi o za duże cisnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma kanalików podciśnienowych jak w normalnej skrzyni automatycznej,to działa na sile odśrodkowej olej chyba tylko służy do chłodzenia i smarowanie.No ale mogę sie co do tego mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wypowiem się , gdzies przeczytalem, że jak niewlasciwe ciśnienie to ryzyko że skrzynia pierdnie. Nawet obsługa serwisowa przewiduje wtlaczanie  pod ciśnieniem, ale chyba do otworu przelewowego i do miski a nie przez cały układ... I tak 3 razy co jest zabawą i dziwna praktyką ale coś musi się za tym kryć + określoną temperatura przy zmianie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przeczytajcie uważnie forum lub intrukcje serwisową lub konkurencyjne forum.

Tam jest dokładnie opisane jak wymienia się olej w Cvt! 

Temat stary, wielokrotnie opisywany.

Nie piszcie banialuków o ciśnieniowym wysysaniu!

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...