Rafal_S Opublikowano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Cześć, kolejne przygody z Pathfinderem. Parę dni temu będąc na Łotwie zaparkowałem auto, wypakowałem stuff do hotelu i gdy mieliśmy jechać coś zjeść Path odmówił posłuszeństwa. Kręci ale nie odpala. Miałem wcześniej problem z tym że nie palił na ciepłym silniku i pomyślałem że to może to. Odczekałem całą noc i rano znów kręci ale nie zapala. Pomyślałem że może się zapowietrzył (stał dziobem lekko do góry a miałem kiedyś taki przypadek w dawnym aucie) więc po próbie podpompowania paliwa za pomocą pompki przy filtrze - bezskutecznej - odpaliłem go z Plaka. Jeździł normalnie i wszystko było ok. Wracając znów nie mogłem go odpalić i po długich próbach i naprawdę dużej ilości plaka w końcu zaskoczył. Następnego dnia znów nie chciał zapalić więc po raz ostatni zapaliłem go z Plaka (wiem że to nie metoda ale musiałem jakoś wrócić do domu), dojechałem, zaparkowałem pod blokiem i już nie pali. Chciałem zapytać o kilka rzeczy: 1.) czy może być za to odpowiedzialny czujnik położenia wałka? 2.) w skrzynce z bezpiecznikami w miejscu gdzie jest opisane fuel pump i o2 sensor mam puste miejsca - czy to normalne? 3.) Czytałem wczoraj wątek Ani o przekaźniku od Ecu, ale nie wiem czy ten problem występował tylko w benzynie czy też w Dieslu, nie wiem tylko gdzie go znaleźć - ktoś może coś powiedzieć w tej kwestii? Wiem że podstawa to podłączenie pod kompa, ale obecnie nie mam nawet jak podjechać z nim do mechanika bo auto po prostu nie odpala. Dzięki za wszelką pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2019 Nowe informacje: - zauważyłem że jak gruszką pod filtrem napompuję paliwa to twardnieje, ale nie staje się taka by nie można było jej ugiąć, po 5 minutach znów jest miękka. Podejrzewam więc że gdzieś mam nieszczelność w układzie - pytanie tylko gdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Walki ciąg dalszy. Jako że do mechanika jestem umówiony dopiero jutro dziś postanowiłem sam odczytać kody błędów z migającej kontrolki. Jeśli dobrze zrozumiałem że każdy kod zaczyna się od serii dłuższych mrugnięć a po niej następują krótsze to wyszło mi 0102 - Maf Sensor 0406 - EGR 0113 - Temperatura powietrza Pytania do bardziej obeznanych: - czy dobrze odczytałem kody (przydało by się gdzieś tu podpiąć instrukcję jak je czytać); - czy którykolwiek z tych kodów może powodować problem z odpaleniem auta? No i oczywiście wszelkie rady mile widziane. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Generalnie same problemy zaczynając od przepływki. Niech mechanik sprawdzi co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 sq9mcs - a czy znasz jakiś sposób jak go odpalić najmniej inwazyjnie dla silnika - bo narazie nie pali a do mecha trzeba dojechać. Chciałbym mu oszczędzić plaka Okazuje się ze auto więcej stoi u mecha niż nim jeżdzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 niestety nie da się. Na Twoim miejscu laweta wskazana. Na plaku w końcu silnik się rozleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 sq9mcs - jako bardziej doświadczonego kolegi chciałbym Cię zapytać czy to normalne że po podpompowaniu paliwa gruszką pod filtrem po około 5 minutach znów staje się miękka? Bez próby odpalenia auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2019 Trzeba sprawdzić złączki przewodów paliwowych w szczególności na filtrze paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2019 Samochód po tym jak odstawiłem go do mechanika zaczął znów odpalać. bledy o których pisałem wcześniej po usunięciu nie wracają. Wychodzi ze pali kiedy chce - samochód niespodzianka. Ktoś ma jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2019 Jak mogę zapytać to jak uruchomiłeś diagnostykę aby odczytać błędy z migającej kontrolki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
timik Opublikowano 12 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 Migającą kontrolkę Uruchomisz wg. procedury KASOWANIE USTAWIEŃ ZAWORU (Fuel Pump Learning Value Clearing), z postu o wymianie zaworu SCV. W punkcie 4 będzie błyskać kody błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal_S Opublikowano 12 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2019 Dokładnie tak jak piszę timik - w serwisówce jest też opis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.