Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

R51 2.5 Dci - kręci ale nie pali


Rafal_S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

kolejne przygody z Pathfinderem. Parę dni temu będąc na Łotwie zaparkowałem auto, wypakowałem stuff do hotelu i gdy mieliśmy jechać coś zjeść Path odmówił posłuszeństwa. Kręci ale nie odpala. Miałem wcześniej problem z tym że nie palił na ciepłym silniku i pomyślałem że to może to. Odczekałem całą noc i rano znów kręci ale nie zapala. Pomyślałem że może się zapowietrzył (stał dziobem lekko do góry a miałem kiedyś taki przypadek w dawnym aucie) więc po próbie podpompowania paliwa za pomocą pompki przy filtrze - bezskutecznej - odpaliłem go z Plaka.

 

Jeździł normalnie i wszystko było ok. Wracając znów nie mogłem go odpalić i po długich próbach i naprawdę dużej ilości plaka w końcu zaskoczył. Następnego dnia znów nie chciał zapalić więc po raz ostatni zapaliłem go z Plaka (wiem że to nie metoda ale musiałem jakoś wrócić do domu), dojechałem, zaparkowałem pod blokiem i już nie pali. 

 

Chciałem zapytać o kilka rzeczy:

 

1.) czy może być za to odpowiedzialny czujnik położenia wałka?

2.) w skrzynce z bezpiecznikami w miejscu gdzie jest opisane fuel pump i o2 sensor mam puste miejsca - czy to normalne?

3.) Czytałem wczoraj wątek Ani o przekaźniku od Ecu, ale nie wiem czy ten problem występował tylko w benzynie czy też w Dieslu, nie wiem tylko gdzie go znaleźć - ktoś może coś powiedzieć w tej kwestii?

 

Wiem że podstawa to podłączenie pod kompa,  ale obecnie nie mam nawet jak podjechać z nim do mechanika bo auto po prostu nie odpala.

 

Dzięki za wszelką pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe informacje: 

- zauważyłem że jak gruszką pod filtrem napompuję paliwa to twardnieje, ale nie staje się taka by nie można było jej ugiąć, po 5 minutach znów jest miękka. Podejrzewam więc że gdzieś mam nieszczelność w układzie - pytanie tylko gdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walki ciąg dalszy.

Jako że do mechanika jestem umówiony dopiero jutro dziś postanowiłem sam odczytać kody błędów z migającej kontrolki.

Jeśli dobrze zrozumiałem że każdy kod zaczyna się od serii dłuższych mrugnięć a po niej następują krótsze to wyszło mi 

0102 - Maf Sensor

0406 - EGR

0113 - Temperatura powietrza 

 

Pytania do bardziej obeznanych:

- czy dobrze odczytałem kody (przydało by się gdzieś tu podpiąć instrukcję jak je czytać);

- czy którykolwiek z tych kodów może powodować problem z odpaleniem auta?

 

No i oczywiście wszelkie rady mile widziane.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sq9mcs - a czy znasz jakiś sposób jak go odpalić najmniej inwazyjnie dla silnika - bo narazie nie pali a do mecha trzeba dojechać. Chciałbym mu oszczędzić plaka

 

Okazuje się ze auto więcej stoi u mecha niż nim jeżdzę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie da się. Na Twoim miejscu laweta wskazana. Na plaku w końcu silnik się rozleci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sq9mcs - jako bardziej doświadczonego kolegi chciałbym Cię zapytać czy to normalne że po podpompowaniu paliwa gruszką pod filtrem po około 5 minutach znów staje się miękka? Bez próby odpalenia auta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Samochód po tym jak odstawiłem go do mechanika zaczął znów odpalać.

bledy o których pisałem wcześniej po usunięciu nie wracają. 

 

Wychodzi ze pali kiedy chce - samochód niespodzianka. 

 

Ktoś ma jakieś pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Migającą kontrolkę Uruchomisz wg. procedury KASOWANIE USTAWIEŃ ZAWORU (Fuel Pump Learning Value Clearing), z postu o wymianie zaworu SCV. W punkcie 4 będzie błyskać kody błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...