Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ściaga w lewo...


Gość VirGo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio moj Sunny zaczal troszke sciagac w lewo... czy jest cos o czym powinienem wiedziec w tej kwestii? mam na mysli jakas szczegolna przyczyne, charakteryscyczna dla N13.

bo z tego co mi przychoodzi do glowy to albo ktorys hamulac trzyma (moze lewy tyl recznego? prawy byl robiony ostatnio...) albo cisnienie w kolach, ale wyrownalem je ostatnio (dzis) i dalej sciaga.

 

Poza tym podgrzewanie tylnej szyby dziala mi tylko do polowy.... zna ktos przyczyne??

 

No i wskazniki wciaz mi nie dzialaja (paliwo, temp. silnika). Rozebralem wszystko ale niestety nadal nie wiem o ktora kostke chodzi...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzalem, jest swiezo po przegladzie i nie bylo problemow. dopiero ostatnio cos sie zaczelo dziac... wymienione zostaly osolony przegubow i prawy, tylny reczny byl zapieczony ale zrobili cos z tym i bylo ok.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to, że był po przeglądzie to nie znaczy ci ustawiali geometrie i koła wyważali - jeśli mówisz o okresowym - bp to nie wchodzi w zakres.

Możliwe, że masz jakies luzy w zawieszeniu przednim-końcówki drążków lub wybite tuleje wahacza. Nie sądze, żeby to był tylny lewy hamulec, ale jeśli tak uważasz to podjedź na stację kontroli pojazdów, zapłac 20 zł i niech Ci sprawdzą skutecznoś i różnice. Zamień jeszcze koła - tył na przód i zobacz czy ściąganie nie zniknęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to byl pierwszy przeglad w kraju, rejestracyjny. z tego co pamietam to sprawdzali geometrie. zawieszenie tez bylo ok, to bylo jakies 2-3 tyg temui poza oslonami przegubow wszystko bylo ok. i nagle zacza (lekko) sciagac w lewo...

czy jakies silne uderzenie moglo to spowodowac? uderzenie kolem, wjechanie w dziure?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszym przeglądzie niestety nie sprawdza się geometrii zawieszenia. Na sprawdzenie tego potrzeba jakies 30-40 minut. Silne uderzenie, lub wjechanie w spora dziure moze spowodowac ze cos z zawieszenia moze sie uszkodzic. Przeglad miales 2-3 tygodnie temu, a czesem jest tak, że wyjezdzasz z przegladu i w drodze do domu na jakims wyboju cos Ci sie uszkadza. Podjedz jeszcze raz na stacje diagnostyczna i sprawdz zawieszenie przednie. Proponuje stacje kontroli pojazdów w Goleniowe przy Rzemieślniczej. Geometria tam kosztuje 150zł, ale z tego co wiem, to reklamacji jeszcze nie mieli. Najpierw sprawdzą Ci zawieszenie a potem dopiero regulacja. Tylko najpierw umów się telefonicznie. 407-27-27.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą być uszkodzone amorki z przodu - jak tłumią nierównomiernie, to ciągnie trochę w bok. Ale to jest wyczuwalne wyraźniej przy wyższych prędkościach. Tak miałem. Nowe założyłem i było OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....zrobiłeś to co radził Ikowal ///tzn.,przełożyłeś tył przód,ja miałem tak w mitsu., a potem w nismo,opona się rozwala od wewnątrz czy coś tam się odkleja :roll: w każdym razie pomogło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Sunny też ściąga w lewo! Dodatkowo jest ostatnio bardziej wrażliwy na podmuchy bocznego wiatru.

Opony mam świeżo założone i wyważone.

Pojechałem do mechanika, szukali przyczyny tego ściągania: zamieniali koła, sprawdzali zbieżność na przyrządzie i nic, drążki, przeguby i co tam jeszcze jest: w porządku - a nadal ściąga - głównie w lewo, rzadziej w prawo.

Zdiagnozowali zużycie przekładni kierowniczej.

Ich propozycja to regeneracja przekładni w cenie około 600zł - co robić? Opłaca się regenerować czy lepiej może na szrocie poszukac?

 

Sunny 1,4 LX 1991r N14-gaźnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość majchrzok

witam mam problem tez ze sciaganiem ale w primerze 1,6. zeszym roku gdy go kupilem zauwazylem ten problem. sciaga mi na lewa strone. po czytaniu postow myslalem ze to jest wina opon. ale nic z tym nie robilem bo mowie za niedlugo zima i zmienie na zimowe i bedzie ok. ale dufffa zimna po zmianie nic nie dalo. dzisiaj zmienilem spowrotem na letnie i zamienilem przod z tylem tzn ze lewy tyl dalem na prawy przod. lecz nadal sciaga i to odrazzu po ruszeniu. robilem w pazdzierniku jakos lewy wahacz bo myslalem ze to jego wina. lecz sciaga nadal. nie mam pojecia co moze z tym byc. jeszcze jedno zauwazylem ze by jechac prosto musze miec przekrzywiona troche kierownice w prawo. gdy ja puszcze to odchodzi idealnie prosto i wtedy wlansie sciaga. czy aby w kierownicy nie ma jakies sprezyny stabilizujacej ktora trzyma ja prosto?? moze to jest oprzyczyna ze ktos zle kiedys zalozyl kiere i od tego sciaga?? odp pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majchrzok

witam n ie na zbieznosci nie bylem bede musial jechac. a co do SKOSZENIA to auto jest po 2 malutkich dzwonkach. raz dostal lekko na parkingu a drugi raz zostal dojechany na krzyzowce. na tej krzyzowce tylko bylo uszkodzone lampy i ,maska reszta okk. oczywsie poduchy cale wiec nie wierze w to ze by to mialo jakis wplyw. pozdro i dzieki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...