Sołtys Opublikowano 5 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2019 Jakiś rok temu w moim Patrolu Y61 padła mi w trasie pompa więc wymieniłem na używaną (ze względu na czas i koszty i aby jechać dalej). Wspomaganie działało ale z biegiem czasu słabło, więc stara pompa poszła do regeneracji a w miedzy czasie założyłem z Primery ... ale efekt ten sam. Następnie zamontowałem pompę po regeneracji. Znów poprawy nie było i po pewnym czasie przy niskich obrotach problem z wspomaganiem robił się coraz większy, np. na rondzie musiałem dwoma rękoma kręcić kierownicą. Ktoś mi podpowiedział aby wypłukać układ i tak zrobiłem (wyjmując pompę i przekładnie) ... niestety marny skutek. Potem pomyślałem, że problemem jest przekładnia więc kupiłem drugą (jak zapewniał sprzedający sprawną). Założyłem i jakąś chwilkę było OK - przejechałem może z 2 km i znów to samo. Jadąc z wciśniętym gazem jakoś to działa a jak odpuszczę i chce skręcić to tak jakby wspomagania nie było Co tam jeszcze mogło paść? Bo zostały już chyba tylko przewody i chłodnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Witam. Proszę sprawdzić pasek, który napędza wspomaganie (może się ślizgać). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Nie ma takiej opcji - zmieniałem już pompy trzy razy więc za każdym razem napinane było od nowa. Teraz szukam mniejszego kółka na pompę - może to wina tego, bo mam pompy od Y60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 6 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2019 Jeżeli na wysokich obrotach działa tzn że wtedy ciśnienie jest odpowiednie więc jeżeli płyn jest odpowiedni ( u mnie było tak że nalali mi atf4 i też działał tylko na wysokich obrotach - po zmianie na atf3 działa bez zarzutu ) to winą może być koło pasowe, y60 ma inne koło - pompy podobno pasują do y61 - ale wymaga zmiany koła pasowego z y61 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 9 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2019 W dniu 5.02.2019 o 19:26, Sołtys napisał: Nie ma takiej opcji - zmieniałem już pompy trzy razy więc za każdym razem napinane było od nowa. Teraz szukam mniejszego kółka na pompę - może to wina tego, bo mam pompy od Y60 kółko pompy w Y61 jest inne niż w Y60, co za tym idzie długość paska klinowego też jest różna w obu przypadkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2019 Zrobiłem trasfuzję - odpiąłem wąż powrotny i wsadziłem do bańki. Wlewając nowy płyn stary został usunięty. Nic to nie dało ale przynajmniej wiem że to nie wina płynu, bo zastosowałem inny niż był poprzednio. Dziwne, że wcześniej na tej samej pompie z Y60 chulało OK. Czyli oddam kolejną pompę do regeneracji o zobaczę czy to coś da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RYBOSTWOR Opublikowano 1 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Wiem, że to głupio zabrzmi ale czy zatarty/uszkodzony amortyzator skrętu nie da takich objawów? Sam się z takim przypadkiem nie spotkałem ale znajomy mi kiedyś opowiadał, jak kiedyś pokrzywił o coś amortyzator skrętu i mu później fajera ciężko chodziła.Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2019 Dziś przy okazji zmiany kół, sprawdziłem jak zachowuje się układ na podnośniku. Chodzi w miarę lekko przy zgaszonym silniku - tzn. jest opór ale można jednym palcem kręcić. Co dziwne w prawą stronę jest delikatnie większy opór. po dopaleniu silnika różnica niewielka. No a teraz coś dziwnego zobaczyłem - mam wilgotny zbiorniczek od wspomagania, czego wcześniej nie było :/ (był suchy na 100%) ... czekam aż mi pompę odeślą i będę szukać dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Temat do zamknięcia. Wspomaganie naprawione. Wyszło na to, że trafiłem na nierzetelną firmę, która zamiast mi naprawić pompy to tylko chyba je umyła. Ale po zregenerowaniu pompy przez Mikołaja z Tanowa teraz zaczęło hulać. W sumie to jeszcze poza zmianą pompy wymieniłem cały płyn na Dextron III i wszystko przedmuchałem aby pozbyć się resztek starego oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 22 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2019 W dniu 1.03.2019 o 08:16, RYBOSTWOR napisał: Wiem, że to głupio zabrzmi ale czy zatarty/uszkodzony amortyzator skrętu nie da takich objawów? Sam się z takim przypadkiem nie spotkałem ale znajomy mi kiedyś opowiadał, jak kiedyś pokrzywił o coś amortyzator skrętu i mu później fajera ciężko chodziła. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Amortyzator skrętu jest ostatnim elementem, który się liczy w tym przypadku, jeśli wszystko jest OK, to bez amortyzatora skrętu też powinno być w porządku i nie powinno być żadnych drgań, jeśli amor jest zgięty, to oczywistym jest że układ kierowniczy będzie miał ciężej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.