Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
diabloRBR

350Z by Kris

Recommended Posts

diabloRBR

Na początku witam wszystkich!

Od zawsze podobała mi się japońska motoryzacja, swoją przygodę rozpoczynałem z Hondą Civic EK3 1.5 Vtec ( zdjęcie poniżej). Po 3 letniej zabawie w tuning tego auta stwierdziłem, że czas na coś mocniejszego. Od 4 miesięcy jestem posiadaczem Nissana 350z. Auto sprowadziłem ze szwajcarii jest to wersja Europejska Anniversary rok 2005, silnik Rev-up 301km. Furka ma przebieg 170tys potwierdzony książką. 

Postaram się na bieżąco wrzucać co się dzieje z autem bieżące naprawy i modyfikacje. Na pewno od razu zmieniam oryginalne felgi na Japan Racing 18, 18'' przód 9,5J tył 11J

Na starcie z napraw czeka mnie wymiana sondy bo świeci check i mocno denerwuje :D i łożysko z tyłu bo zaczyna huczeć

MODEL:
 
- Nissan 350z Z33, 2005 Anniversary
- Europa
 
SILNIK:
 
- VQ35DE Rev-up 301km
 
- olej: Valvoline 5W50
 
PLANY:
 
- z czasem strojenie zmiany wydechu, mimo że ma do Coobcia 350km w jedną chciałby kiedyś oddać Zete w jego ręce :)
 
UKŁAD DOLOTOWY:
 
- seria jedynie dołożona wkładka K&N
 
UKŁAD WYDECHOWY:
 
- Y-pipe reszta seria
 
PLANY:
 
- wywalenie katów i wymiana końcowego
 
UKŁAD NAPĘDOWY:
 
- skrzynia seria
 
- LSD seria
 
ELEKTRONIKA:
 
- ESP
 
- ABS
 
- Kierownica wielofunkcyjna
 
- Elektryczne szyby i lusterka
 
- Tempomat
 
- Centralny zamek
 
- 6x airbag
 
- Klimatyzacja
 
- Podgrzewane fotele
 
- Regulacja elektryczna foteli
 
ZAWIESZENIE:
 
- seria
 
PLANY:
 
- eibach pro kit 
 
- poliuretan 
 
UKŁAD HAMULCOWY:
 
- układ Brembo
 
- klocki: ferodo 
 
NADWOZIE:
 
- seria
 
PLANY:
 
- lampy tył polift
 
- tył jakis dyfuzor
- przód dokładka i splittery
 
KOŁA:
 
- felgi seria 18" + dystanse 2cm z tyłu
 
PLANY:
- Japan RAcing JR18, 18'' przód 9,5J z oponą 245x45, tył 10,5J opona 285x45
 
WNĘTRZE:
 
- seria, czarna skóra
 
- audio BOSE
- Radio PARROT Asteroid Smart na androidzie z Navi itp
 
Pierwsze fotki mojej byłej Hondy i zaraz wleci Zeta :p
1328128836_40878640605_4c66fc5e84_o(2).thumb.jpg.9b1af1b4098a3abd2ee95b9587423ded.jpg1100340629_20170401_125035(2).thumb.jpg.e5eb7043d41d078b871a888a680f2b96.jpgb5cfcb2901fb41e2gen.jpg.63e48e426c063fcdd2878a26a1c7ef95.jpg
 
Czas na Zetke :p
 
IMG_20180923_155839.thumb.jpg.bb1aa5cbe476ce15ebe958b61f56b809.jpgIMG_20180923_155807.thumb.jpg.4213a0700d6ea0af38c2b61d2cdc92f5.jpga12.thumb.JPG.9b240a718468c119c1b40acce36a55f9.JPGDSC_00842.thumb.JPG.0fc385aa48df3d58b1ff25b6d680e584.JPGIMG_20180907_181000.thumb.jpg.9380c7766bb1af8e7f76e55344b638a1.jpgIMG_20180923_195213.thumb.jpg.bf0ce86d6a38b036c4716f0e5e68ccf6.jpg36325631_1658683357533750_2084706816863764480_n.thumb.jpg.f77767d2798a0c72a67469a8e6c83fa3.jpg
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Mega fajny kolorek i mało rudej od spodu !!

Widzę że już wydeszek seryjny nie jest :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Dzięki żółta zeta mega rzuca się w oczy na ulicy :D zależało mi żeby znaleźć jak najzdrowsza sztukę i udało się. Szwajcar od którego odkupilem auto, pedancik (jak sam o sobie powiedział) naprawdę bardzo dbał o auto.

Końcowy tłumik jest seryjny, poprzednik wymienił sam środkowy Y pipe, w planie jest wymiana końcowego na coś ciekawego żeby fura fajnie rasowo brzmiala mile widziane wasze propozycje i linki :)

Załączam jeszcze kilka fotek podwozia

14024854_IMG_20180907_180948.jpg

IMG_20180907_180953.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

Środkowego tłumika nie widać i rura zacnych rozmiarów, widzę że seryjne flansze pasują

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Ktoś wie co to za błędy? Któraś z sond padła i wywala checka muszę ustalić która

 

 

51408265_1220309478121075_4898950026937499648_n.jpg

51649240_327607664558314_7224640754335875072_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Sytuacja z sondami wyjaśniona, w między czasie wpadły nowe opony Kormoran R19 245x40 będą na przód i używki Goodyear Eagle F1 z 2018roku R19 295x35.

Niedługo wlecą także nowe felgi Japan racing 18, tak jak doradzało mi wiele osób, zrezygnowałem z  18-stek i przechodzę na 19stki :D

 

51612647_565740717222400_4594464019909181440_n.jpg

52454282_305252816859763_6783408159743541248_n.jpg

 

52292231_2234364626630177_8946601217564344320_n.jpg

Edited by diabloRBR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Coobcio

fajny rozmiarek tylnych :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

wreszcie męski rozmiar :D seria wygląda strasznie słabo 8J i 245 to znacznie za wąsko 

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Dzisiaj wpadają długo wyczekiwane felgi. Jutro będą zakładane na furkę trochę mam obawy że będą wystawały przy seryjnym zawieszeniu... 

Parametry:

Japan Racing 18" Bronze, 19stki przód 9.5J et 25, tył 11J et 22. 

IMG_20190314_131008.jpg

IMG_20190314_130944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Ostatnio miałem trochę wolnego czasu także trzeba było pogrzebać przy zecie. co zostało wykonane:

- opony z tyłu 295 sprzedałem, jednak nie wyglądały za dobrze na tej feldze, wystawały minimalnie przed nią. Kupiłem 265x40 R19 Pirelli P Zero. teraz fajnie się to komponuje 

- zabrałem się też za huczące tylne łożysko, kupiłem NTN 

- stan lamp był tragiczny więc je prze polerowałem jest o niebo lepiej 

Na dniach zabieram się za wymianę wszystkich olejów (silnik, skrzynia i dyfer) Tu pytanie do was do silnika kupię Valvoline 5W50 lub elf, jaki polecacie do skrzyni i jaki do dyfra? oraz ile litrów wchodzi do skrzyni i dyfra?

IMG_20190330_145511_Easy-Resize.com.jpg

img-20190324-154110.jpg

IMG_20190324_154002_Easy-Resize.com.jpg

img-20190324-154207_1.jpg

57056142-344825402836981-22125.jpg

41412413_222466495290310_2101344437836709888_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hudy_Edd

Czemu JRy sa tak popularne? Kurde tez właśnie kupuje 11j na tyl i myslalem zeby zalozyc 305 opone, ale chyba musze to sprawdzic jakos zeby dobrze wygladalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Są popularne bo mają dużo wzorów, spoko cenę są wytrzymałe i bardzo lekkie. Na 11j miałem 295 to była wybulona jak do dragu słabo to wyglądało nie było widać rantu felgi no i na takim laku czuć było spadek mocy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
noico

te felgi to totalny kozak! świetnie pasują :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Ostatnio pogoda nie rozpieszcza ale zamówiłem porcję kosmetyków, mam nadzieję że niebawem będzie pogoda i będę mógł je przetestować :D

W zestawie:

- wosk Soft99 Kiwami Extreme gloss wax - myślę że fajnie siądzie na mojej żółtej perle 

- do odtłuszczania wnętrza Shiny Garage Interior Cleaner 

- do deski Shinny Garage Apple Dressing 

- glinka średnio twarda Shiny Garage

- na szyby Shiny Garage Perfect Glass Cleaner

- detailer Shiny Garage Morning Dew

- do skórzanych foteli Shiny Garage Leather Mousse

- szampon Shiny Orange 

 

Przyszła tez pora na wymianę olejów silnik i skrzynia. Do silnika płukanka Liqui Moly i olej Valvoline VR1 Racing 5W50, do skrzyni Valvoline Axle Oil 75W90. 

Na zdjęciu jest też olej Mannol 75W140 miał być wlany do dyfra, ale odesłałem go bo się pomyliłem przy zakupie ponieważ nie ma LSD, także dyfer wymienię w innym czasie i kupie lepszy olej Valvoline albo motula z LSD

Zamontowany zostanie jeszcze dyfuzor przyszła dzisiaj paczucha także będzie co robić :dribble:przyłożyłem go tylko do przymiarki montowany będzie na dwóch śrubkach zaraz nad wydechem no i boki na kleju do szyb. Zastanawiam się tylko czy malować go na czarny połysk czy zostawić tak jak jest teraz??<_<

58378901_1270841059752092_7076153164998639616_n.jpg

60443055_2322935874651596_26663908592844800_n.jpg

60279858_624058604762629_2696549355132813312_n.jpg

60414666_397561904426107_7122679910061047808_n.jpg

60924446-2370438306578365-2631.jpg

60557773_452492932222269_1262290248344272896_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Dyfuzor zamontowany musiałem pociąć końcówki wydechu i je wydłużyć bo nie było ich widać po założeniu dyfuzora. Na przód doszła dokładka i splittery poniżej foto z prac i efekt końcowy ;) zetka nabrała agresywniejszego wyglądu :D

IMG_20190606_184558.jpg

IMG_20190609_122615.jpg

FB_IMG_1560144735712.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Dzisiaj wpada plenum spacer od Coobcio Garage :] dzięki! 

Pytanko czy przy okazji montowania spacera warto do Rev Upa zakładać MREV-2?? Gdzie to dostanę i jaki koszt? 

Chcę też usunać katalizatory i czy zakładać jakieś tłumiki sportowe, decaty czy poprostu zamiast nich wspawać odpowiednio wygiętą rurę? 

 

IMG_20190824_102425.jpg

FB_IMG_1566204365317.jpg

FB_IMG_1566204568447.jpg

IMG_20190821_061440_134.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Kolejny mod od coobcia ssący z DE, przez zimę będę chciał wyrzucić katalizatory i wstawić decaty jakie polecacie? 

IMG_20190831_185401.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kaczy

Ja mam dekaty berk i brzmi pięknie.. :) jak byś dobrą cene zaproponował to może byśmy sie dogadali bo przypal po Niemcach tak jeździc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Założyłem ssący Z DE od coobcia podfrezowany

pytanie : jak porównywałem to mój kolektor z Rev up ma większe i wyższe te trąby niż ten od coobcia. 

Nie jest tak że większe trąby zaciągną więcej powietrza i będzie lepszy efekt? Czy to nie działa tak jak myślę? 

IMG_20191217_102255.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Z modów od coobcia ssący + spacer jestem zadowolony czuć jak auto lepiej się zbiera powyżej 3 tys obrotów jest różnica :thumbsup:

Kolejny element układanki Decaty z nierdzewki z tłumikami ciekaw jestem czy będzie odczuwalna różnica jak w przypadku wcześniejszych modów 

IMG_20191227_181227.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytrus
W dniu 18.12.2019 o 15:27, diabloRBR napisał:

Założyłem ssący Z DE od coobcia podfrezowany

pytanie : jak porównywałem to mój kolektor z Rev up ma większe i wyższe te trąby niż ten od coobcia. 

Nie jest tak że większe trąby zaciągną więcej powietrza i będzie lepszy efekt? Czy to nie działa tak jak myślę? 

IMG_20191217_102255.jpg

Powiedz mi czy w tym MREV2 frezowane są tylko te górne trąbki czy dół kolektora też jest obniżony?

i ile kosztował Cie spacer? (montowałeś go na silikonie czy uszczelkach?)

Edited by Cytrus

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Frezowane są tylko te górne trąbki. Koszt to 550zl plus wysyłka. Zamontowany jest na seryjnych uszczelkach plus silikon 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytrus
49 minut temu, diabloRBR napisał:

Frezowane są tylko te górne trąbki. Koszt to 550zl plus wysyłka. Zamontowany jest na seryjnych uszczelkach plus silikon 

Dzięki wielkie za odpowiedź.

Kolektor sam sfrezuję bo mam takie zaplecze to jest plus.

Po rozebraniu kolektora musiałeś dać nowe uszczelki czy stare były ok? (nie wiem czy specjalnie wydawać pieniądze jeśli nie będą potrzebne)

550zł (to za spacer ze śrubkami i dystansami)?

Jak wyszła zmiana katów zadowolony jesteś?

 

Edited by Cytrus

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabloRBR

Stare były ok także zostały a dla pewności dałem silikon żeby napewno było wszystko szczelne 

Tak 550zl cały zestaw od coobcia śróby dystanse i podkładki zestaw gotowy do montarzu

Szczerze jeszcze kątów nie założyłem heh w zimie nie jeżdżę i nie było kiedy albo podejrzewam że początkiem marca będą założone

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytrus
W dniu 19.02.2020 o 13:59, diabloRBR napisał:

Stare były ok także zostały a dla pewności dałem silikon żeby napewno było wszystko szczelne 

Tak 550zl cały zestaw od coobcia śróby dystanse i podkładki zestaw gotowy do montarzu

Szczerze jeszcze kątów nie założyłem heh w zimie nie jeżdżę i nie było kiedy albo podejrzewam że początkiem marca będą założone

Czyli w zestawie jest jedna uszczelka? bo jak ściągnę kolektor to mam tylko jedna uszczelkę tą pod spacer a górna musiała by być w zestawie lub na silikonie.

 

Bardzo fajny efekt uzyskałeś tym woskiem,  ja zawsze używam do ciemnych żeby trochę przyciemnić lakier ale u Ciebie efekt jest na prawdę widoczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×