Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Odpalanie 1.6 GA16DS


Hoover

Rekomendowane odpowiedzi

A więc : zawsze przed odpaleniem Primerki wciskam delikatnie pedał gazu i autko odpala bez problemu.

Jednak bez tego nie odpala mi za pierwszym razem, a jak w końcu odpali to obroty są bardzo niskie i silnik najczęściej gaśnie, tak jakby się ssanie z początku w ogóle nie załączało. :-s

Czy to oznacza że coś jest nie tak czy ten typ tak po prostu ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc : zawsze przed odpaleniem Primerki wciskam delikatnie pedał gazu i autko odpala bez problemu.

Czy to oznacza że coś jest nie tak czy ten typ tak po prostu ma?

ja też przed odpaleniem mojego gaźnikowca wciskam lekko gaz i też mi czasem lubi zgasnąć zanim wskoczy na obroty :wink: a więc chyba ten typ tak ma, pamiętam tak było również z gaźnikowymi autkami rodzimej produkcji, jak się nie podymało troszkę gazu przed odpaleniem to lubił se zgasnąć :wink:

pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to oznacza że coś jest nie tak czy ten typ tak po prostu ma?

Witam!

Nie wiem czy jest cos nie tak czy ten typ tak ma ale ja tez musze troszke gazu dodac przy odpalaniu.

Pozdrawiam

Kamyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie też tak mam w mojej Primerce. Muszę przy odpalaniu wcisnąć lekko gaz - inaczej ssanie się nie załączy :? .

Nie jest to normalne - wcześniej działało wszystko z automatu- kręciłem kluczykiem i auto paliło. Winny jest bimetal wewnątrz kopułki rozruchowej. Na kopułce jest podziałka i strzałki "LEAN" i "RICH". Jeśli macie kopułkę nitowaną - to rozwierca się nity i obraca kopułkę w odpowiednią stronę - "RICH". Zwiększa to napięcie spręzyny wewnątrz kopułki. Po zabiegu regulacji kopułkę montuje się na wkręty.

Obecnie niestety nie mam warunków, żeby to u siebie zrobić, także przebiedzę się z tym do wiosny, jak będzie cieplej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, wydaje mi się że jakiś czas temu odpalał bez problemu, a teraz bez wciskania gazu kiepsko jest. Też to u siebie sprawdzę, ale raczej już nie w tym roku.

Dzięki za info i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może zacytuję fragment instrukcji:

"Uruchamianie silnika (silnikGA16DS):

(...)

Gdy silnik jest zimny

1. Powoli naciśnij i zwolnij pedał przyspieszenia. Gdy temperatura otoczenia jest niższa niż -18 st.C, naciśnij i zwolnij pedał przyspieszenia dwa, trzy razy.

2. Przekręć kluczyk w położenie Start (...).

3. Gdy silnik zostanie uruchomiony, niech przez ok. 30 s pracuje w zakresie obrotów biegu jałowego. Obroty będą systematycznie rosły.

4. Naciśnij lekko pedał przyspieszenia. Spowoduje to automatyczne wyłączenie urządzenia rozruchowego i ustalenie obrotów."

Koniec cytatu.

Reasumując, Panowie - TAK MA BYĆ według instrukcji :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam tak samo jak wy. Również trzeba pogazować ( choć z rana gdy silnik jest nienasmarowany to nie jest dla niego najlepsze) zeby działał. A szkoda bo 11 letni samochód powinien działać bez zarzutu! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpalam przekręcajac kluczyk w stacyjce, nie dodaje gazu wogóle, już drugą zimę. Silnik GA16DS.

Sprawdzcie czy rura doprowadzajaca ciepłe powietrze z nad kolektora nie spadła z gażnika i czy wogóle jest szczelna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...