enes19 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2019 Witam Was, posiadam od 3 lat samochód marki nissan micra k11 z 97r. Pojemność tego samochodu to 1.0 benzyna , jest to wersja przedliftowa. Problem który pojawił się od nie dawna i z którym walczę cały czas objawia się losowo ( zazwykle na ciepłym / gorącym silniku ) że w pewnym momencie samochód traci moc i w momencie "wciśnięcia" pedału gazu do oporu zaczyna szarpać skokowo i po chwili wraca do normalnej pracy i tak w kółko . Problem jest o tyle słaby że nie ma żadnej powtarzalności - kompletna losowość może być przy niskiej prędkości może być przy 90km/h , spróbuję nagrać film jak zachowuje się samochód podczas jazdy. Żadne diody na zegarach się nie zapalają - samochód nie gaśnie tylko tak jakby tracił w jednym momencie wszystko , i po chwili wraca do normy. W tym momencie mam już wymienione na nowe : -świece - przewody świec - kopułka - palec Mam drugi aparat zapłonowy założony jest to samo . Sondę lambdę mieczyłem na oporność miernik pokazuje 4.7ohm Napięcie grzałki jest na 13.5v Napięcie diody jest od 0.5-0.8-9v Ręce mi opadają już co może się dziać. Palenie ma dobre , czasami muszę lekko gazu dodać ale to chyba normalne. Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40000 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Mam podobny problem w mojej K11 1999r. Daj znać jak u ciebie postępuje problem, czyściłeś może przepływkę lub ją przelutowałeś - to niby częsty problem w tych autach ale ani twój ani mój problem na to nie wskazuję. U mnie szarpie na pierwszych 3 biegach ale tylko przy pewnych obrotach, nie mam obrotomierza ale wydaje mi się że między 2- 3 tyś, jak wciskam gaz do oporu szarpanie ustaje i auto zaczyna dalej przyspieszać chodź nie płynnie. Na dalszych biegach problem nie występuje, silnik na wyższych obrotach pracuje ok. Na biegu jałowym silnik niby pracuje równo ale jak się stanie z tyłu to słychać "strzały w tłumik". Wymieniona przepustnica (przed wymianą polutowana), palec, kopułka, świece i przewody oraz sonda lambda. Zastanawiam się nad pompą paliwa myślę że na pierwszych 3 biegach może nie mieć tyle wydajności a zużycie paliwa wtedy jest największe. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enes19 Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Ja swoją sondę przemierzyłem wychodzi na to że jest sprawna. Przymierzałem się do pompy paliwa i filtra , aczkolwiek miałem za dużo paliwa w zbiorniku. Mechanik zerknie do filtra i pompki , bo za mojej kadencji nie było tam zaglądane. Dowiedziałem się ostatnio że być może trzeba zrobić adaptacje przepustnicy w komputerze, i aby sprawdzić błędy z komputera. Samochód idzie do mechanika za 2 tygodnie na tą operację , dam znać jaki wynik. U mnie problem występuje tylko na rozgrzanym silniku , po dłuższym okresie jazdy na rozgrzanym silniku. Ja u siebie też wymieniałem cały aparat zapłonowy na inny używany. Reszta elementów zapłonu nowe. Przepustnicę wymieniałeś na 1:1 na drugą taką samą ? Ja swoją czyściłem , dało to poprawę na 2-3 dni po czym problem wrócił - dlatego obstawiam że tutaj może leżeć pies pogrzebany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40000 Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Tak wymieniałem całą przepustnice 1:1 ale problem nie został rozwiązany, sondę mierzyłem i stała w miejscu. Jak delikatnie operuje gazem to jedzie bez szarpania na pierwszych 3 biegach efekt pojawia się jak chce przyspieszyć to zaczyna się dławić, chyba ze wcisnę w podłogę i jest też ok. Po wejściu na wyższe obroty nie dławi się. Nie ma też znaczenia czy ciepły czy zimny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enes19 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 U mnie na zimnym silniku jest ok. A sonda jak ci stała w miejscu ? Jakie pomiary robiłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wd40000 Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Do sondy podłączyłem miernik i sprawdzałem czy "kreśli sinusoidę" tzn czy zmieniają sie mV ona powinna pracować w zakresie do 1V a u mnie stała chyba na 200 - 300 mV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enes19 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Ja mierzyłem oporność grzałki napięcie grzałki i napięcie na sondzie . Wyniki miałem w porządku Może oprócz delikatnie napięcia bo było 13.5 zamiast 14v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek4408 Opublikowano 12 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Koleego wymień sobie raz jeszcze świece. Mialem taki sam problem i dopiero 4 komplet swiec był ok i auto przestalo szarpać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enes19 Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2019 Ngk mam włożone - chyba najlepsza opcja ? Kolejny komplet świec - to nie ukrywam trochę spora inwestycja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enes19 Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2019 Wymieniony został filtr paliwa - obecnie problemu nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.