Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
Marcin600

Awaria dmuchawy.

Recommended Posts

Marcin600

Jak w temacie zepsuła się dmuchawa i działa tylko na maxa , pośrednie ustawienia nie dzałają. Ile może kosztować naprawa? i jaka część podlega wymianie? czy to jest uniwersalna część a może tylko i wyłącznie do konkretnego modelu? Awaria ta jest niemalże standardowa nie tylko w Nissanach więc może ktoś ma jakieś doświadczenia.Dzięki.Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jasiu666

płytka z opornikami.... było już .... poszukaj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tomek Sobota
płytka z opornikami.... było już .... poszukaj

 

albo rezystor dmuchawy.

 

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites
malin_f1

płytka przerabiałem to kilka razy P10 :) dość upierdliwy temat

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marcin600

Sorki było na ten temat faktycznie dużo :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest manekin

w mojej Almerze też miałem tą awarię (pomogło lutowanie ścieżek na płytce, niby przejście było ale nie 1 a 650 ohmów)). Dzieki forum mogłem sam to naprawić nie wydając 150 zł. Dzięki za rady. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dendrolog

Witam! Dwa dni temu dmuchawa zaczela mi "terkotac" przy wlaczeniu.Czy ktos ma pomysl co to moze byc, bo to "terkotanie" uniemozliwia sluchania radia :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Qbk

Zaciera się silnik dmuchawy. Wyjąć, popsikać jakimś siuwaksem :D i powinno pomóc. W piątek przerabiałem to na Mondeo. Ewentualnie można rozebrać sam silnik i wymienić łożysko - jeśli jest :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

Panowie powiedzcie gdzie znajduje sie ta płytka z opornikami bo też mam ten sam problem - zdjąłem schowek i tą plastikową osłonę widzę dmuchawę i szukam i szukam i nima:( :?: :?: :?: :?: dodam jeszcze że mam Ale z klimatronikiem ( może sie jakoś różnią oporniki od manualnej i klimatrona?? nie wiem głupi jestem)

Share this post


Link to post
Share on other sites
olo

NA WSTĘPIE: NIE Wolno zalutować spalonego miejsca (nie mostkować) To co się spaliło zabezpiecza Dmuchawę i zabezpiecza przed spaleniem silnika dmuchawy!!!!!! :!:

 

Witajcie ja też miałem ten problem z działającą dmuchawą tylko na maxa ale można to w prosty i bezpieczny sposób rozwiązać. Sprawa dot. oczywiście rezystora dmuchawy bo chyba tak zwie się płytka oporowa, która steruje dmuchawą. :one:

 

1. nie niszczyć płytki, która została przepalona.

to co się przepaliło było pewną formą bezpiecznika aby nie spalić silnika dmuchawy.

2. oczyścić miejsce zwęglonego zabezpieczenia (nie dłubać tylko lekko zeskrobać tak aby nie zedrzeć dwóch stopek z lutu)

3. Kupić malutki termik ok 10A i max.75Celcjusza i wlutować go w miejsce uszkodzonego zabezpieczenia.

4. Umiejscowić na płytce prostopadle do ścieżki lutu by można było całą płytkę wsunąć z powrotem na swoje miejsce.

5. delikatnie poszerzyć miejscowo otwór na płytkę (jakieś 5mm na szerokość) by płytka z termikiem weszła nie uszkodzona.

 

UWAGA przed włączeniem oczyścić wszystkie listki itd. przed i za silnikiem dmuchawy jeżeli jest potrzeba to wyciągnąć dmuchawę (kilka śrubek) i też wyczyścić ewentualnie nasmarować!

 

6. Włączyć i cieszyć się płytką z nowym zabezpieczeniem prądowym i Temperaturowym.

 

SPRAWDZONE I DZIAŁA NA 100%

:mikolaj:

W razie pytań o szczegóły proszę na adres e maila.

 

W niektórych sklepach elektronicznych mówią że nie mają takiego termika co jest oczywiście bzdurą :!!:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

olo ładnie to wszystko opisałeś :one: ale gdzie się znajduje ten rezystor(opornik) z przodu, z gróy, z boku dmuchawy :?: opisz mi to miejsce gdzie on jest bo nie mogę go nawet wyciągnąć żeby sprawdzić czy jest cały, czy do wyciągnięcia opornika trzeba wyciągać całą dmuchawę :?: :?: :?: :?: może jakąś fote byś zamieścił lokalizującą opornik :?: z góry dzięki za pomoc :)

 

[ Dodano: Nie 26 Kwi, 2009 17:46 ]

przed chwilą wróciłem z samochodu, ponownie szukałem tych czterech drucików do "magicznej płytki" i ich kur....a nie widze :!: rozebrałem cały schowek razem z płytą pod silnikiem dmuchawy i nie ma powiedzcie mi w którym miejscu jest ta płytka z opornikami bo mnie normalnie rozniesie :566: :566: :566: :502: :502: :674: :674: :674: :597: :544: :545: :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

*mapeciontko umiem korzystac z opcji szukaj i to tez juz mam u siebie na kompie niestety w Almerze (bynajmniej mojej powtarzam że mam klimatronika) za wentylatorem nie ma żadnych przewodów tak jak w P10

 

[ Dodano: Pon 27 Kwi, 2009 15:48 ]

czy jest ktoś kto wie gdzie to ustrojstwo jest??

Share this post


Link to post
Share on other sites
olo

Zazwyczaj płytka jest za dmuchawą i filtrami pyłkowymi.

Aby ją zobaczyć (widać tylko kostkę z przewodami) najlepiej wziąć latarkę i trzeba zanurkować pod schowek (oczywiście go zdemontować)

Nogami za drzwi a głową do dołu :diabel:

Jak znajdziesz przewody to wyciągnąć złączkę z przewodami i odkręcić śrubki i wyjąć płytkę.

 

Nie wolno łączyć przepalonego zabezpieczenia (wygląda jak kawałek naniesionej pasty), jest na zdjęciu z linka o naprawie które wstawił powyżej "mapeciątko". Na płytce jest napis nie naprawiać(mowa o geniuszach, którzy właśnie zalutowują przepalony bezpiecznik), aby gdy jest opór na silniku dmuchawy nie doprowadzić do pożaru i aby płytka nie zaczeła topić plastikowej obudowy gdy zacznie się za mocno przegrzewać.

 

Koszt termika ok 2.5 zł więc wydatek żaden i mamy płytkę jak nową z zabezpieczeniem zresztą opisałem to wcześniej.

I nie ścierać za mocno papierem bo zetrzecie luty do których trzeba przylutować nowy bezpiecznik (delikatnie można zdrapać malutkim śrubokrętem spalone zabezpieczenie).

 

Powodzenia czas naprawy płytki ok 10min + zdemontowanie i ponowne zamontowanie. :one:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

no:) byłem dziś w nissanie umowic sie na wizyte i facet mnie "pocieszył" mowiac ze to nie jest opornik dmuchawy tylko cos innego skoro wogole nie chodzi dmuchawka, wychodzac z nissana zaczalem sie bać... :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sargoszyygy

Jeżeli w ogóle nie chodzi to faktycznie coś więcej bo po wyjęciu płytki z układu dmuchawa i tam powinna chodzić na najwyższym biegu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

ma ktoś pomysł co to może być??

Share this post


Link to post
Share on other sites
KKK
3. Kupić malutki termik ok 10A i max.75Celcjusza i wlutować go w miejsce uszkodzonego zabezpieczenia.

Wszystko to co napisałeś jakoś trzyma się kupy :) tylko napisz proszę skąd te wartości prądu i temperatury oraz jak długo już to działa po naprawie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Crushpl
Witam! Dwa dni temu dmuchawa zaczela mi "terkotac" przy wlaczeniu.Czy ktos ma pomysl co to moze byc, bo to "terkotanie" uniemozliwia sluchania radia :) .

 

Zaciera się silnik dmuchawy. Wyjąć, popsikać jakimś siuwaksem :D i powinno pomóc. W piątek przerabiałem to na Mondeo. Ewentualnie można rozebrać sam silnik i wymienić łożysko - jeśli jest :D :D:D

 

<- Gdzie znajduje się ten silnik ??

<- Czy ktoś już przeprowadzał taką operację ?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

dla wszystkich zainteresowanych:

 

W Alach z klimatronikiem jeśli wykrzaczy się opornik dmuchawy, nie chodzi ona nawet na najwyższym biegu, ponadto opornik dmuchawy znajduje się nie obok dmuchawy (jak co po niektórzy twierdzili) tylko po lewej stronie konsoli centralnej po zdjęciu osłony tuż obok pedału gazu!!!!!!!!

 

byłem wczoraj w serwisie koszt imprezy 250 zł :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
KKK

adr7

Zauważyłeś może, że my piszemy o N15?

:fuckyou2:

TAGOWAĆ TEMATY :!!:

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

KKK

 

wczytaj sie i nie pieprz głupot :fuckyou:

Share this post


Link to post
Share on other sites
KKK

Kiedy uważnie się wczytam to od razu rzuca mi się to w oczy.

Ty masz N16 a pozostali nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
adr7

widac nie umiesz czytac bo temat poruszylem po dlugiej przerwie tj. ponad 3 lata i jak zauwazysz to ludzie mi wlasnie na to odpowiadali czyli na opornik w N16

Share this post


Link to post
Share on other sites
KKK
widac nie umiesz czytac bo temat poruszylem po dlugiej przerwie tj. ponad 3 lata i jak zauwazysz to ludzie mi wlasnie na to odpowiadali czyli na opornik w N16

Zamiast założyć nowy temat podpiąłeś się pod stary dotyczący N15, odpisują Ci właściciele N15 więc zgoda, to ja nie umiem czytać.

EOT bo jak przeczyta to moderator...

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×