Gość adr7 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 otuz uwazam ze nie ma sensu zakladac kolejnego podobnego tematu i zasmiecac nie potrzebnie forum dlatego podpialem sie pod ten ktory nie zostal otagowany do konkretnego modelu a to ze pisza wlasc. N15 to wzialem ich za ludzi znajacych temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 OLO nie strasz ludzi w N15 to nie jest żaden bezpiecznik tylko zwykłe ścieżki oporowe do rezystancyjnego sterowania rozruchem i (lub) prędkością obrotową silnika elektrycznego. Bezpiecznik od dmuchawy jest zupełnie w innym miejscu. Więc to pisanie o konieczności wkładania termików rezystorków i innych códów nadaje się do... Wystarczy zlutowac. Fakt że jak ktoś zrobi ten lut byle jak bez zapewnienia odpowiedniego styku z tym co się na płytce nie wypaliło to spali płytkę do końca i tyle. Reasumując nie ma co sie bać lutowania tych płytek tylko trzeba zrobić to z głową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olo Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Mlody666 gdybyś choć trochę znał się na elektronice to być takich głupot nie pisał :kosci: A zabezpieczanie działa już Cały rok bez zarzutów. Dobrane parametry termika są z tak wielkim marginesem bezpieczeństwa by nie spalić silnika dmuchawy i nie spowodować przegrzania całej płytki. Można zastosować wyższe wartości ale skoro po oczyszczeniu dmuchawy i wymnie filtrów pyłkowych nie spalił się termik to nie ma sensu dawać mocniejszego. A dla tych BYSTRYCH co zalutowują cyną (łączą przerwaną ścieżkę w miejsce zabezpieczenia) odsyłam do podstaw Elektroniki No i kupcie sobie dodatkową Gaśnicę w razie czego :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Więc po raz drugi pytam: skąd akurat taka wartość temperatury i prądu owego zabezpieczenia? To proste pytanie... a o elektrotechnice conieco wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olo Opublikowano 13 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2009 Skoro co nieco wiesz... to przelicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KKK Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Może nie aż tyle. Może innych również to ciekawi... Jakoś nikt nie pisał że po zlutowaniu zaczął mu się palić samochód. Za to wszyscy piszą że po uszkodzeniu rezystora używają 4-tego biegu gdzie silnik zabezpieczają 2 równoległe bezpieczniki 15A i... dalej się nic nie pali. To co piszesz może i brzmi mądrze ale jakoś mało przekonująco. Dziękuję za uprzejmą i wyczerpującą odpowiedź... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Oj olo, olo a gdzie ty tam termik widzisz na tej płytce?? Ja zastąpiłem ścieżkę miedziedzianą tasmą i nic się nie grzeje ponad miarę a tym bardziej nie pali. Ta płytka ma tyle wspólnego z elektroniką co jola rutowicz z inteligencją od zwykły układ ściezek oporowych do rozruchu silnika. U mnie nie było nawet śladu po termiku. I na zarzucaj mi braku wiedzy bo może nie z elektroniki ale z elektrotechniki mam stosowny tytuł naukowy Trochę podstawowej wiedzy: Rozruch silników szeregowych prądu stałego - W czasie rozruchu rezystory włącza się szeregowo w obwód silnika. Rozruchu silnika szeregowego dokonuje się przy obciążeniu, poprzez zmianę rezystancji rozrusznika Rr włączonego szeregowo z twornikiem. Wzrostowi rezystancji Rr odpowiada mniejsza prędkość obrotowa przy tym samym prądzie obciążenia, a zatem poprzez regulację Rr od maksimum do zera osiągamy płynny wzrost prędkości obrotowej silnika od zera do wartości znamionowej. Dośc prosto masz to też opisane TUTAJ - chyba wystarczająco jasno i przejżyście. Dodam tylko że nie wykluczam że jest tam termik jako zabezpieczenie, ale nie mamy tu doczynienia z takimi wartościami pradów aby jego ewentualny brak stanowił takie zagrożenie o jakim ty piszesz gdyz nie mamy doczynienia z na tyle dużymi mocami żeby spowodowały pożar. Były przypadki że po zlutowaniu płytki się paliły ale to raczej błąd w sztuce (nie jest łatwo dobrze ją zlutować aby nie przesadzic z oporem). Zauważ ze termistory jako zabezpieczenia nadpradowe stosuje się w układach sporych mocy w bojlerach i dyzych wentylatorach. U nas nie jest az tak potrzebny i na pewno jego brak nie spowoduje pozaru - jak już pisałem u mnie go nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof10 Opublikowano 22 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2020 Dla kolekcjonerów N15. Właśnie wymieniłem rezystor dmuchawy. Dmuchawa chodziła tylko na maxa. Zakup rezystora na Allegro 30 pln. Zdjąć schowek po stronie pasażera, nad prawą nogą pasażera widoczna wiązka elektryczna zakończona wyyczką do rezystora . Odkręcić 2 śrubki mocujące rezystor , wymienić i założyć nowy . 5 minut roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.