Losak2408 Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Witam. Po wymianie oleju Eneos 5w30 na Elf 5w40 zauważyłem , że coś w silniku przez pierwsze 5-10 min lekko stuka, tak jak by jeden popychacz, (powyżej 1500 obrotów nie słychać) nie jest to jakieś głośne klepanie, jak by na sucho klepał, ale jednak go słychać, na Eneosie tego nie było.Z tego co się orientuje po zmianie oleju na wyższą lepkość taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Dodam też ,że serwis wlał całą 5tkę oleju i jest jakieś 5mm ponad stan, czy możę mieć to wpływ na te odgłosy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 ja mam do zagięcia na bagnecie i nic nie klepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 2 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 Elf jest gęstszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Losak2408 Opublikowano 2 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2019 30 minut temu, JACKO29 napisał: Elf jest gęstszy No właśnie bardziej lepki więc w czym rzecz , przed wymianą tego nie było , a co słyszę na forum to elf the best Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Bardziej lepki więc troszkę później dociera do wszystkich punktów smarowania po uruchomieniu zimnego silnika. Z tym, że dociera co najwyżej po kilku sekundach, a nie po 5 czy 10 minutach, o których napisałeś więc to pewnie nie wina lepkości. Może to po prostu efekt pracy silnika w niskiej temperaturze otoczenia, bo każdy klepie głośniej, gdy mu zimno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 10 godzin temu, Losak2408 napisał: No właśnie bardziej lepki więc w czym rzecz , przed wymianą tego nie było , a co słyszę na forum to elf the best Było wlać SXR 5w30 od Elfa. 1 godzinę temu, colins napisał: bo każdy klepie głośniej, gdy mu zimno. Klepie albo dzwoni zębami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karminadel Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 A może zwykły zbieg okoliczności z tą wymianą oleju i to po prostu łańcuch rozrządu zaczyna prosić się o wymianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Losak2408 Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 30 minut temu, Karminadel napisał: A może zwykły zbieg okoliczności z tą wymianą oleju i to po prostu łańcuch rozrządu zaczyna prosić się o wymianę? Nie nie cykanie idzie ze środka bardziej ze wskazaniem w prawą stronę silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Odsacz nadmiar oleju, koniecznie i szybko. Ma być 3/4 miarki Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Losak2408 Opublikowano 3 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 2 godziny temu, colins napisał: Bardziej lepki więc troszkę później dociera do wszystkich punktów smarowania po uruchomieniu zimnego silnika. Z tym, że dociera co najwyżej po kilku sekundach, a nie po 5 czy 10 minutach, o których napisałeś więc to pewnie nie wina lepkości. Może to po prostu efekt pracy silnika w niskiej temperaturze otoczenia, bo każdy klepie głośniej, gdy mu zimno. Wiem Colins o czym piszesz, tak jak wspomniałem nie jest to te "suche" KLEPNIECIE kilkusekundowe co w starszych motorach dało się z rana usłyszeć. Nie gra to jak powinno bo wyraźnie słychać jeden dźwięk jak by z 3 cylindra licząc od rozrządu.Nie jest on głośny i "suchy" ale go wyraźnie słychać Może jednak podjadę gdzieś i odessę te nadmiar oleju, żeby wykluczyć choć jedną wątpliwość, no chyba że olać to na razie i pojeździć niech sobie skonsumuje 12 minut temu, scanik napisał: Odsacz nadmiar oleju, koniecznie i szybko. Ma być 3/4 miarki Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Nooo kurcze, a mondrala z servisu zalecał żeby poziom utrzymywać w okolicach maxa nie zchodzić nawet poniżej 3/4 bo łańcuch ch... strzeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Te kilka milimetrów ponad maksimum szkód nie poczyni. Jeśli jednak chcesz odessać nadmiar oleju, to wystarczy duża strzykawka ("żaneta") i długi, cienki i giętki przewód, który wetkniesz w rurkę bagnetu oleju. Sam tak kiedyś z powodzeniem odsysałem w QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 I kto to mówi! Jeszcze trochę i dowiemy się że ta Kaśka co była taka cudowna nie była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
colins Opublikowano 3 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2019 Przecież pisałem o tym ŁOOO TUTAJ już w 2015 r., że przybyło mi oleju i odsysałem. Tylko nie pamiętasz już stary tetryku. A potem się uspokoiło i już było OK. W sumie do dziś nie wiem czy podwyższony poziom oleju był efektem przelania w serwisie czy rozcieńczania oleju przez benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoboolLFC Opublikowano 4 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 Mam identyczny objaw z klepaniem na zimnym. Po pierwszym serwisie zalali mi olej 5W40 i identycznie na zimnym mi zaczął klepać przez około 3min, później cisza.Byłem już z tym 2 razy w ASO i zbyli mnie twierdząc, że tak pracuje ten silnik co jest bzdurą bo oczywiście tak nie pracował jak go kupiłem. Może jak był nowy to był zalany 5W30 a po zmianie na 5W40 zaczął klepać, Nie wiem bo jeżdżę w dalszym ciągu na 5W40 i ciągle rano na zimnym słyszę ten stukot. Nie nasila się ani nie maleje. na drógim serwisie zalewałem elf evolutoion sxr 5W40 i nic się nie zmieniło, za miesiąc mam trzeci serwis i wymienie na motul x clean 5W40, zobaczymy czy się zmieni ale wątpie. Może trzeba zalać 5W30 ale w ASO do silnika 1.2 leją 5W40 bo takie są zalecenia. To, ze masz olej na max na pewno nie jest przyczyną tego dźwięku. Ale daj znać jak coś się u ciebie zmieni bo ja przerabiam to od dawna, nawet filmik wrzuciłem na yutube chyba (klepanie na zimnym nissan qashqai). Co do brania oleju, to mechanik w ASO powiedział mi, żeby sprawdzać olej bo silnik 1.2 potrafi łyknąc 1L oleju na 1000km i jak jest za niski poziom oleju to rozrząd szlak trafi. U mnie oleju jako tako nie bierze, ale ostatnio pojeździłem trochę po autostradach i jak dostał trochę buta to lyknął jakiś 1L oleju więc coś sporo jak dla mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Losak2408 Opublikowano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2019 (edytowane) No właśnie ... obejrzałem filmik i jest identycznie jak u mnie. no nic pojeżdżę trochę i zobaczymy. U mnie na pierwszych 3 przeglądach z książki wynika , że lali 5w40, a na 4 zalali 5w30 . Oleju trochę łyka coś około 0,25 na 1000km i to po drogach krajowych bez szaleństw, więc postanowiłem przejść na bardziej lepkiego Elfa SXR 5w40. Auto 95 tys przebiegu Edytowane 4 Lutego 2019 przez Losak2408 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoboolLFC Opublikowano 5 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 (edytowane) To jest nas dwoje, którym klepie rano silnik haha, ja jeżdżę już z tym długo i na razie nic się nie pogarsza więc się tym przestałem przejmować, jeśli teraz po wymianie na motul dalej będzie klepał to następnym razem zaleję 5W30 i zobaczymy. Moje auto ma niewiele bo 38tkm przebiegu. Najbardziej irytujące jest to jak wszystko trzeszczy w tym samochodzie, w środku plastiki u mnie to szok, a jakiś świerszcz z okolic radia-panelu klimy masakra. Edytowane 5 Lutego 2019 przez RoboolLFC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Losak2408 Opublikowano 5 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2019 Łoo Matko poważnie... U mnie nic nie słyszę, jedynie podczas zamykania drzwi kierowcy boczek lekko skrzypnie. Może mam mniej wyczulony słuch jak Ty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trex99 Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Hallo Mam podobny problem z juke , jak u was z tym stukaniem po kilku latach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2023 Klepanie na zimnym może być spowodowane słabym zaworkiem zwrotnym na pompie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.