Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stukanie na zimnym silniku po wymianie oleju


Losak2408
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po wymianie oleju Eneos 5w30 na Elf 5w40 zauważyłem , że coś w silniku przez pierwsze 5-10 min lekko stuka,  tak jak by jeden popychacz, (powyżej 1500 obrotów nie słychać) nie jest to jakieś głośne klepanie, jak by na sucho klepał, ale jednak go słychać, na Eneosie tego nie było.Z tego co się orientuje po zmianie oleju na wyższą lepkość taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Dodam też ,że serwis wlał całą 5tkę oleju i jest jakieś 5mm ponad stan, czy możę mieć to wpływ na  te odgłosy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elf jest gęstszy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, JACKO29 napisał:

Elf jest gęstszy 

 

No właśnie bardziej lepki więc w czym rzecz <_< , przed wymianą tego nie było , a co słyszę na forum to elf the best

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej lepki więc troszkę później dociera do wszystkich punktów smarowania po uruchomieniu zimnego silnika. Z tym, że dociera co najwyżej po kilku sekundach, a nie po 5 czy 10 minutach, o których napisałeś więc to pewnie nie wina lepkości. Może to po prostu efekt pracy silnika w niskiej temperaturze otoczenia, bo każdy klepie głośniej, gdy mu zimno.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Losak2408 napisał:

No właśnie bardziej lepki więc w czym rzecz <_< , przed wymianą tego nie było , a co słyszę na forum to elf the best

Było wlać SXR 5w30 od Elfa.

1 godzinę temu, colins napisał:

 bo każdy klepie głośniej, gdy mu zimno.

Klepie albo dzwoni zębami ;) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zwykły zbieg okoliczności z tą wymianą oleju i to po prostu łańcuch rozrządu zaczyna prosić się o wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Karminadel napisał:

A może zwykły zbieg okoliczności z tą wymianą oleju i to po prostu łańcuch rozrządu zaczyna prosić się o wymianę?

Nie nie cykanie idzie ze środka bardziej ze wskazaniem w prawą stronę silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsacz nadmiar oleju, koniecznie i szybko. Ma być 3/4 miarki

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, colins napisał:

Bardziej lepki więc troszkę później dociera do wszystkich punktów smarowania po uruchomieniu zimnego silnika. Z tym, że dociera co najwyżej po kilku sekundach, a nie po 5 czy 10 minutach, o których napisałeś więc to pewnie nie wina lepkości. Może to po prostu efekt pracy silnika w niskiej temperaturze otoczenia, bo każdy klepie głośniej, gdy mu zimno.

Wiem  Colins o czym piszesz, tak jak wspomniałem nie jest to te "suche" KLEPNIECIE kilkusekundowe co w starszych motorach dało się z rana usłyszeć. Nie gra to jak powinno bo wyraźnie słychać jeden dźwięk jak by z 3 cylindra licząc od rozrządu.Nie jest on głośny i "suchy" ale go wyraźnie słychać Może jednak podjadę gdzieś i odessę te nadmiar oleju, żeby wykluczyć choć jedną wątpliwość, no chyba że olać to na razie i pojeździć niech sobie skonsumuje ;)

12 minut temu, scanik napisał:

Odsacz nadmiar oleju, koniecznie i szybko. Ma być 3/4 miarki

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Nooo kurcze, a mondrala z servisu zalecał żeby poziom utrzymywać w okolicach maxa nie zchodzić nawet poniżej 3/4 bo łańcuch ch... strzeli  <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kilka milimetrów ponad maksimum szkód nie poczyni. Jeśli jednak chcesz odessać nadmiar oleju, to wystarczy duża strzykawka ("żaneta") i długi, cienki i giętki przewód, który wetkniesz w rurkę bagnetu oleju. Sam tak kiedyś z powodzeniem odsysałem w QQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I kto to mówi! Jeszcze trochę i dowiemy się że ta Kaśka co była taka cudowna nie była :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisałem o tym ŁOOO TUTAJ już w 2015 r., że przybyło mi oleju i odsysałem. Tylko nie pamiętasz już stary tetryku.:P A potem się uspokoiło i już było OK. W sumie do dziś nie wiem czy podwyższony poziom oleju był efektem przelania w serwisie czy rozcieńczania oleju przez benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny objaw z klepaniem na zimnym. Po pierwszym serwisie zalali mi olej 5W40 i identycznie na zimnym mi zaczął klepać przez około 3min, później cisza.Byłem już z tym 2 razy w ASO i zbyli mnie twierdząc, że tak pracuje ten silnik co jest bzdurą bo oczywiście tak nie pracował jak go kupiłem. Może jak był nowy to był zalany 5W30 a po zmianie na 5W40 zaczął klepać, Nie wiem bo jeżdżę w dalszym ciągu na 5W40 i ciągle rano na zimnym słyszę ten stukot. Nie nasila się ani nie maleje. na drógim serwisie zalewałem elf evolutoion sxr 5W40 i nic się nie zmieniło, za miesiąc mam trzeci serwis i wymienie na motul x clean 5W40, zobaczymy czy się zmieni ale wątpie. Może trzeba zalać 5W30 ale w ASO do silnika 1.2 leją 5W40 bo takie są zalecenia. To, ze masz olej na max na pewno nie jest przyczyną tego dźwięku. Ale daj znać jak coś się u ciebie zmieni bo ja przerabiam to od dawna, nawet filmik wrzuciłem na yutube chyba (klepanie na zimnym nissan qashqai). Co do brania oleju, to mechanik w ASO powiedział mi, żeby sprawdzać olej bo silnik 1.2 potrafi łyknąc 1L oleju na 1000km i jak jest za niski poziom oleju to rozrząd szlak trafi. U mnie oleju jako tako nie bierze, ale ostatnio pojeździłem trochę po autostradach i jak dostał trochę buta to lyknął jakiś 1L oleju więc coś sporo jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ... obejrzałem filmik i jest identycznie jak u mnie. no nic pojeżdżę trochę i zobaczymy. U mnie na pierwszych 3 przeglądach z książki wynika ,  że lali 5w40, a na 4 zalali 5w30 . Oleju trochę łyka coś około 0,25 na 1000km i to po drogach krajowych bez szaleństw, więc postanowiłem przejść na bardziej lepkiego Elfa SXR 5w40. Auto 95 tys przebiegu

Edytowane przez Losak2408
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nas dwoje, którym klepie rano silnik haha, ja jeżdżę już z tym długo i na razie nic się nie pogarsza więc się tym  przestałem przejmować, jeśli teraz po wymianie na motul dalej będzie klepał to następnym razem zaleję 5W30 i zobaczymy. Moje auto ma niewiele bo 38tkm przebiegu. Najbardziej irytujące jest to jak wszystko trzeszczy w tym samochodzie, w środku plastiki u mnie to szok, a jakiś świerszcz z okolic radia-panelu klimy  masakra.

Edytowane przez RoboolLFC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łoo Matko poważnie... U mnie nic nie słyszę, jedynie podczas zamykania drzwi kierowcy boczek lekko skrzypnie. Może mam mniej wyczulony słuch jak Ty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Klepanie na zimnym może być spowodowane słabym zaworkiem zwrotnym na pompie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...