djembe Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Witam szanownych forumowiczów. Podobne problemy były poruszane, ale może dokładnie opiszę co się dzieje. Może ktoś pomoże. Zaczął wariować mi czujnik temperatury wskaźnika ten w głowicy. Po wymianie odpowietrzyłem porządnie układ i coś się zes..ło. Mam silnik po remoncie i prawie wszystko po regeneracji(pompa wody wymieniona czujniki temp sprawdzone). A i tak temperatura wskazuje nad kropką czyli za ciepło mu. Na czerwone nie wchodzi. Układ zapowietrza mi się co jakiś czas i trzeba dolać i odpowietrzyć:/ Wycieków nie widać. Po odpowietrzeniu jak i przed z nawiewów ciepło a gorąco jak dodam gazu:/(nagrzewnica po płukance więc drożna). Dolny wąż od chłodnicy zimny. Klima chodzi ale wentylator chłodnicy nie kręci(a powinien bo kiedyś kręcił). Wiatrak działa tylko na drugim biegu sprawdzone po przekaźnikach, na pierwszym przy zwarciu pinu 30 i 87 nie działa. Nie znalazłem bezpiecznika wentylatora, w jego miejscu jest pusto a po przekaźnikach tylko 2 bieg:/. To wszystko jest jakoś powiązane czy wszystko się na raz popsuło? Ktoś tak miał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 18 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2019 Jeśli trzeba dolewać płynu chłodniczego, a silnik go nie piję (bo jest po remoncie?) to chyba nie jest do końca odpowietrzony. To auto się trudno odpowietrza. Znalazłeś schemat odpowietrzenia Sereny na tym forum? Szczególnie strona 2 pod koniec, ale chyba warto cały wątek przeczytać. "Dolny wąż od chłodnicy zimny": czy termostat na pewno działa (czy się otwiera?) i czy chłodnica drożna? Pierwszy bieg wentylatora jest realizowany przez opornik, może ktoś go "ominął" bo mu się przepalił? Tak czy siak przy klimie musi się wentylator kręcić, wyłącza się dopiero powyżej 80 km na godzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 19 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 No od skrzynki do wtyczki przejście jest i jak wpinam pod opornik w różnych konfiguracjach multimetr to pokazuje....nic. znalazłem już wentyla i ponoć pierwszy bieg w nim działa więc czekam aż przyjdzie. z tym odpowietrzeniem to 3 dzień walczę i mnie już ręce od ściskania przewodów bolą i dzisiaj go zagrzałem aż się dolny wąż gorący zrobił bo wcześniej tylko górnym tym cienkim puszczało ciepło. Temperatura książkowa ale jak stoi a jak ruszam to zaczyna podbijać temperaturę tak nad kropkę białą co na środku jest. Nigdy tak nie było to frustrująca:(:/ Może termostat mi w hurtowni dali na wyższą temperaturę i późno otwiera? Mama wrażenie, że na obiegu małym przewody jak flaki a na dużym jakby ciśnienie większe. Kuźwa ale gdzie ten płyn ucieka?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 (edytowane) Jak na zimnym (rano) odkrecisz korek od chłodnicy, to jest płyn czy go brakuje? Jeśli się da, to uzupełniaj pod sam korek. Edytowane 19 Lutego 2019 przez marekzieba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Rano dolałem koło 100 ml, wczoraj i przedwczoraj to samo. Dziwi mnie tylko że ubywa i z nagrzewnicy i z chłodnicy. A i silnik bardzo wolno łapie temperaturę. żeby podskoczyło wyżej 1/4 trzeba pogazować albo jechać(nowy termostat i ponoć mierzone i we właściwej temp się otwiera i zamyka.). Jakby był zapowietrzony to od razu by szło do góry i się przegrzewało...dobrze kombinuje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Wg teorii kombinujesz dobrze, ale czy tak musi być zawsze (i w tym aucie), to nie wiem. 1. Gdzie wlewasz ten płyn? 2. Możesz załączyć zdjęcie z dorysowanymi i opisanymi wskazaniami na wskaźniku temperatury? Zastanawia mnie: "zagrzałem aż się dolny wąż gorący zrobił bo wcześniej tylko górnym tym cienkim puszczało ciepło." Czyli termostat się włączył. "Temperatura książkowa ale jak stoi a jak ruszam to zaczyna podbijać temperaturę tak nad kropkę białą co na środku jest." To by mogło wskazywać, na pompę wody? Albo nie do końca sprawny termostat (nie do końca otwarty)? 3. Czy jeśli byś gazował stojąc, to też temperatura podskoczy, czy dopiero jak faktycznie ruszysz? Albo jak jadąc się zatrzymasz, to czy temperatura spadnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 To tak, płynu ubywa w chłodnicy i nagrzewnicy(korek nad nagrzewnicą) i w tym korku pod siedzeniem kierowcy. Jak pogazuje to dojdzie do środka i zasłoni kropkę. Jak ruszę i przejadę z 2 km to rośnie i już nie spada. Pozwól że nie będę dzisiaj już do tego złomu podchodził bo mam delikatnie mówiąc dość. Wygląda to mniej więcej tak jak na fotce, czarna jak jest normalnie i przez ostatnie 3 lata tak pokazywał. Od kilku dni czerwona kreska:/. Przyszedł mi dzisiaj wiatrak... podłączyłem nie montując, wszystko działało więc zamontowałem. sprawdziłem po przekaźnikach i działało i jak włączyłem klimę to pierwszy bieg wentylatora umarł na amen:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Co do temperatury, to może tylko odczyt jest błędny???, a reszta w porządku, sam nie wiem... Jeśli nie rośnie więcej i włączy się wentylator, to może jest ok? 5 godzin temu, djembe napisał: ...sprawdziłem po przekaźnikach i działało i jak włączyłem klimę to pierwszy bieg wentylatora umarł na amen:( Znaczy włączył się na chwilę ,i padł, czy wcale nie zadziałał? I jeśli byś wymontował wiatrak, to już nie zadziała tak jak przed zamontowaniem? Z tym bym popytał na innym forum, bo tu na Serenie strasznie mało ludzi (bo i aut niewiele), a temat chyba w miarę uniwersalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djembe Opublikowano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Podłączyłem wiatrak i odpalałem 1 i 2 bieg po przekaźnikach ale jak odpaliłem klimę to nie zadziałał i już 1 bieg po od paleniu klimy nawet na krótko nie działa.:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 22 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2021 Czy samochód jest na gazie LPG ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.