mistert Opublikowano 20 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2019 Cześć, Na zimnym i chłodnym (postój powyżej 15min powiedzmy) jest problem z odpaleniem na PB. Efekt jest taki na PB, a na LPG raczej jest gorzej. Bez dodania gazu przy przekręceniu kluczyka od razu jakby zakręcił na reszce paliwa i gaśnie. Próba dalszego odpalenia bez dodania gazu udaje się dopiero po minimum 30s kręcenia autem i ledwo zaskakuje. Z dodaniem gazu - dławi się, prycha i odpowiednio działając gazem w końcu zapala i można jeździć. Jak jadę i mocno dam mu po garach i puszczam pedał gazu będąc na biegu to strzela w wydech (nigdy tak nie było a mam go już prawie 10lat). Świece, kable zmienione. Benzyny w kolektorze dolotowym nie ma, tzn nie stoi jakiś nadmiar. Co jeszcze sprawdzić, co może być problemem? Proszę o pomoc w diagnozie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 zakręcić butle pojeździć na PB aż gaz z układu się skończy i sprawdzić wtedy na PB czy jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Niestety nic nie pomogło. Dziwi mnie że jak bez naciskania pedału gazu kręcę rozrusznikiem to jakby nie miał paliwa i nie może odpalić. Znowu jak jadę i puszczam pedał to strzela w wydech jakby miał za dużo paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 jaki to gaz?? zmierz przepływke, sprawdź działanie I lambady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2019 Diego G3 Dzięki. Sprawdzę. Lambdę to wiem jak, a jak przepływkę to nie wiem. Postaram się znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 24 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2019 Lambda OK, przepływka do czyszczenia ale tragedii nie ma z tego co znalazłem w innych postach. Zastanawiam się czy jakieś wężyki podciśnienia nie popękały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitrek111 Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 miałem bardzo podobnie chociaż nie w Primerze. Problemem okazała się walnięta uszczelka pod głowicą (płyn spływał na tłoki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 W końcu kod błędu ... 43 Obwód czujnika TPS Czujniki znalazłem po 70zł(firma jpn chyba, bo nie zrozumiałem dokładnie), hitachi 240zł, "blue..." (też nie pamiętam) 430zł. Jak auto raczej ma mi jeszcze pojeździć z 2 lata to może wystarczy dla mnie ten najtańszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Okazało się że za przepustnicą jest jakiś wężyk podciśnienia, który jest rozerwany. Zmieniłem wężyk na nowy. Wymieniłem czujnik TPS na ten tani (minimalna wartość, to 0,7V) Trudność w odpalaniu pozostała nadal. Błędów brak. Pojawił się kolejny problem. W momencie zatrzymywania się, kiedy wrzucam na luz silnik zaczyna utrzymywać 1200-1500 obrotów i nie spada do 800. Czasem jest tak, że przygazuję i wraca do odpowiednich obrotów a czasem trzyma cały czas - reguły brak. Jeszcze wężyki podciśnienia są gdzieś do wymiany? Co jeszcze mogę zrobić? Ps. Chciałem oddać auto do mechanika. "O Panie bez komputera nic nie zdiagnozuję, a do takiego starego to już programów nie ma." I tak mi odpowiedziało dwóch, a trzeci "jak ma Pan sentyment do auta to mogę po kolei wszystko wymieniać aż się poprawi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiug23 Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 Sprawdź przepływomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 5 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2019 W dniu 21.02.2019 o 19:04, mistert napisał: Niestety nic nie pomogło. Dziwi mnie że jak bez naciskania pedału gazu kręcę rozrusznikiem to jakby nie miał paliwa i nie może odpalić. Znowu jak jadę i puszczam pedał to strzela w wydech jakby miał za dużo paliwa. Sprawdź regulator ciśnienia na końcu listwy paliwowej jak również wężyk podciśnienia dochodzący do niego (wymień go, podobnie jak inne przewody podciśnienia). Po ściągnięciu wężyka z regulatora, sprawdź czy nie ma w nim paliwa ( -> uszkodzona membrana regulatora). Zmierz ciśnienie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 6 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Hej Paliwa w kolektorze nie było teraz, ale czy powinno być w tej górnej części regulatora ciśnienia? Ten wężyk z opaską. Z tego co piszesz @polo32 to tam ma być podciśnienie i koniec. Jednak tam znalazłem paliwo Ale miło, że oprócz TPS to jeszcze to do wymiany i liczę, że będzie super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Ja to widzę, ale całe kłębowisko węży . Jeśli w wężyku podciśnienia (tym górnym i cieńszym) jest paliwo, to membrana regulatora jest uszkodzona a tym samym cały regulator jest do wymiany. Ponadto wymień wszystkie wężyki podciśnienia (jak również paliwa), koszt niewielki, ale będziesz miał pewność działania podzespołów.. Guma z czasem parcieje i należy przewody wymienić na nowe (niezależnie od ich stanu), w trosce o swoje bezpieczeństwo, a tym bardziej w leciwych samochodach. Nie oszczędzaj i nie kupuj przypadkiem przewodów Fagumit-u (b.szybko puchną i rozwarstwiają się). Kiedy wymieniany filtr paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 6 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Tego regulatora nie idzie dostać. Będę musiał jakiś uniwersalny wstawić . Z 3 lata temu filtr paliwa. Nie wymieniam tego za często jeżdżąc na LPG cały czas. Bardziej myślę o tym, żeby jednak wstawić wyłączanie pompy paliwa w momencie przełączenia na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Podsumowując. Primerka jeździ jak szalona teraz. To był ciąg problemów. Zaczęło się od czujnika TPS, zaraz potem padł regulator ciśnienia paliwa (dzięki uprzejmości jasiug23 - dzięki za regulator paliwa) problem został rozwiązany. Zaraz po tym stałem na większym nachyleniu terenu przez noc i ... pompa paliwa zatkała się syfem z baku Wszystkim bardzo dziękuję za pomoc i zaangażowanie w temat. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 6 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2019 9 godzin temu, mistert napisał: Zaraz po tym stałem na większym nachyleniu terenu przez noc i ... pompa paliwa zatkała się syfem z baku Rezultat jazdy na niewielkiej ilości benzyny w zbiorniku (= mam przecież LPG). W dniu 6.03.2019 o 21:43, mistert napisał: Bardziej myślę o tym, żeby jednak wstawić wyłączanie pompy paliwa w momencie przełączenia na lpg. Nawet o tym nie myśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Tankuje jak mam 1/4 zbiornika do połowy baku. Także problem to chyba wiek auta - 21lat. Co jest złego w wyłączeniu pompy paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 1 godzinę temu, mistert napisał: Co jest złego w wyłączeniu pompy paliwa? brak płynnego przejścia pomiędzy paliwami np. podczas wyprzedzania pompa ma działać cały czas przecież jej nic nie zaszkodzi bo to jej naturalne środowisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Pozostaje demontaż i czyszczenie zbiornika. Nie wiem jakiej generacji masz instalację LPG. Pomijając to, ECU cały czas monitoruje stan obciążenia silnika i wyświetli check w przypadku braku zasilania. Ponadto pompa paliwa cały czas utrzymuje odpowiednie ciśnienie w instalacji Pb. W przypadku pracy LPG i wystąpienia zbyt niskiego ciśnienia gazu następuje automatyczne przełączenie na zasilanie Pb. Po dłuższej jeździe na LPG, ciśnienie w benzynowym układzie będzie niskie, silnik zgaśnie albo będzie następowało szarpnięcie - co nie jest ani bezpieczne ani właściwe dla poprawnej pracy silnika (nie mówiąc o zaniku wspomagania w przypadku zgaśnięcia silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistert Opublikowano 7 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2019 To prawda. Tyle lat było oki, jak padnie pompa to trzeba wymienić i dalej jeździć. Podczas wyprzedania to niestety taka sytuacja ma miejsce najczęściej w turbo dieslach i na to nie ma wpływu. Wszystko doprowadzone do ładu, także niech sobie dalej primerka lata.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.