Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

klocki tył N16


Guest almerka2003
 Share

Recommended Posts

Guest almerka2003

padły mi klocki z tyłu znajomy mechanik az sie zdziwił ze przy przebiegu 25 tys z tyłu klocki padły ja tez sie troche zdziwiłem ale widocznie te klocki to zwykły szajs serwis mi zaspiewał 360 zyli za komplet ja zamówiłem pagid za 198 i tutaj moje pytanie czy znacie te firme pagid która robi te klocki i jak sie do niej odniesiecie czy sa to dobre klocuszki

Link to comment
Share on other sites

nie uzywalem ale mozna z czytstym sumieniem polecic - niezle opinie. kiedys ich szukalem ale nie byly dostepne w Polsce. dobre niemieckie klocuszki :]

Link to comment
Share on other sites

Ja wymieniałem ostatnio klocki i tarcze z tyłu i kupiłem klocki i tarcze ATE. Sprawują sie super. To też zacna niemiecka firma i klocki do tego akurat modelu są tanie. Ja kupiłem w FOCIE za 118 PLN, aż się sprzedawca zdziwił, że takie tanie. :)

Link to comment
Share on other sites

25 tys.km :shock: Moje klocki z tylu przejechaly od nowości 115 tys.km! A kupilem za 80 zl i spisuja sie narazie dobrze.

U mnie wytrzymały 55 tyś km, poszły do wymiany razem z przednimi.

Link to comment
Share on other sites

w poprzedniej n-16 klocki starlem przy 33 kkm ale sie troche wariowalo ;)

To chyba nieźle musiały dostawać. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest elcoruso

Tez bylem w szoku, ze tylne nie byly jeszcze nigdy wymieniane, przednie byly. Tym bardziej, ze poprzedni wlaściciel potrafil zrobić 15 tys. w dwa miesiace!

Link to comment
Share on other sites

Guest almerka2003

juz wymienione z tyłu jurid załozyłem na przód kupiłem pagida ale jeszcze te sie trzymają zobaczymy jak te nowe wytrzymają i mam pytanie moj mechanik nie zakładał tych blaszek na klocki i boje sie ze z czasem moga stukac on powiedział ze nic takiego nie ma prawa wystąpic

Link to comment
Share on other sites

Guest thomson30

Ostatnio jak byłem w serwisie to mechanik powiedział, że powinienem przyjechać (roczny samochód) na czyszcznie zacisków hamulców (zapobiega to przedwczesnemu zurzyciu, ze względu na sól na naszych drogach). Koszt to jedyna 150 PLN. Zajefajnie. Bardzo ciekawe, ale instrukcja nić nie mówi o tym. Poza tym hamulce mam super, nic mi nie piszczy. nic się nie grzej i za bardzo to nie ma tam co smarować. A jeżeli już to robote tą nie wyceniam na 150 zł. Widziałem jak robił to serwisant w jakiejś terenówie. Wyglądało to naprawdę nieźle. Przesmarował wszystkie prowadnice(blaszki), które zapewniają swobodny ruch zacisku. Używał do tego smaru miedziowego (miedzianego). Podobno najlepszy, chć w sprzedaży jakoś nie zwróciłem na to uwagę. Dotychczas w polonezie używałem grafitowego i było oki a na zabezpieczenie zapiekających się tłoczków (co wynikało z tego że zaciski były aluminiowe) polecam "cylinder pastę". Paasta super od momentu jak zacząłem ją stosować zero problemów z hamulcami (w ppolonezie). A w almerze hamulce gilett- oby tak dalej.

Link to comment
Share on other sites

Smar miedzany... kupilem go w NORAUTO pol kg i zaplacilem coś w granicach 35zł - poelcam go jak najbardizej ale nie do blaszek tylko to ślizgów.

 

Blaszki się tylko czyści aż będą wyglądały jak lusterko, błędem jest ich smarowanie gdyż tylko lapą na siebie syf i działają jak papier ścierny.

Link to comment
Share on other sites

Siema

 

Ja w mojej almie N16 1.8 FL pojechalem na rolki sprawdzajace hamulce, bo przeglad diagnostyczny sie zbliza. No i sie mocno wystraszylem, bo mi wyszlo nierowne hamowanie i slaby docisk. Mam 45 000 km i niedawno wymienialem klocki z przodu na Lukasy (takie same jak oryginal-tez mialy napisane Lukas pod blaszkami). Z tylu tez slabo hamowal ponizej normy. Pojechalem do serwisu i pytam co sie dzieje, a oni mi nato ze N16 ma wrazliwy uklad hamulcowy i trzeba go czyscic mniej wiecej co 15 000 km.

Kupilem na tyl tarcze Brembo za 140 zl szt. w Intercarsie+klocki Ferodo Premier za 99 zl i kazalem dokladnie wyczyscic caly ukl. hamulcowy 130zl z pasta miedziana i smarami. Teraz jest juz dobrze ufffff.

 

Posumowanie: nie wystarczy tylko wymienic klockow i tarcz na dobre, trzeba tez koniecznie wyczyscic tloczki i zaciski (szczgolnie jak ktos jezdzi po blocie)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...