Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zaczyna powoli kapać na złączeniu dzwona sprzęgła z korpusem silnika...


Michu74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po kilku latach powracam z pytaniem do mądrzejszych, o ten olej jakby na złączeniu  sprzęgła z silnikiem jest wilgotno i od czasu do czasu kapnie mu coś,  olej pod moim pickupem pierwszy raz po 13 latach uzytkowania to i tak niebo..... ma 180 .000km i rok 2000,    to ta pierwsza Navara/Pickup japońska z Japonii 103cv. Doczytałem że uszczelniacz wału....od strony silnika i że dalej może to rozwalić sprzęgło, olej czarny jak smoła wycieka...troszkę musiałem dolać po 5000km od wymiany....co myślicie Panowie co to może być....Foto 1 od lewej strony ,foto 2 od prawej 

IMG_20190210_140310.jpg

IMG_20190210_140038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. olej silnikowy- czarny (po kilku tys przebiegu) -uszczelniacz wału silnika.

2. olej jasny specyficznie śmierdzący - uszczelniacz wałka skrzynki rozdzielczej....

u Ciebie jest to opcja nr1. Praktycznie wymienia się ten uszczelniacz podczas każdej wymiany zespołu sprzęgła, (docisk, dwumasa czy tarcza..) kosztuje kilkadziesiąt zł a mamy pewność ze silnik od strony wału będzie szczelny.

Wyciek sprzęgła nie rozwali , ale jak zacznie dosłownie lać olejem i dostanie się na docisk czy tarczę sprzęgła to dostaniesz poślizgu na sprzęgle i zacznie dymić w ch*lerę.... Jazda się skończy lawetą....

Zaolejona tarcza sprzęgła nadaje się do wyrzucenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrisT, dziękuję za konkretną odpowiedź, będę obserwował, jeśli kapanie się nasili to trzeba będzie otwierać i wymieniać, póki co jest to niewielkie....pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...