Michu74 Opublikowano 26 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2019 Witam po kilku latach powracam z pytaniem do mądrzejszych, o ten olej jakby na złączeniu sprzęgła z silnikiem jest wilgotno i od czasu do czasu kapnie mu coś, olej pod moim pickupem pierwszy raz po 13 latach uzytkowania to i tak niebo..... ma 180 .000km i rok 2000, to ta pierwsza Navara/Pickup japońska z Japonii 103cv. Doczytałem że uszczelniacz wału....od strony silnika i że dalej może to rozwalić sprzęgło, olej czarny jak smoła wycieka...troszkę musiałem dolać po 5000km od wymiany....co myślicie Panowie co to może być....Foto 1 od lewej strony ,foto 2 od prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 1. olej silnikowy- czarny (po kilku tys przebiegu) -uszczelniacz wału silnika. 2. olej jasny specyficznie śmierdzący - uszczelniacz wałka skrzynki rozdzielczej.... u Ciebie jest to opcja nr1. Praktycznie wymienia się ten uszczelniacz podczas każdej wymiany zespołu sprzęgła, (docisk, dwumasa czy tarcza..) kosztuje kilkadziesiąt zł a mamy pewność ze silnik od strony wału będzie szczelny. Wyciek sprzęgła nie rozwali , ale jak zacznie dosłownie lać olejem i dostanie się na docisk czy tarczę sprzęgła to dostaniesz poślizgu na sprzęgle i zacznie dymić w ch*lerę.... Jazda się skończy lawetą.... Zaolejona tarcza sprzęgła nadaje się do wyrzucenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michu74 Opublikowano 28 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2019 KrisT, dziękuję za konkretną odpowiedź, będę obserwował, jeśli kapanie się nasili to trzeba będzie otwierać i wymieniać, póki co jest to niewielkie....pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.