michalwwl87 Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Witam wszystkich. Mam od tygodnia taki problem i nie mogę sobie z nim poradzić. Mianowicie,rano wsiadam do Almerki i odpalam i jest wszystko ok. Po rozgrzaniu ok 7 min ruszam i jadę,po 500 m autko nagle gaśnie. Odpalam i odpaliła. Jadę dalej 10km. Gaszę i autko stoi 4h. Wracam próbuję odpalić i nie odpala. Pod maską dostrzegam nie wielki wyciek z aparatu zapłonowego i coś mi już nie pasuje... Po dniu stania naładowałem akumulator na full. Podłączyłem i dalej nie odpala. Lecz na zapalonych kontrolkach(chek się pali) po ok 3 min chek 2 razy mrugnoł i w czasie tego mrugnięcia załączała się pompa paliwa i było słychać jakby iskrzenie w aparacie zapłonowym. Aparat zdemontowany i wyczyszczony benzyną. w środku było trochę oleju bo tak jakby przepuściło łożysko w aparacie. Po zamontowaniu dalej nie odpala. Aparat 7 pin ( na 2 pinach 12v a na jednym pokazuje 6v kolega sprawdzał) Kontrolki się palą 10 min 2,3,4 razy mrygnie chek i pompa się załączy na 1,2sec i odpali na 1min i zgaśnie. I po wielu próbach może odpali 2 razy na dzień na minutę lub mniej. Dodam,że po przekręceniu stacyjki pompa paliwa załącza się na ok 7 sek i gaśnie. Bezpieczniki wszystkie przejrzane i są ok. Jedynie spaliła się kontrolka na desce od świateł krótkich. Błędy jakie zaobserwowałem za pomocą spinacza(obd 14 pin) to: błąd 11,145,146. Na chwilę obecną jest ok bo pokazuje 55 ale nie odpala. Myślę ze to wina aparatu zapłonowego. Czy cewka w nim padła? Czy ten czujnik halla? Bo chyba ta Almera nie ma czujnika wału? Proszę doradźcie coś ? Czy zamawiać aparat z allegro z 24mc gwarancją? Z góry dziękuję za odpowiedzi. I proszę nie krzyczeć za bardzo.Ps Czujnika elektroniki do mierzenia nie posiadam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Wymień uszczelnienia aparaut zapłonowego (lub cały aparat), bo w najlepszym razie poleci Ci moduł zapłonowy. Przed odkręceniem i wyciągnięciem aparatu, zaznacz jego położenie na fasolce obudowy rozrządu. Masz opis w temacie dot. wymiany uszczelnień aparatu zapłonowego w Primerze P11: https://forum.nissanklub.pl/topic/86532-p11-przeciekający-aparat-zapłonowy/ - podobnie będzie w N15 (wymiarów oringu i simmeringu nie znam). Błędy 145, 146 to błędy immo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalwwl87 Opublikowano 27 Lutego 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 Właśnie zamówiłem to : https://allegro.pl/oferta/nissan-almera-aparat-zaplonowy-d4t97-02-gwar-2-lat-7862496691#shippingInfo myślę ze załatwi sprawę i almera odpali zaznaczyłem położenie aparatu ostrym rysikiem. A czujnik wału jest w mojej almerce??? Jak tak to gdzie się znajduje? Z tego co wyczytałem przez tydzień to jest czujnik halla co znajduje się w całym tym aparacie zapłonowym? Czy się mylę? Czy czujnik optoelektroniczny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 27 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2019 http://www.ee.pw.edu.pl/~paszkowj/jarek/Diagnostyka/SILNIK/Silnik_v2.pdf - str 21 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalwwl87 Opublikowano 4 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2019 Problem rozwiązany:) Wymiana aparatu zapłonowego i silnik mruczy Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.