Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

PADAJĄCE PANEWKI 200sx


MARTI
 Share

Recommended Posts

CO ZROBIĆ ZEBY PANEWKI TAK NIE PADAŁY??

CZY TO NIE JEST WINA SŁABEGO SMAROWANIA??

A JAK TAK TO MOŻNA GDZIEŚ TANIO DOSTAĆ ALUMINIOWĄ MISKĘ OLEJOWĄ??

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
n14 sr20de i sr18det

 

sr18det??

hmm

a motałes cos z zapłonem??jaki olej lejesz??co ile zmieniasz??

Wlasnie... jest taki cus sr18det? Chyba chodzi o CA18DET - to silnik z generacji konca lat 80tych i one wszystkie maja chodzic na minerale a ludzie mieszaja z olejami i leja pol albo cale syntetyki.. potem dzwonia im hydropopychacze, zyga olejem ze wszystkich uszczelniaczy i uszczelek, padaja panewki i turbiny... w DET'ach trzeba czesciej zmieniac oleum.. co 7000km

Link to comment
Share on other sites

NO NO CA18DET A NIE SR:p ALE OGÓLNIE MANKAMENTEM NISSANA SĄ PADAJĄCE PANEWKI A W 200SX S 13 TO JUŻ W OGÓLE

Link to comment
Share on other sites

Guest --Mlody--
CO ZROBIĆ ZEBY PANEWKI TAK NIE PADAŁY??

CZY TO NIE JEST WINA SŁABEGO SMAROWANIA??

A JAK TAK TO MOŻNA GDZIEŚ TANIO DOSTAĆ ALUMINIOWĄ MISKĘ OLEJOWĄ??

 

u mnie mozna taka miske dostac. Aluminiowa, taka jak sobie marzysz...

Link to comment
Share on other sites

u mnie mozna taka miske dostac. Aluminiowa, taka jak sobie marzysz...

 

A CIEKAWE CZY TO COŚ BY DAŁO. A JAK TRZYMAŁY SIE PANEWY W TWOIM SR20DE SILNIKU?? I POWIEDZ MI PRZY JAKICH OBROTACH CI TAMTEN SILNIK ODCINAŁ BO TU KAŻDY PISZE INACZEJ.

Link to comment
Share on other sites

Guest --Mlody--

Podstawowa sprawa - SWIEZY (i dobry) OLEJ, poziom na prawie maksimum i nie wgnieciona miska olejowa ,dobre chlodzenie - SR20DE nie ma prawa sie wysrac.

 

Zmiana samej miski nic nie da.

 

Odciecie jest na 7.800 obr w sunny gti, primera (oprocz GT) odcina chyba przy 6.800. Nie jest to istotne tak naprawde.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Karrlos
Chyba chodzi o CA18DET - to silnik z generacji konca lat 80tych i one wszystkie maja chodzic na minerale a ludzie mieszaja z olejami i leja pol albo cale syntetyki..

Sorry, ze odgrzewam, ale nie pisz takich bzdur.

Syntetyk i to pełen. Motul 15W50, Valvo lub Castrol RS10W60.

Podkręć auto i jeźdzj na minerale - powodzenia.

 

Tak samo jak notorycznie padające panewki.

CA18DET mając przeważnie 14-15 lat i przebieg 150 tys potrzebuje remontu ze względu swoje wysilenie. Dobrze zrobiony silnik będzie długo służył.

Z tym silnikiem trzeba się umieć obchodzić.

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz

Sorry' date=' ze odgrzewam, ale nie pisz takich bzdur.

Syntetyk i to pełen. Motul 15W50, Valvo lub Castrol RS10W60.

Podkręć auto i jeźdzj na minerale - powodzenia.

[/quote']

 

Sorry ale pozwole nie zgodzic sie z Toba.. pod koniec lat 80tych nie bylo pol syntetykow i syntetykow i elementy silnika nie byly projektowane na tego typu oleje... takze nie sa to bzdury. Tylko mi nie pisz ze nie mam racji ze kazdy element wytrzyma kazdy olej... gdyby tak bylo to nie zalecaliby zmian oleju z minerala na syntetyk i odwrotnie. Dlaczego wiecznie zygaja jakies uszczelniacze, padaja panewki ludziom.... pelno tego typu tematow na TK. Z czego to wynika? Z mieszania olejow - proste.

 

Co innego jak masz wyemontowany silnik i wymienisz wszystkie uszczelki, zrobisz szlify itp... wtedy mozesz lac i syntetyk i silnik bedzie Ci sluszyl dlugo jak bedziesz dbal o to by nie przeginac paly...

Pisalem o silnikach CA16 i 18DE+T. SR20DE to inna bajka i inna generacja o wiele wiekszych mozliwosciach.

Link to comment
Share on other sites

Chłopaki co się kłucicie nie wazne jakie kiedyś były oleje, teraz postęp idize ciągle na przód na pewno nei zaszkodzi nalanie syntetycznego oleju tym bardziej na bazie estrów - np. bardzo dobry MOTUL 300VP competition do starych silników...

 

Do CA18DET najlepiej jest lać oliwe jak najwższej klasy, przeciesz uszczlka to jest usczlka, tlok to tlok a peirscień do peirscien, na przestrzeni 50 lat za wiele się nie zmieniło... Dobry czyli przede wszystkim syntetyczny olej to gwarancja na to że film olejowy się tak szybko nie zerwie, łatwy rozruch w zimie.

Mineralny olej owszem do CA18DET ale jako "materjał" do doceirania silnika czyli po remącie takiego motoru warto go rpzynajmenij zmienić 3 razu w ciągu pierwszych 3000km a potem zalać męskiego Syntetyka i tak smigać do bólu.

 

Co do możłiwości seryjengo CA18DET to podobno już przy 310koniach wał się gnie - ciekawe dalczego jest taki mały próg czyżby to sprawą oleju mineralnego :wink: :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
Co do możłiwości seryjengo CA18DET to podobno już przy 310koniach wał się gnie - ciekawe dalczego jest taki mały próg czyżby to sprawą oleju mineralnego :wink: :?:

Wal z plasteliny! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Karrlos

czemu tyle tematów bo ludzie oszczędzają i drutuja auta. PROSTE.

Wysilony silnik po 15 latach potrzebuje remontu. Chyba że był jeżdżony od święta i serwisowany full profi. Wtedy można jeździć.

Ja piszę o samochodzie w dobrym stanie gdzie nie ma oszczędzania (tyle kasy poszło że :roll: )

 

co do wytrzymałości to niestety, ale kończy się trochę ponad 300KM. Jednym niżej drugim wyżej. Kiedyś czytałem dużo to kolo z Kangurów jeździł na shamowanych 325 KM. Tylko nie napisał jak często idzie w maxa :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Guest maciejka_sz
czemu tyle tematów bo ludzie oszczędzają i drutuja auta. PROSTE.

Wysilony silnik po 15 latach potrzebuje remontu. Chyba że był jeżdżony od święta i serwisowany full profi. Wtedy można jeździć.

Ja piszę o samochodzie w dobrym stanie gdzie nie ma oszczędzania (tyle kasy poszło że :roll: )

Tu masz 100% racji. Wiekszosc ludzi kupuja taki pojazd patrzy jak tu jak najmniej zainwestowac kasiory a dymac wszystkich ile wlezie... najpierw kombinuja z oleum bo w wiekszosci kupujac auto od gebelsa nie wiedza jakie oleum bylo poprzednio lane.. nawt jak wiedza to wcale nie musi byc to prawda. Po tym zaczynaja podkrecac swoje brykesy by podniesc pare konikow i... wlasnie... gaz do dechy a potem panewki, waly i inne pierdoly wychodza bokiem.

Niestety kupujac 15latka trzeba liczyc sie z remontem silnika. A niekazdemu to pasuje bo jak wiadomo takie bryczki sa caly czas w cenie.

 

co do wytrzymałości to niestety, ale kończy się trochę ponad 300KM. Jednym niżej drugim wyżej. Kiedyś czytałem dużo to kolo z Kangurów jeździł na shamowanych 325 KM. Tylko nie napisał jak często idzie w maxa :twisted:

To i tak nielada wyczyn jak na taki silnik z konca lat 80'tych. Ma on przeciez w sumie niewielka pojemnosc a osiagi calkiem przyzwoite. Osiagnac w silniku moc jeszcze raz taka jaka jest w standardzie to niezly wyczyn... heh.

 

Tak przy okazji zapytam chociaz jest juz taki temat na forum, czy 200SX ma szpery na tylnym moscie?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest iderafi

panewy leca jak sie nie wymienia oliwy w s13 co 5000km cała tajemnica

a i tanie remonty nie podziałają :) żeby było dobrze trzeba wydać około 4000 zł jak ktoś ma problemy zapraszam 600010607

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

dla żywotności panewek

oprócz oczywistych rzeczy jak olej i sprawne chłodzenie

duże znaczenie ma styl jazdy

 

jeżeli ktoś pod górkę wciska mocno gaz przy 2000obr jadąc na V biegu

to nie ma co narzekać na słabe panewki (żadne tego nie wytrzymają- wystarczy policzyć siły jakie na nie działają)

 

w tym aucie do przyspieszania na IV i V biegu to minimum 3500 obr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...