jammer Opublikowano 6 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2019 Witajcie, Potrzebuję malej pomocy przy zdiagnozowaniu problemu. Zrobiłem lift mojego patrola - sprężyny Lovells 3 cale HD( przednie i tylnie) z amortyzatorami profendera dedykowanymi na 3-4 cale (bez liftu budy). Zamontowałem regulowane Panhardy (P+T) i dodatkowo Dropboxy (obniżają skrzynię o jakieś 1,2 cm) pod przednie wahacze (standardowe tuleje bez mimośrodów). Auto mi zaczyna wpadać w wibracje po przekroczeniu szybkości 30 km/h a jak przy prędkości okolo 80km/h zdejmę nogę z gazu to zaczyna dodatkowo przez chwilę wyć. Łożyska sprawdzone, krzyżaki wałów też - są ok. tylny wał jest pod dosyć mocnym kątem. Poradźcie co robić bo mam kilka propozycji i nie wiem która słuszna. Rekomendują mi między innymi: 1. Zamontowanie z tyłu regulowanych wachaczy (dolnych + przednich) albo 2. Zrobienie tylnego wału na zmówienie - na dwóch krzyżakach przy wyjściu ze skrzyni 3. Zastosować jeszcze dodatkowe dystanse pod belkę skrzyni takie 1cm 4. Wymiana zawieszenia na 2 cale - drogo i bez sensu zwłaszcza że kupiłem nowe zawieszenie Z góry dzięki za konkretne porady, lub wskazanie np do kogo w Warszawie mogę podjechać kto ma doświadczenie i pomoze rozwiązać problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 27 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2019 Najtaniej było by dać jeszcze po podkładce aby obniżyć skrzynię ale chyba bym poszedł w kierunku zmiany wahaczy z regulacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jammer Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Dzięki kolego za podpowiedź. Podkładki pod belkę skrzyni (1 cm) spróbuję jeszcze dać zanim pójdę dalej, razem to obniży skrzynię o ponad 2cm. Robiłem pomiar kata zejścia wału tylnego i wyszło 24 stopnie - pomiar na specjalnym mierniku laserowym. Pozostałe opcje niestety robią się już kosztowne, wachacze wyjdą pewnie z 1000 PLN (4szt) zmiana liftu to ca 2600 PLN, a wal na zamówienie też pewnie około 2000PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 regulowane wahacze załatwią sprawę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jammer Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2019 Dzięki. Na chwilę obecną oddałem tylni wał do przerobienia do firmy zajmującej się wałami. Wał został wydłużony (zmieniono kopyta) i problem niestety nie ustąpił. Wobec powyższego robię przymiarkę do regulowanych wahaczy. Może ktoś coś podpowie: 1. Czy muszę kupić komplet (górnych i dolnych ) wahaczy, czy np same dolne wystarczą i ich wyregulowanie (wydłużenie) - odsunięcie mostu do tyłu? 2. znalazłem wahacze regulowane śrubą rzymską polskiej firmy IOD Performance :http://iodshop.pl/index.php?id_product=32&controller=product - łatwiej je wyregulować - bo regulacja odbywa się bez ich zdejmowania - nie tak jak w przypadku innych regulowanych wahaczy - ktoś je stosował może, to chyba nowość tej firmy. 3. O ile mam wydłużyć w cm (wyregulować) te wahacze w stosunku do seryjnych - Lift wyszedł 4 cale. Gdzieś w necie doczytałem tylko tyle że kąt flanszy mostu musi być równy kątowi flanszy wychodzącej z reduktora, nie znalazłem jakiegoś fachowego artykułu na temat regulacji - jak ją przprowadzić - może gdzieś na forum to ktoś dobrze opisał - będę wdzięczny za link. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.