xnd2013 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Od jakiegoś czasu muszę dolewać płyn do chłodnicy bo mam w nim ubytki, jakiś czas temu znajomy mechanik wymienił mi belkę pod chłodnicą bo była cała zjedzona, natomiast dziś mając zalany zbiornik do MAX to po 70 km, płyn ubył prawie do połowy zbiornika co o tym myślicie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Wniosek nasuwa się jeden,Chłodnica jest nieszczelna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xnd2013 Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Chłodnica jest szczelna, bo sam sprawdzał, co jeszcze może być tego powodem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) sam napisałeś ,że belka pod chłodnicą zostala wymieniona bo przerdzewiala.W jaki sposób mechanik sprawdzał szczelność chlodnicy ? Przyczyn moze być kilka tu masz w skrócie https://www.motofakty.pl/artykul/gdzie-jest-plyn.html Edytowane 14 Marca 2019 przez HOROWITZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xnd2013 Opublikowano 14 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 Nie było jakichkolwiek wycieków, ale fakt nie dopisałem że mam LPG z BRC, no cóż plan mam taki Jutro jazda bez ogrzewanie na instalacji LPG, jak będzie tak samo to jazda na benzynie bez ogrzewania, jeśli nie to pewnie chłodnica , czy masz jeszcze jakieś inne pomysły (czy moje są bez sensu) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HOROWITZ Opublikowano 16 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2019 LPG nie ma tu nic do rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xnd2013 Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Ok, chwilę czasu minęło , to że ubyło pół zbiornika płynu do chłodnicy to jest to ze układ chłodzenia był nie odpowietrzony, natomiast jak jeździłem bez ogrzewania to płyn nie ubywał (zrobiłem jakieś 150 KM). Problem wraca na ogrzewaniu , natomiast znajomy mechanik trafnie zauważył że węże od chłodnicy do silnika są twarde jak skała, po wymianie korka do chłodnicy (tak samo 0,9 atm. korek oryginalny w porównaniu do nowego miał bardziej miękką sprężynę) ciśnienie na wężach spadło. I właśnie czy jest możliwość że uszkodzony korek spowodował wzrost ciśnienia i zrobiła się nieszczelność na nagrzewnicy i przy włączeniu ogrzewania i uruchomieniu nadmuchu to ten siłą powietrza wydmuchuje płyn z nagrzewnicy ? I jeszcze druga sprawa , po zmianie korka gdy jadę po jakimś czasie słyszę szum przy rozrządzie , czy jest możliwe że zbyt duże ciśnienie miało niekorzystny wpływ pompę wody a teraz na normalnym ciśnieniu to wychodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 48 minut temu, xnd2013 napisał: ... I jeszcze druga sprawa , po zmianie korka gdy jadę po jakimś czasie słyszę szum przy rozrządzie , czy jest możliwe że zbyt duże ciśnienie miało niekorzystny wpływ pompę wody a teraz na normalnym ciśnieniu to wychodzi ? Bardziej niż ciśnienie (chociaż i ono miało wpływ), destrukcyjny wpływ na pompę wody miało (i ma nadal), zapowietrzenie układu chłodzenia -> kawitacja. Ma nadal, bo układ nie jest jeszcze dobrze odpowietrzony, a łopatki pompy wody zostały zniszczone przez kawitację. Pojawiający się szum, to najprawdopodobniej łożysko pompy (pompa do wymiany). Obejrzyj dokładnie szczelność połączeń przewodów chłodnicy, nagrzewnicy oraz reduktora gazu oraz ciepłotę na wejściu i wyjściu z tych podzespołów (uważaj na wiatrak chłodnicy i paski osprzętu). Ponadto: 1). nie dymi na biało z rury wydechowej? 2).Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrównawczym? 3). Chłodnica i reduktor były demontowane podczas wymiany belki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xnd2013 Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 29 minut temu, polo32 napisał: Bardziej niż ciśnienie (chociaż i ono miało wpływ), destrukcyjny wpływ na pompę wody miało (i ma nadal), zapowietrzenie układu chłodzenia -> kawitacja. Ma nadal, bo układ nie jest jeszcze dobrze odpowietrzony, a łopatki pompy wody zostały zniszczone przez kawitację. Pojawiający się szum, to najprawdopodobniej łożysko pompy (pompa do wymiany). Obejrzyj dokładnie szczelność połączeń przewodów chłodnicy, nagrzewnicy oraz reduktora gazu oraz ciepłotę na wejściu i wyjściu z tych podzespołów (uważaj na wiatrak chłodnicy i paski osprzętu). Ponadto: 1). nie dymi na biało z rury wydechowej? 2).Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrównawczym? 3). Chłodnica i reduktor były demontowane podczas wymiany belki? To znaczy jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia w almer-a ? Co do punktów 1 Nie dymi na biało, ani na czarno, w silniku tylko olej 2 Nie ma zapachu spalin w zbiorniczku wyrównawczym 3 Chłodnica była demontowana podczas wymiany belki co do reduktora nie wiem, całość była zalana świeżym płynem. A czy jest możliwość że uszkodzony korek spowodował wzrost ciśnienia i zrobiła się nieszczelność na nagrzewnicy i przy włączeniu ogrzewania i uruchomieniu nadmuchu to ten siłą powietrza wydmuchuje płyn z nagrzewnicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 22 godziny temu, xnd2013 napisał: To znaczy jak prawidłowo odpowietrzyć układ chłodzenia w almer-a ? Jest o tym trochę w necie, (już nie chce mi się powtarzać), np. https://forum.nissanklub.pl/topic/80193-wymiana-i-odpowietrzanie-ukladu-chłodniczego/ https://forum.nissanklub.pl/topic/81075-odpowietrzanie-ukladu-chlodzenia/ i inne tematy (poszukaj). Istotnym jest, że odpowietrzamy przy położeniu dźwigni regulacji nagrzewnicy lub klimatyzacji w położeniu najwyższej temperatury (= zawór nagrzewnicy otwarty). Nie jest to też proces jednorazowy - chociaż z reguły udaje się za pierwszym razem. Dla pewności sprawdzamy, (a jeśli trzeba powtarzamy odpowietrzanie kilkukrotnie) i kontrolujemy czy nie ma ubytku płynu następnego dnia. Jeśli uszkodzona jest pompa - odpowietrzanie nie powiedzie się. Nie wiem, gdzie u Ciebie znajduje się reduktor LPG (powyżej czy poniżej zbiornika wyrównawczego) i jak jest wpięty w układ chłodzenia (to też ma wpływ na odpowietrzanie). Ponadto nie odpowiedziałeś, jaką masz temperaturę przewodów (po otwarciu termostatu) na ich wejściu i wyjściu (chłodnica, nagrzewnica). 22 godziny temu, xnd2013 napisał: A czy jest możliwość że uszkodzony korek spowodował wzrost ciśnienia i zrobiła się nieszczelność na nagrzewnicy i przy włączeniu ogrzewania i uruchomieniu nadmuchu to ten siłą powietrza wydmuchuje płyn z nagrzewnicy ? Przy nieszczelnej nagrzewnicy masz płyn w nogach pasażera i słodkawy zapach od niego w kabinie (+ zaparowane szyby). Układ chłodzenia ma zamknięty obieg - wentylator rozprowadza tylko ciepło unoszące się z nagrzewnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.