djanek Opublikowano 17 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2019 Witam, Chciałbym poruszyć temat zaworu odmy w dci 1.9 Czy może ktoś próbował zweryfikować sprawność tego plastykowego draństwa z membraną (separator, zawór odmy). Moja historia: Obecny przebieg silnik 182k. W zeszłym roku podczas spokojnej jazdy zapaliła się czerwona kontrolka :(, problem z mocą i ogólnie silnikiem. Lekki hałas Po przewiezieniu do "fachowca" - dlaczego tak napisałem?, (sami ocenicie), sugerowałem że problem leży w turbinie. Fachowiec stwierdził że turbina jest oki, natomiast coś z tłokami bo podobno te silniki tak mają. No cóż, diagnoza więc do leczenia silnik. Po rozebraniu (wiad. tel.) jeden tłok uszkodzony, drugi ma duże pęknięcia. Ale podobno tak te silniki mają - opinia fachowca. Przy okazji informuje mnie że jednak turbo wymagało regeneracji. 600 zł poszło w piach :(. Nowe tłoki będą kosztowały ok 2k zł. Boli, ale lubię Primerę. Fachowiec już zamówił tłoki ale po tygodniu dzwoni, że jednak jest większa kiszka, cylindry są zjechane i pierścienie popękane. Szlak by to trafił, opinia "fachowca" silnik kaput, do wymiany. Ogólnie cała naprawa zamknęła się w dużej kwocie, oczywiście po wymianie silnika. Samochód miał być sprawny, a tak naprawdę to poniżej: A teraz, sam sobie człowieku sprawdź, czyli: 1. Po dłuższej jeździe problem z odpalaniem, musze wyczyścić pompę paliwa. Wymieniłem górną poduszkę silnika, jeszcze jedna dolna do wymiany. Przepustnica (zamykanie dolotu powietrza) do uszczelnienia - do wymiany oringi (jak będę robił to napiszę), No i najciekawsze- do wymiany odma,. Okazuje się ,że nie ma w niej żadnej membrany, po prostu przelot :). A miało być tak pięknie Podsumowanie - najciekawsze. Przy odbiorze resztek silnika, czyli blok, wał, panewki, tłoki, klawiatura itp. Kolega zabrał sobie bo miał uszkodzony silnik w Scenic (chyba taki ), po tygodniu przyjechał na moim silniku - szczęśliwy bo mu ładnie chodzi. Oczywiście musiał kupić nową uszczelkę pod głowicę i panewki. Ale ogólnie od 6 miesięcy jeździ .......... Może nie jestem mechanikiem ale lubię technikę i moja diagnoza: 1. Przy 181k wywaliło membranę w odmie, która uszkodziła turbo (Panowie i Panie pilnujcie się z odmą ). Poczytałem trochę na forach i porozmawiałem z mechanikami od diesli, to jest częsta przyczyna. Wywaliło olej do intercoolera itp. 2. Silnik z wyjątkiem turbo i zawalonego intercoolera był sprawny (jak dotąd kolega jeździ i jest happy) 3. Dzisiaj sprawdzałem, odma jest atrapą, co zrobił tzn. naprawił fachowiec to ja nie wiem ??????????????, oczywiście jeszcze czyszczenie odstojnika oleju. Zamówiłem odmę do wymiany do renault Scienic : https://allegro.pl/oferta/przewod-odmy-renault-scenic-ii-2-0-16v-oryginal-7834686741?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart&snapshot=MjAxOS0wMy0xN1QxODoyNToxMy41MTlaO2J1eWVyOzVjZThjYzI1OTNkMmY2YjRkODkzNzIxZGZlYTFhYTg4YTI2MDZkOTAzNjc4MzI5NmIxNjkxZjE4MTUxOTVmZDg%3D 4. Kupuje uszczelniacze do klapy zamykającej dopływ powietrza (tzw. stop) inni nazywają to przepustnicą :), olej cieknie z niej i to jest podobno też niebezpieczne - tak piszą na forach Laguny II Jak zrobię to dam znać o wynikach. Panowie, z daleka od pseudo "fachowców" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Drogi mój przyjacielu ja też mam 1,9 dci od 2008r. Generalnie 1,9 dci to silnik o którego trzeba dbać. Znam mechanika co jest specjalistą od tego motoru. W twoim przypadku faktycznie mógłby pojawić się słynny już problem z odmą którą trzeba wymieniać tutaj na aukcji już 5 szt sprzedanych. Przypadek ? Nie, to po prostu zalecana prewencyjna wymiana https://allegro.pl/oferta/interstar-primastar-primera-p12-1-9-dci-odma-oleju-6913095692 Ja mam 195 tys km i mam jeszcze turbo oryginalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djanek Opublikowano 18 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Niestety to com kolega pokazuje to tzw odstojnik oleju. jak się zapcha to ten syf olejowy może uszkodzić panewki. Zawór odmy (załącznik). Jeżeli kolega nie wymieniał to najwyższa pora. Mi silniczek i turbina śmigała jak zegarek szwajcarski. Wymiana oleju co 12tys. Brak ubytków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 18 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2019 Dziękuję za informację. Przy kolejnej wymianie oleju sprawdzę to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 U siebie miałem ten sam problem, a właściwie to jeszcze poprzedni właściciel, ja tylko po rozbiórce tego zaworu zrozumiałem czemu poprzedniemu właścicielowi padła turbina (w środku były tylko dwa małe kawałki tej membrany). Generalnie ten zaworek nie ma jakiegoś większego znaczenia dla pracy silnika (jedynie zmniejszy trochę syf olejowy w dolocie), we wcześniejszych dci nawet go nie było fabrycznie. Jeździłem z rok bez tego zaworka, potem go kupiłem (o dziwo w nissanie był tańszy niż w salonie renault) i nie zauważyłem jakiejś zmiany, najlepiej to mi się jeździło z odmą wypuszczoną pod samochodem, odczuwalnie lepiej się zbierał. Myślę że zamiast tym zaworkiem to lepiej zainteresować się separatorem, bo to on jak się zapcha może więcej szkód wyrządzić. Zaworek na odmie to bym wywalił, bo szkoda pieniędzy na niego, oryginał niestety kosztuje a zamiennika bałbym się montować, bo kto wie jak szybko wciągnie go turbina. Trzeba też pamiętać, że często zapycha się ten króciec w bloku którym spływa olej z separatora do misy, więc warto tam zajrzeć i sprawdzić jego drożność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djanek Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 (edytowane) JA zamówiłem najnowszy "model", jutro zamontuję https://allegro.pl/oferta/przewod-odmy-renault-scenic-ii-2-0-16v-oryginal-7834686741?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications:buyerCart&snapshot=MjAxOS0wMy0xN1QxODoyNToxMy41MTlaO2J1eWVyOzVjZThjYzI1OTNkMmY2YjRkODkzNzIxZGZlYTFhYTg4YTI2MDZkOTAzNjc4MzI5NmIxNjkxZjE4MTUxOTVmZDg%3D Edytowane 20 Marca 2019 przez djanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Ciekawe co w nim zmienili, jak będziesz miał możliwość i chęć to go rozbierz i wrzuć zdjęcia, to zobaczymy co ta nowa konstrukcja jest warta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
djanek Opublikowano 20 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Tu prezentacja nowej odmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Po obejrzeniu tego mam poważne wątpliwości co do zastosowania tego akurat w silniku dci. Generalnie z tego filmiku wynika że jest to taki dławik (nawet pojawia się nazwa "regulator ciśnienia") i nie widzę w ogóle potrzeby montowania tego, dodatkowo może on działać niewłaściwie z tego względu że przeznaczony jest do silnika wolnossącego, a nie uturbionego, gdzie w rurze między turbo a filtrem (tu jest podłączona odma) panuje znacznie większe podciśnienie. Ten element miałby sens gdybyś jego wylot pozostawił niepodłączony wtedy podniósłby ciśnienie w układzie korbowy, tylko pytanie czy nie za bardzo, no i diagnosta jak się tego dopatrzy to raczej nie podbije przeglądu. Mam wrażenie że zapominasz do czego w ogóle służy odma. Generalnie dla samej pracy silnika (bardziej jego sprawności) jest to element niepożądany bo do prawidłowego procesu spalania potrzebny jest tlen i paliwo, a to co dostajesz z odmy to opary oleju zmieszane z gazami spalinowymi więc jest to składnik który sprzyja pojawianiu się nagarów i pogorszeniu procesu spalania, czyli prościej mówiąc zmniejszeniu mocy. W zależności od konstrukcji silnika może zawór na odmie mieć znaczenie dla układu smarowania, poprzez podnoszenie ciśnienia w komorze korbowej, co przekłada się na zwiększenie ciśnienia oleju, ale nie oszukujmy się przy naszych zmęczonych dci ma to marginalne znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 20 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2019 Nie rozumiem a aukcji jest napisane RENAULT 2.0 16V w filmie tez jest silnik benzynowy. Przecież mówimy o 1,9 diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.