micra Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 Cześć, moja Micra K13 zgłasza mi błąd tego czujnika. Znalazłem taki na Allegro za 55 zł i pomyślałem, że sobie wymienię, ale nie mogę go namierzyć na silniku. Czy ktoś wie gdzie go szukać? Pozdrawiam, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 26 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2019 Ten błąd może być spowodowany wyciągnięciem łańcucha lub zła praca napinacza. Jaki konkretnie kod błędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Mam to samo w micrze córki.W poprzednim silniku był wyciągnięty łańcuch i zgłaszał ten błąd.Silnik nówka wymieniony i od jakiegoś czasu znowu pojawia się ten błąd.Nic się z autem nie dzieje,mało pali przyspiesza jak bozia pozwala...A po skasowaniu co jakiś czas wyskakuje. Micra,ten czujnik jest od góry ,po przeciwnej stronie silnika niż rozrząd, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micra Opublikowano 28 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Hej, dzięki bardzo. Poszukam go sobie na spokojnie w sobotę. Kod błędu dokładnie nie pamiętam - 0010 albo 0011, ale na pewno odnosi się do tego czujnika, bo to samo powiedzieli mi w 2 serwisach. Kwestię łańcucha sugerował mi jeden mechanik, ale posłuchał silnika i stwierdził, że niczego niepokojącego nie słyszy, kazał jeździć. Od tej pory minęły już prawie 2 lata i poza świecącą check engine nie ma żadnych negatywnych efektów. Odpala jak przed, mocy nie ubyło, zużycie też jak w nowej (mam przejechane 105 tys). Wymiana łańcucha będzie kosztować z robotą pewnie z 1,5 tys. więc pomyślałem, że zacznę od tańszych elementów, bo jeżeli okazałoby się, że po wymianie błąd pojawiłby się znowu to pewnie nieco bym się zdenerwował. Wspomniany wcześniej mechanik mówił też, że ten łańcuch, który niby ma być wieczny to częsta przypadłość Micry. Wydaje mi się, że teorię łańcucha wspierają też moje obserwacje, bo na początku po resecie, błąd powracał dopiero po 100 km, a teraz wraca po 20 km. Czyli mu się pogarsza. Jeszcze taka ciekawostka. Jakiś czas temu przeczytałem na jakieś angielskiej stronie, że Nissan w przypadku tego błędu zaleca wymianę oleju i dopiero jak to nie pomoże szukać innej przyczyny. W sumie to u mnie pojawił się następnego dnia po wizycie w serwisie, gdzie m.in. wymienili właśnie olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2019 W moim przypadku, ale w almerze n15, też wymieniono olej z 5w30 na 10w60 razem z nowym łańcuchem. Pierwszy wytrzymał coś ok. 45kkm drugi na oleju 10w60 przeżył samochód (230kkm) Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Micra,dokładnie tak jest.A jaki miałeś olej zalany,a jaki zalali w serwisie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micra Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Chyba od początku jeżdżę na takim samym. Nie mam pod ręką książki serwisowej, ale wydaje mi się że to był jakiś Helix 5W30. Niedługo wymienię to napiszę czy coś się zmieniło. Natomiast w ubiegłym tygodniu spawałem tłumniki, bo okazuje się, że nowy niełatwo kupić, szczególnie środkowy. Dobrze, że jeszcze nadawały się do łatania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 U córy też jest Helix....jest nad czym myśleć??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.