YATES Opublikowano 28 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2019 Od kilku tygodni jeżdżąc moim Nissanem Juke zauważyłem , że silnik nie pracuje równo, przyspieszenie jak na swoją moc i moment obrotowy jest kiepskie , jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Silnik zapala do strzału i z rury wydechowej nie kopci ( auto posiada DPF) . W zimie na dużych mrozach miałem pierwszą przygodę , podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka check wraz z żółtą kontrolką ESP, silnik zaczął drgać, auto straciło moc. Akurat blisko był zaufany warsztat , który zdiagnozował , że filtr paliwa był zapchany i go wymienił. Kilka tygodni auto jeździło w miarę normalnie choć wyczułem , że silnik nie pracuje idealnie. Dziś jadąc pod górę na 3 biegu nagle silnik zaczął drgać , oświeciła się czerwona kontrolka check i żołta ESP i na szczęście było to blisko domu więc cudem dojechałem. Wygląda to tak jak by silnik nie palił na jeden cylinder. Po przyjeździe do domu podłączyłem samochód pod komputer i wyskoczył błąd P0201 - wtryskiwacz , cylinder 1 usterka obwodu ( szczegóły na zdjęciu poniżej) . Po wykasowaniu błędu odpalam silnik i po chwili ponownie zapala się check i słychać z okolicy silnika takie kilkusekundowe brzęczenie , szczegóły na filmiku poniżej ( to brzęczenie od 8 sekundy filmiku) https://www.youtube.com/watch?v=nzcYdoBd3IA&feature=youtu.be Na drugim filmiku widać jak silnik drży na biegu jałowym https://www.youtube.com/watch?v=VEnh_FEa8ek&feature=youtu.be Moje pytanie , czy według was to już na 100% padnięty wtryskiwacz , czy może być jakaś przerwa w jego zasilaniu. Czy ciężko wymontować taki wtryskiwacz z silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bosman Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Wszystko na to wskazuje że jest problem z wtryskiem. Wtryskiwacze wyjmuje się łatwo, tak twierdzi mój mechanik. Niestety układ wtryskowy 1.5 dci jest bardzo delikatny, nie lubi słabego ON . Zła wiadomośc jest taka że regeneracja wtryskiwaczy zastosowanych w Nissanie Juke jest problematyczna. Jeśli padła końcówka wtryskiwacza to można go uratować . Bez demontażu się nieobejdzie. Znajdz dobrego mechanika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 30 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 W JUKE wtryskiwacze są te same co w Renault i w Dacia dlatego dostępność używanych wtryskiwaczy jest bardzo duża , a ceny za używane zaczynają się od 150zł do 400zł za regenerowane , a za nowe od 600zł/sztuka. Mam problem ze zdjęciem górnej pokrywy silnika . Odkręcam dwie śruby , zdejmuję dwa zaczepy i pokrywa jest gotowa do wyjęcia ale jest jeden problem . Blokuje ją metalowa rura która idzie gdzieś z dołu podszybia tuż nad pokrywą silnika w stronę intercoolera. Wyjąłem taki gumowy łącznik który nachodzi na tę metalową rurę , odkręciłem śrubę, która trzyma sztywno tę metalową rurę ( na zdjęcu zaznaczyłem żółtą strzałką) i rurą można poruszać ale tylko w minimalnym zakresie za małym aby wyjąć plastikową pokrywę silnika. Mam pytanie , czy ktoś z was podpowie jak można wyjąć pokrywę silnika w JUKE 1,5 DCI . Czy tą metalową rurą można próbować bardziej poruszać w większym zakresie ? Do czego ona jest umocowana tam na dole podszybia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Z tym klipsem się jakoś uporałem i dziś zabrałem sie za sprawdzenie wiązki od wtyczki idącej do ECU do wtyczki która wchodzi do gniazda wtryskiwacza. Jeden przewód omomierza połączyłem z jednym pinem na wtyczce idącej do wtryskiwacza , a drugi dotykałem poszczególnych gniazd wtyczki idącej do ECU. Dziwna sprawa , że żadnego połączenia nie znalazłem . Czy może ktoś doradzić ze zdjęcia poniżej które piny we wtyczce są od wtryskiwaczy ? Czy wiązka od ECU idzie bezpośrednio do wtrysków czy może po drodze ma jakieś przekaźniki czy bezpieczniki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Jednak okazało się , że za sterowanie wtryskami odpowiada nie środkowa ale dolna kostka wchodząca w ECU . Na samym dole tej kostki jest 8 otworów i pierwsze 2 z prawej idą do wtryskiwacza cylindra 1. Zmierzyłem to omomierzem i na pierwszy wtryskiwacz jest przejście na obydwu pinach. Wniosek jest zatem taki, że na 95% jeden wtryskiwacz do wymiany , no chyba, że coś jest ze sterownikiem silnika ale to mało prawdopodobne z uwagi na to, że zawsze wyskakiwał błąd tylko tego pierwszego wtryskiwacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mjuke Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Cześć przy okazji kilka pytań Jakiego interfejsu używasz do diagnozy? Jak z wtryskiem wymieniłeś na regenerowany / nowy jak cenowo? No i co to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Używam do sprawdzania błędów i podstawowych parametrów silnika SDPROG . Jutro Nissan jedzie do serwisu Bosch i będą mi tam sprawdzać ten wtryskiwacz , ewentualnie czyścić lub jeśli to będzie konieczne i możliwe to regenerować. To pończocha damska w której była sierść mojego psa od czasu kiedy kuna wygryzła mi połowę wyciszenia maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.