YATES Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 (edytowane) Mam problem ze zdjęciem górnej pokrywy silnika . Odkręcam dwie śruby , zdejmuję dwa zaczepy i pokrywa jest gotowa do wyjęcia ale jest jeden problem . Blokuje ją metalowa rura która idzie gdzieś z dołu podszybia tuż nad pokrywą silnika w stronę intercoolera. Wyjąłem taki gumowy łącznik który nachodzi na tę metalową rurę , odkręciłem śrubę, która trzyma sztywno tę metalową rurę ( na zdjęcu zaznaczyłem żółtą strzałką) i rurą można poruszać ale tylko w minimalnym zakresie za małym aby wyjąć plastikową pokrywę silnika. Mam pytanie , czy ktoś z was podpowie jak można wyjąć pokrywę silnika w JUKE 1,5 DCI . Czy tą metalową rurą można próbować bardziej poruszać w większym zakresie ? Do czego ona jest umocowana tam na dole podszybia ? Edytowane 30 Marca 2019 przez YATES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 30 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2019 Na dole rury masz metalową agrafę obejmującą całą średnicę rury - musisz ją wyjąć (jest poprzecznie do rury) i wtedy rurę wyciągasz do góry. Agrafa trafia w przewężenie (coś na kształt tych dwóch zgrubień rury na pokrywie - tylko o mniejszej średnicy). Operując długim śrubokrętem ciągniesz w bok i zeskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 31 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 Rozumiem ale od góry nie ma szans dojść do tej agrafy. Z której strony można uzyskać dostęp do tej agrafy ? Trzeba mieć kanał i robić to od spodu czy może wystarczy zdjąć prawe przednie koło i nadkole ? Kanału nie posiadam jedynie mogę na podnośniku z 20cm unieść prawy przód auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 31 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2019 Każda metoda jest dobra prowadząca do celu - można z kanału (łatwiej), można od góry (wiedząc co zrobić). Masz podgląd: https://archiwum.allegro.pl/oferta/rura-intercoolera-nissan-juke-1-5-dci-i7570070944.html - foto na samym dole linku Agrafa wchodzi w podłużne otwory na obwodzie kołnierza rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 (edytowane) Zmieniałem dziś opony i podniosłem auto na podnośnku i zdejmując prawe przednie koło jeśli auto dość wysoko stoi można ręką dostać do łączenia tej rury z turbiną. Edytowane 1 Kwietnia 2019 przez YATES Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udało mi się od dołu zdjąć tą agrafę i wyjąłem rurę na tyle aby wyjąć górną osłonę silnika . Teraz mam problem bo strasznie ciężko założyć tą agrafę w celu połączenia tej metalowej rury z turbiną. Na razie nasunąłem rurę na turbinę i przykręciłem tą śrubę , która usztywnia rurę. Czy założenie tej agrafy jest bardzo ważne ? Rura sztywno weszła na wyjście turbiny i się nie przesuwa do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Bez przyczyny jej nie zastosowano - zobacz co rura ma w środku w przewężeniu przy agrafie i pomyśl jakiemu celowi ma to służyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 19 minut temu, polo32 napisał: Bez przyczyny jej nie zastosowano - zobacz co rura ma w środku w przewężeniu przy agrafie i pomyśl jakiemu celowi ma to służyć. Ciężko mi popatrzeć , bo ja tej rury nie wyciągałem tylko uniosłem do góry na tyle aby wyjąć pokrywę silnika. A można przejechać 1 km do warsztatu bez założenia tej agrafy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Masz na foto z all... z postu wyżej. Można, tylko bez szaleństw i nie zgub agrafy. To aż taki problem? Załóż rurę na miejsce z częściowo wysunietą agrafą (tak aby rura weszła głębiej) i następnie wciśnij agrafę na miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YATES Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Tam jest tak trudny dostęp , że muszę to robić jedną ręką wyprostowaną . W palcach trzymam agrafę tak żeby mi nie wypadła ale nie ma jak jej docisnąć na rurę. Jutro będę jeszcze coś kombinował musi się udać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 1 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2019 To rozumiem. Tak trzymać Ułatw sobie pracę, wkładając wpierw agrafę częściowo w te podłużne wycięcia i dociskasz rurę głębiej. Po dociśnięciu rury, wciskasz agrafę do oporu, zabezpieczając tym samym połączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.