Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy ktoś ze Śląska ma QQ na kołach 17 (opony letnie)?


Pavllo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę osobny temat, bo nie wiem gdzie by go extra umieścić.

Czy ktoś użytkuje QQ J11(B) na letnich kołach alu o rozmiarze 17?

Poszukuje takiego użytkownika z okolic Będzina, Sosnowca, Katowic, Piekar, Bytomia itd. , który by mi poświęcił ok godziny  (w dogodnym dla siebie czasie!).

Jeśli ktoś może pomóc proszę o priva.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o co chodzi?

Napisz coś więcej.

Ja nie pomogę bo mam J11. Zimowe 16" (balony, ale komfortowe!) I letnie 18".

Ale może rozwiążemy problem konwersacją?

:-)

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic wielkiego - chce porównać komfort 18 vs 17

zimowe też mam 16 i na nich było mega mniej hałasu z podwozia niż na wzmacnianych 18. Jestem ciekaw czy "normalne*" 17 wypadają lepiej.

 

*nie XL, bo 18 są właściwie zawsze XL/wzmacniane/głośniejsze

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Letnie 18" nie są złe. Komfort jazdy jest dobry. Kolega ma 19" i tam jest gorszy komfort.

Grubość gumy (przy zalecanych przez Nissana rozmiarach opon) między felgą a asfaltem to:

16" - 279,5 mm

17" - 258 mm

18" - 236,5 mm

19" - 202,5 mm

Więc różnica między 17" a 18" to tylko 21,5mm. Dużo i nie dużo. Pomiędzy 16" a 17" jest 21,5mm różnicy, tyle samo co między 17" a 18". Za to różnica między 18" a 19" to aż 34mm.

Podobnie mają sie różnice w cenach. Z tym, że różnica w cenie opon między 17" a 18" też jest najmniejsza. 16" jest sporo tańsza a 19" sporo droższa.

Według mnie to 17" i 18" jest rozsądnym wyborem na lato, a 16" i 17" na zimę.

Ale to moje prywatne zdanie. Nie trzeba sie z nim zgadzać.

:-)

 

 

Co do głośności opony to większy wpływ ma na to rodzaj gumy i bieżnika niż jej rozmiar.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wszytsko się zgadza, ale opony 18 są oferowane zwykle jako XL- wzmacniane i one są/muszą być głośniejsze- nawet normy dopuszczają w tych oponach +1dB

a 17 kupisz bez problemu jako "zwykłe" , nie XL,  więc już na start powinny być cichsze.

dlatego chciałbym porównać 17 i 18 w QQ.

 

Cytat

Opony XL - wady Najbardziej charakterystyczne wady opon wzmacnianych to: Wyższy poziom hałasu. Wymagania stawiane w czasie uzyskiwania homologacji hałasu względem opon wzmocnionych pozwalają im na wytwarzanie hałasu wyższego o 1dB niż opony normalne. Zastosowane wzmocnienia mogą wiązać się ze zwiększeniem grubości w strefie czoła (pod bieżnikiem) i w barku opony, co z kolei może powodować wzrost oporów toczenia i tym samym zużycia paliwa. Wzmocnienia zwykle wiążą się ze wzrostem masy opony, co również przyczynia się do większej konsumpcji paliwa. Modyfikacje względem opon normalnych mogą też mieć wpływ na pogorszenie komfortu, zmiany jednak będą minimalne i raczej niewyczuwalne dla kierowcy.

Czytaj więcej: https://www.oponeo.pl/artykul/opony-wzmacniane-wady-i-zalety
Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu znajdziesz 18" z poziomem hałasu 69dB.
Ba, Goodyer Efficietgrip SUV 215/60R17 ma 68dB a ta sama XL w rozmiarze 215/55R18 ma 67dB. Ta sama guma!
Porównując inne opony w rozmiarze 17" bez XL i w rozmiarze 18" XL ta sama opona ma ten sam poziom hałasu.
Dla porównania inne opony:
Bridgestone Dueler Sport 17" - 71dB, 18"xl - 71dB.
Michelin Primacy 3 17" - 69dB , 18"xl - 69dB.
Zerknij nawet na Oponeo.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz...to co deklaruje producent a rzeczywistość to są dwie rożne rzeczy + do tego specyfika auta.

Ja z salonu wyjechałem na podobno super hiper Miechelinach Primacy (69dB) i po kilku dniach wymieniali mi na Continetale (71dB)- micheliny wyłyyyyyyy, myślałem, że na dzień dobry mam uwalone łożyska w kołach! a Continetale niby mają więcej dB, a sa o wiele cichsze...

tak czy owak chetnie bym się przejechać QQ na 17 letnich...dlatego kogoś szukam w pobliżu z takim zestawem

 

 

Edytowane przez Pavllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pavllo ja dzisiaj niestety wrzucam letnie opony więc na zimówkach się nie przejedziesz. Ale jak chcesz na letnich 17" się przejechać to służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, rafsty napisał:

Pavllo ja dzisiaj niestety wrzucam letnie opony więc na zimówkach się nie przejedziesz. Ale jak chcesz na letnich 17" się przejechać to służę pomocą.

ale o to mi właśnie chodzi! o letnie 17

odezwę sie na Priv

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jśli producent deklaruje te same parametry przy 17 i 18 to nie widzę powodu żeby mu nie wierzyć.

A takie było moje porównanie. Nie dwóch różnych producentów czy dwóch różnych modeli a dokładnie tej samej opony w dwóch rozmiarach.

Chcesz mieć przyczepność to będzie bardziej hałasować bo opory toczenia rosną. Chcesz mieć małe opory toczenia i cichą oponę to będziesz miał gorszą przyczepność.

Coś za coś.

Praw fizyki nie oszukasz.

Na oponach niewarto oszczędzać.

Chcesz mieć jakość to kup Dunlop Sport Max RT i zobaczysz co ona potrafi w stosunkowo niewielkiej cenie do swojej jakości.

Chcesz mieć cicho to kup słabego Kormorana za 300zł albo słabego chińczyka za 250zł. bo w tej cenie przyczepności nie będzie. Tylko Chińczykowi jeszcze mniej można wierzyć w podane przez niego parametry niż renomowanemu producentowi.

 

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2019 o 11:24, Pavllo napisał:

nic wielkiego - chce porównać komfort 18 vs 17

zimowe też mam 16 i na nich było mega mniej hałasu z podwozia niż na wzmacnianych 18. Jestem ciekaw czy "normalne*" 17 wypadają lepiej.

 

*nie XL, bo 18 są właściwie zawsze XL/wzmacniane/głośniejsze

Chyba trochę mylisz pojęcia.
Głośność nie ma wiele wspólnego ze wzmocnieniem, a komfort to jest przede wszystkim "miękkość" i stabilność (niezbaczanie z toru jazdy).

Mam zimowe 16 cali Nokian WR D4 215/65 R16 102H XL 69dB, wzmacniane i ze zwiększoną nośnością jak do bagażówki i są praktycznie bezgłośne,
ale są twardsze niż 17 calowe letnie Bridgestone Dueler Sport 215/60 R17 96H 71dB, a to z powodu sporego ciśnienia, które ma być 2.6 i 2.4 bara (na 16 cali).

Poza tym kolega Brzyk ma rację. Pływanie jest większe na mniejszym rozmiarze felg, dlatego wielkości felg nie wybieramy dla "ładności" i komfortu, ale głównie dla bezpieczeństwa.
Jak często jeździsz "ekstremalnie" i potrzebujesz przyczepności, stabilności i przewidywalności, to weź większe, w przeciwnym wypadku mniejsze i tańsze.
Głośność dobierz na podstawie deklaracji producenta, jak mają być ciche to 69dB i mniej.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniane opony do QQ ta jakaś horendalna pomyłka i niestety ze względu na "specyficzny" rozmiar, chętnie "wykorzystywana" przez producentów.

Wzmacniane opony to gwarantowany większy hałas gorszy komfort i wyższa cena. Plusy? Jak je się uda zamontować do Hamera, to tak, pod warunkiem, że na bezdrożach.

Ja mam w swoim Tucsonie w tej chwili 225 55r18 (niezłej firmy) po zmianie z XL nastała bloga "cisza" oczywiście w porównaniu do 225/60r17 zima innej niezłej firmy są... głośne, ale o niebo cichsze od XL tej samej marki!

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jesteś w stanie rozróżnić siłę hałasu pomiędzy 69 a 71 db?

Włączyłem sobie porównywarkę oponeo - sava i fulda ma 67,68

goodyery i conti - jw - 69-71.

Myślę że wiekszy szum przy 130 masz z powietrza aniżeli z opon. Może przy 160 - opony zaczynaja huczeć. Ja tak miałem w zimówkach w poprzednim samochodzie na zimówkach.  Ale to też pewnie cecha opony. Wystarczyło zwolnić i było ok.

Wg mnie szum wiatru w samochodzie jest dość duży. opony to kolejny szum. po muzyce z radio.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, jeśli sobie zdajesz sprawę, że 3 dB to 2xgłośniej...to chyba tak

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego dochodzi specyficzna budowa wzmacniane osnowy i hałas w "pakiecie"... Coś za coś

 

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

eeee to stary i głuchy juz jestem  default_smile.png

Mam 53 wiosny, przebijasz?  

 

 

 

Do tego, mechanik okrętowy, więc głuchy na bank

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, też już stary jesteś

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Ale w jednym masz rację na 100% firma firmie nie równa i kupa sciemy jest w necie.
Opony "trzymają" parametry przez ok. 3k km, a potem jak było z nokian

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Brzyk napisał:

a czy jesteś w stanie rozróżnić siłę hałasu pomiędzy 69 a 71 db?

Włączyłem sobie porównywarkę oponeo - sava i fulda ma 67,68

goodyery i conti - jw - 69-71.

Myślę że wiekszy szum przy 130 masz z powietrza aniżeli z opon. Może przy 160 - opony zaczynaja huczeć. Ja tak miałem w zimówkach w poprzednim samochodzie na zimówkach.  Ale to też pewnie cecha opony. Wystarczyło zwolnić i było ok.

Wg mnie szum wiatru w samochodzie jest dość duży. opony to kolejny szum. po muzyce z radio.

 

 

 

Ja jestem w stanie odróżnić, bo moje nowe 69dB zimowe są troszkę cichsze niż 71dB nowe letnie (choć te drugie są także wystarczająco ciche, choć podejrzewam, że dlatego że są nowe).
Moje stare 7 letnie BLIZZAK LM-80 były tak głośne, że mi w głosie huczało po jeździe, ale były stare i twarde.

PS.: A kolega manix dalej powtarza głupoty, jakoby wzmocnienie miało wpływ na głośność.
Czyli tak szanowana na świecie firma Nokian oszukuje klientów i błędnie podaje wzmocnienie, nośność lub głośność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz - wszystko co nowe jest fajne.

Znajomy znajomego ma QQ i po roku wszystkie plastyki w środku sie rozjechały. Jak w CC hehehe.

Z oponkami penie jest tak samo.  JAk z silnikiem na teście w hangarze.

Ale też każdy uzytkuje inaczej oponki i chyba ważniejsze - przechowuje. Bo to chyba tez ma duże znaczenie.

Jeden wrzuci ma strych 4 puste jedna na drugiej. Inny powiesi w ciepłym garażu na feldze na haku.

U mnie jeszcze zdarza sie że 4 moje psiory na podwórku mają zastępcze drzewko. :P

Ale tak na prawdę musielibyśmy się spotkać w 3- 4 osoby i powymieniać sie kółkami na tej samej trasie.

Wtedy byś miał odzwierciedlenie.  Bo po 2--4 latach to już nie to samo.

Dla mnie ważniejsza jest przyczepność.

 

31 minut temu, manix napisał:

Nie no, też już stary jesteś emoji23.png

dzieki za pocieszenie Panie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Ja jestem w stanie...

PS.: A kolega manix dalej powtarza głupoty, jakoby wzmocnienie miało wpływ na głośność.
Czyli tak szanowna firma...

Bez urazy, ale "wzmocnienie" - dyletant - (autopsia) nokian - poczytaj (tak, też sam używałem)



Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja jestem w stanie odróżnić, bo moje nowe 69dB zimowe są troszkę cichsze niż 71dB nowe letnie (choć te drugie są także wystarczająco ciche, choć podejrzewam, że dlatego że są nowe)."
Nowe - nowe... Czyli jednak potwierdzasz

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, QQ są tak słabo wygłuszone, że słychać każda gumę. Może faktycznie moje letnie 18" Continental Conti Premium Contact są głośniejsze od zimowych 16" GoodYear UG Performance G1 ale letnia ma 72 a zimowa 70dB w/g "metki" więc musi być różnica.

Jednak w tym samym rozmiarze 18" co Continental, mój ulubiony Dunlop Sport Maxx ma 70dB i wiem, że jest cichszy od Continental i mam porównanie na żywo a nie z metki. Ba, ten sam Dunlop Sport Maxx 2 w rozmiarze 19" ma 68dB a Sport Maxx RT tylko 67dB !!! I jest sporo cichszy od goownianego Conti. Wystarczy podjechać dwoma QQ na 18 i 19 i nie wierzy się własnym uszom.

Ja mam doopiate Conti 18", kolega ma Dunlop 19" i jego 19" jest cichsze nawet od mojej zimówki nie XL w rozmiarze 16".

Czyli tu nie tylko chodzi o to czy opona jest wzmacniana czy nie ale o wiele innych rzeczy jak rodzaj gumy, typ bieżnika itp.

 

 

A tu link do gumy Dunlopa którą polecam:

 

Sport Maxx RT 2 18" XL 70dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sport-maxx-rt-2-suv-215-55-r18-99-v-xl-mfs#247656055

 

Sport Maxx RT 19" XL 67dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sp-sportmaxx-rt-225-45-r19-96-w-xl/241613121

 

Sport Maxx RT 2 19" XL 68dB

https://www.oponeo.pl/dane-opony/dunlop-sport-maxx-rt-2-225-45-r19-92-w-run-on-flat-mfs-/242836057

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...