stelegowski Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 wycieraczki odmaiawiją posłuszeństwa początkowo działały coraz wolniej, teraz nie reaguja na manetke, po powrocie manetki na 0 próbują wykoać w żołwim tempie ostatnie polecenie. Pytanie: co to może być?: czy przekładnia do wymiany (koszt orientacyny materiału i robocizny) czy też silnik ( koszt orientacyjny mareriału i robocizny) jakiś sensowny warszatat polecacie w Warszawie ? Dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stelegowski Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Może ktos ma jakis tutoral ( foto , link) jak dostac sie do mechanizmu wycieraczek zdjecie pokryw , bo może wystarczy nasmarowwanie dziekuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2019 1. Ściągasz dobrym ściągaczem ramiona wycieraczek. 2. Od spodu, po otwarciu maski, demontujesz plastikowy panel przy szybie - kilka zatrzasków, łatwo się łamiących - więc uwaga. 3. Jak zobaczysz mechanizm to są chyba 3 śruby plus kostka elektryczna do wypięcia. 4. Na 99% masz zapieczone tuleje gdzie nachodzą wycieraczki. Do rozebrania (wybicia/ wycisnięcia). Jeżeli się uda - mocno i porzadnie spolerować papierem do błysku, jak są wżery to nic nie zrobisz. "Zatopić" w jakimś gęstym smarze i poskładać. 5. Po złożeniu całości powinno działać. Ja tak 3 razy robiłem, aż w końcu wielokliny się już poddały i skończyło się nowym mechanizmem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koni4444 Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 U mnie było to samo. Udąło się wybić sworzeń który miał wżery. Zatopiłem w tawocie i złożyłem, ale teraz mam problem tj. wycieraczki przy wkonaniu ruchu idą do góry i od razu spadają na dół. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinJ Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2019 Nie masz gdzieś luźnego połączenia? Któryś z wieloklinów może nie nabity do końca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris1977 Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 (Nissan Note 1.6 benzyna 2008) Witam u mnie umarły wycieraczki wczoraj. Żadnych objawów, po prostu cisza. Sprawdziłem bezpiecznik, potem u elektromechanika wymieniliśmy przekaźnik, na krótko podpięty silniczek - działa, ale próbówka 12V w kostce nie działa, która idzie do silniczka, nie podaje prądu na niego. W sumie zgłupiałem o co tu chodzi. Elektromechanik twierdzi, że trzeba wymienić cały ten moduł IPDM, że niby tam jeszcze jeden jest jeszcze jeden przekaznik do wycieraczek wlutowany, który padł. Cała ta diagnoza była niepewna i sam elektryk nie był o niej przekonany. Jedno jest pewne na kostce, złączce do silniczka nie ma prądu, a silniczek działa "na krótko". Jaki może być powód, że wycieraczki nie działają? Nadmienie, że sprawdzany był przełącznik wycieraczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 (edytowane) W moim przypadku było tak że wycieraczki przednie stanęły na środku szyby. Po około minucie, po ponownym przełączeni dźwigni(manetki) ruszyły i zatrzymały się. Chodziły na szybkim biegu, natomiast na wolniejszym nie. Stawały w czasie jazdy w dowolnym momencie. Brałem pod uwagę, bezpiecznik, przekaźnik, itp. Okazało się u elektryka (dobry elektryk samochodowy), że to silniczek. Po rozebraniu, wyczyszczeniu i ponownym złożeniu silniczka wycieraczki pracują jak nowe. Może trzeba iść tą drogą? Edytowane 22 Listopada 2019 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris1977 Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 (edytowane) ale na wtyczce do silniczka nie ma napięcia...elektryk obstawia moduł 284B7AX61A, jedni nazywają go skrzynką bezpieczników, inni BSI/BSM Edytowane 23 Listopada 2019 przez chris1977 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Jak na wtyczce nie ma 12V to niech sprawdzi dojście do modułu wycieraczek. Jak tam 12V dochodzi to moduł do podmiany. Ale raczej to niemożliwe. Te moduły się nie psują. No chyba , że masz pecha. Ja by sprawdził jeszcze raz silnik.....bo Notek ma dużo zabezpieczeń i może jak nie jest podpięta wtyczka nie będzie napięcia?? A te silniki mają chyba 3 tryby. Więc podpięcie na stale może uruchomić jeden z nich, co nie koniecznie oznacza że silniczek jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris1977 Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 ten gość to elektryk elektronik, pokazał mi na module, że tam gdzie wychodzi przewód do wtyczki nie ma napięcia, jakoś na module jest miedzy hi/low i main wipers nie przechodzi napięcie. Zamówiłem używkę 284B7AX61A za 35 zł. Zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chris1977 Opublikowano 29 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2019 Modul wymieniony, kupilem dwie uzywki na allegro, przelozylem jedna z nich, wycieraczki ozyly. Wczesniej sprawdzilem i przelozylem wszystkie bezpieczniki i przekazniki, bo tych uzywanych nie bylem pewnien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.