Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] - ognisko korozji pod maską


Gość pawel_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tydzień temu postanowiłem zabezpieczyć swoją primerkę przed zimą i zrobić wszystkie niezbędne naprawy lakiernicze. Wszystko już załatwione, ale przy okazji tych napraw zauważyłem, że mam duże ognisko korozji pod maką.

 

Po otwarciu maski ognisko to znajdowało się ono po lewej stronie od zamka (stojąc przodem do samochodu), na samej krawędzi maski a właściwie na łączeniu blach pod gumą uszczelniającą.

 

To zostało też wyczyszczone i polakierowane. Ciekaw jestem czy jest to seryjna przypadłość P11. Ciekawość moją spowodowało przypadkowe odkrycie rdzy w tym samym miejscu w P11, który stał u lakiernika.

 

Napiszcie jak jest u Was.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to wyglada na wypadkowa przeszłosz autka, primerki maja dosyc dobra blahe. Ja mam 98 rok i zadnych oznak korozji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to wyglada na wypadkowa przeszłosz autka, primerki maja dosyc dobra blahe. Ja mam 98 rok i zadnych oznak korozji :)

Co do P11 u lakiernika nie wiem czy była bita, natomiast wiem na 100%, że moja nie była bita. Nawet jeżli była to została złożona z oryginalnych części i nic nie było szpachlowane ani lakierowane - cała była przemierzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pułkownik

Ja mam Primere p11 z 1999 roku, jestem pierwszym wlascicielem a samochod kupiony w salonie .

i powiem wam ze sie zdziwilem bo ostatnio podczas mycia znalazlem sporo rdzy w drzwiach przednich od strony kierowcy. Rdza jest na samym dole drzwi od strony samochodu , zdziwilem sie bo samochod nie byl uderzony a do tego od kupna byl garazowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja nie była bita a ruda wylazła na klapie od wewnątrz w okolicy przedniego znaczka oraz wlotów powietrza (na łączeniu blach). Na drzwiach też mam w kilku miejscach cytrynkę (na powierzchni zewnętrznej) i chyba we wszystkicha drzwiach widać odcisk rdzy na uszczelce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powiedziałbym że primerka ma słabe blachy.

Ja mam swoją od 98 - jedyny problem z blachą zlokalizowałem podobnie jak niektórzy z Was na dolnym rancie drzwi przednich. Mimo to uważam że to nie wina blach a nieprawidłowo zrobionej uszczelki (woda się tam zbiera jak nic).

Oprócz tego wzorowo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze trochę wody dostanie się do wnętrza drzwi podczas deszczu lub mycia auta.

Przeczyną mogą być zapchane odpływy wody. Małe otworki znajdujące się po wewnętrznej stronie drzwi poniżej tapicerki.

W moim przypadku tak było, ruda przerzarła mi drzwi na wylot. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam: primera ma słabe blachy i nie jeden użytkownik mi to potwierdził. U mnie kwiatki wychodzą tam, gdzie na pewno nic nie było robione (na dolnych rantach drzwi też)

 

U mnie nie ma śladu korazji. Ostanio zrobiłem konserwację podwozia, wnęk... w zasadzie wszystkiego. Gość który to robił stwierdził, że jest w zajefajnym stanie. A jest to mój b. dobry kolega (kazał sprzedać mi poprzedni samochód, ze względu na jego stan, posłuchałem go i nigdy nie żałowałem :D ).

Samochodzik z Niemiec - ja jestem trzecim właścicielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez jesy rdza na dolnej krawedzi drzwi pasazera i kierowcy - mysle ze to moze przyczyna slabych zawiasow - bo blacha tam jest a w zasadzie farba wytarta od uszczelki, poza tym tez mam rdze na klapie od wewnatrz przy wlotach - mysle ze woda sie tam zbiera i nie ma odplywu - juz myslalem zeby nawiercic tam otwory....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

z tą rdzą nie jest tak rózowo. Na przednim słupku przy takim plastykowym elemencie, no i na kielichu pod maską i to jest chyba poważna dziura. Moja była uderzona w tylne drzwi od strony pasażera ale one akurat nie rdzewieją.

P11.144 2000 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu postanowiłem zabezpieczyć swoją primerkę przed zimą i zrobić wszystkie niezbędne naprawy lakiernicze. Wszystko już załatwione, ale przy okazji tych napraw zauważyłem, że mam duże ognisko korozji pod maką.

 

Po otwarciu maski ognisko to znajdowało się ono po lewej stronie od zamka (stojąc przodem do samochodu), na samej krawędzi maski a właściwie na łączeniu blach pod gumą uszczelniającą.

 

To zostało też wyczyszczone i polakierowane. Ciekaw jestem czy jest to seryjna przypadłość P11. Ciekawość moją spowodowało przypadkowe odkrycie rdzy w tym samym miejscu w P11, który stał u lakiernika.

 

Napiszcie jak jest u Was.

Witam.

U mnie tak też jest, właśnie się szykuję na wojnę z tym tlenkiem żelaza w tym miejscu :kosci: :028: .

W primce mojego szwagra (rok starszej, też 2.0TD) też to jest.... Będziem razem walczyć, co dwóch to nie jeden a z tego co widzę (czytam) jest nas wielu ;) :diabel2: :kosci:

Pozdrawiam - Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po otwarciu maski ognisko to znajdowało się ono po lewej stronie od zamka (stojąc przodem do samochodu), na samej krawędzi maski a właściwie na łączeniu blach pod gumą uszczelniającą.

 

U mnie jest identycznie. :029: A primera na 99% nie bita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

też mam pod maską w okolicach nerek od spodu. Blacha przeżarta :-( zastanawiam się czy to dać do zrobienia, czy po prostu wymienić maskę na taką w moim kolorze, ale bez rdzy. Przypuszczam, że wyjdzie taniej niż łatanie i malowanie całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniesze żeby choć raz na rok auto po zimie dobrze umyć - podwozie, komorę silnika, maskę od wewnątrz. Niestety sól i wilgoć to zabójstwo. Ja poprzednią P10 po paru latach dbania olałem i nie myłem już, a mieszkałem w Wałbrzychu gdzie zawsze było ful śniegu, soli jeszcze więcej a na dodatek stała pod chmurką. Zżarło ją w mig i to w wielu miejscach na wylot. Uwaga - przy myciu komory nie lać pod ciśnieniem na alternator i rozrusznik - wypłukuje smary i sprzęt często pada, doświadczyłem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość teczowa_tomek

Ja w swojej primerce miałem rdze na przednich kielichach. Jest to autko z polskiego salonu nigdy nie była bita rocznik 2000 a rdza na kielichach w suchym miejscu pod maską . Prawda że dziwna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdzewiejące kielichy to w nissannach normalka. W swojej primie z 97 roku też to mam i w sunny z 89 roku to tak mi jeden kielich przezarla rdza , że koło mi mało co do komory silnika nie wpadło - maska je przytrzymala :D

Oczywiście rdza wokół nerek maski to również standard - a raczej wada fabryczna bym rzekł.

Moj ojciec miał camry z 90 roku i jak ją sprzedawał w zeszłym roku to ani grama rdzy nie było na kielichach, ale za to cala reszta typu dzwi i blotniki poleciala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

odswieze.. wczoraj zauwazylem male rudawe podcieki pod maska na tej gumie (zgrzew) wykrecilem nerki no i okazalo ze ze nie ma tam uszczelnienia ani konserwacji :/ gole zgrzane blachy i od spodu pojechane taka guma.. zalalem to olejem w pierony zeby go tam naszlo w ten zgrzew.. prawdopodobnie to pomoze ;) woda oczywiscie po kazdym myciu sie tam zbiera w duzych ilosciach.. olej ja odgoni ;) chcialem konserwowac bollem do profili zamknietych ale to niestety kaszana.. woda go podmywa i robi swoje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie z innej kategori: Nadkola tylnie. Zauwazylem podczas mycia ze rant tylnego prawego nadkola jest troche pokryty ruda taki maly punkt0.5cm na 2mm. Zedrzec go golego i zamalowac podkladem antykorozyjnym i farba czy psiknac jakims srodkiem hamujacym rdze te typu bittum. Ten punkcik jest prawie nie zauwazalny jest tak maly (prawdopodobnie kamyk odbil) ale chce zareagowac szybko bo nie chce robic tylnych nadkoli jak w sunnym. Lewe jest ok tylko to prawe. Oczyscic i zamalowac czy dac jakis srodek hamujacy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...