Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

[P11] - ognisko korozji pod maską


Guest pawel_s
 Share

Recommended Posts

Guest pawel_s

Tydzień temu postanowiłem zabezpieczyć swoją primerkę przed zimą i zrobić wszystkie niezbędne naprawy lakiernicze. Wszystko już załatwione, ale przy okazji tych napraw zauważyłem, że mam duże ognisko korozji pod maką.

 

Po otwarciu maski ognisko to znajdowało się ono po lewej stronie od zamka (stojąc przodem do samochodu), na samej krawędzi maski a właściwie na łączeniu blach pod gumą uszczelniającą.

 

To zostało też wyczyszczone i polakierowane. Ciekaw jestem czy jest to seryjna przypadłość P11. Ciekawość moją spowodowało przypadkowe odkrycie rdzy w tym samym miejscu w P11, który stał u lakiernika.

 

Napiszcie jak jest u Was.

Link to comment
Share on other sites

mi to wyglada na wypadkowa przeszłosz autka, primerki maja dosyc dobra blahe. Ja mam 98 rok i zadnych oznak korozji :)

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
mi to wyglada na wypadkowa przeszłosz autka, primerki maja dosyc dobra blahe. Ja mam 98 rok i zadnych oznak korozji :)

Co do P11 u lakiernika nie wiem czy była bita, natomiast wiem na 100%, że moja nie była bita. Nawet jeżli była to została złożona z oryginalnych części i nic nie było szpachlowane ani lakierowane - cała była przemierzona.

Link to comment
Share on other sites

Guest Pułkownik

Ja mam Primere p11 z 1999 roku, jestem pierwszym wlascicielem a samochod kupiony w salonie .

i powiem wam ze sie zdziwilem bo ostatnio podczas mycia znalazlem sporo rdzy w drzwiach przednich od strony kierowcy. Rdza jest na samym dole drzwi od strony samochodu , zdziwilem sie bo samochod nie byl uderzony a do tego od kupna byl garazowany.

Link to comment
Share on other sites

potwierdzam: primera ma słabe blachy i nie jeden użytkownik mi to potwierdził. U mnie kwiatki wychodzą tam, gdzie na pewno nic nie było robione (na dolnych rantach drzwi też)

Link to comment
Share on other sites

Moja nie była bita a ruda wylazła na klapie od wewnątrz w okolicy przedniego znaczka oraz wlotów powietrza (na łączeniu blach). Na drzwiach też mam w kilku miejscach cytrynkę (na powierzchni zewnętrznej) i chyba we wszystkicha drzwiach widać odcisk rdzy na uszczelce.

Link to comment
Share on other sites

to ja juz nie wiem jak to jest u mnie nie ma jak narazie zadnych oznak korozji i tez jestem 1 włascicielem.

Link to comment
Share on other sites

nie powiedziałbym że primerka ma słabe blachy.

Ja mam swoją od 98 - jedyny problem z blachą zlokalizowałem podobnie jak niektórzy z Was na dolnym rancie drzwi przednich. Mimo to uważam że to nie wina blach a nieprawidłowo zrobionej uszczelki (woda się tam zbiera jak nic).

Oprócz tego wzorowo :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest Rafał L

Zawsze trochę wody dostanie się do wnętrza drzwi podczas deszczu lub mycia auta.

Przeczyną mogą być zapchane odpływy wody. Małe otworki znajdujące się po wewnętrznej stronie drzwi poniżej tapicerki.

W moim przypadku tak było, ruda przerzarła mi drzwi na wylot. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Guest MarekB9
potwierdzam: primera ma słabe blachy i nie jeden użytkownik mi to potwierdził. U mnie kwiatki wychodzą tam, gdzie na pewno nic nie było robione (na dolnych rantach drzwi też)

 

U mnie nie ma śladu korazji. Ostanio zrobiłem konserwację podwozia, wnęk... w zasadzie wszystkiego. Gość który to robił stwierdził, że jest w zajefajnym stanie. A jest to mój b. dobry kolega (kazał sprzedać mi poprzedni samochód, ze względu na jego stan, posłuchałem go i nigdy nie żałowałem :D ).

Samochodzik z Niemiec - ja jestem trzecim właścicielem.

Link to comment
Share on other sites

u mnie tez jesy rdza na dolnej krawedzi drzwi pasazera i kierowcy - mysle ze to moze przyczyna slabych zawiasow - bo blacha tam jest a w zasadzie farba wytarta od uszczelki, poza tym tez mam rdze na klapie od wewnatrz przy wlotach - mysle ze woda sie tam zbiera i nie ma odplywu - juz myslalem zeby nawiercic tam otwory....

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s
Rdza jest na samym dole drzwi od strony samochodu , zdziwilem sie bo samochod nie byl uderzony a do tego od kupna byl garazowany.

Dokładnie to samo miałem i tylko na drzwiach kierowcy.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest master1

z tą rdzą nie jest tak rózowo. Na przednim słupku przy takim plastykowym elemencie, no i na kielichu pod maską i to jest chyba poważna dziura. Moja była uderzona w tylne drzwi od strony pasażera ale one akurat nie rdzewieją.

P11.144 2000 r.

Link to comment
Share on other sites

Tydzień temu postanowiłem zabezpieczyć swoją primerkę przed zimą i zrobić wszystkie niezbędne naprawy lakiernicze. Wszystko już załatwione, ale przy okazji tych napraw zauważyłem, że mam duże ognisko korozji pod maką.

 

Po otwarciu maski ognisko to znajdowało się ono po lewej stronie od zamka (stojąc przodem do samochodu), na samej krawędzi maski a właściwie na łączeniu blach pod gumą uszczelniającą.

 

To zostało też wyczyszczone i polakierowane. Ciekaw jestem czy jest to seryjna przypadłość P11. Ciekawość moją spowodowało przypadkowe odkrycie rdzy w tym samym miejscu w P11, który stał u lakiernika.

 

Napiszcie jak jest u Was.

Witam.

U mnie tak też jest, właśnie się szykuję na wojnę z tym tlenkiem żelaza w tym miejscu :kosci: :028: .

W primce mojego szwagra (rok starszej, też 2.0TD) też to jest.... Będziem razem walczyć, co dwóch to nie jeden a z tego co widzę (czytam) jest nas wielu ;) :diabel2: :kosci:

Pozdrawiam - Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Po otwarciu maski ognisko to znajdowało się ono po lewej stronie od zamka (stojąc przodem do samochodu), na samej krawędzi maski a właściwie na łączeniu blach pod gumą uszczelniającą.

 

U mnie jest identycznie. :029: A primera na 99% nie bita.

Link to comment
Share on other sites

Guest pawel_s

Widać ten typ tak ma. U siebie zrobiłem i na razie mam spokój - w sumie to następny właściciel będzie miał spokój bo po woli sprzedaję primerkę.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Guest Damian Pawelec

mam prime z 97r i rdza jest w wielu miejscach... zaczynajac od błotników, kończąc na podwoziu... tylko czekac kiedy to wszystko wyjdzie na wierzch. :zly:

Link to comment
Share on other sites

też mam pod maską w okolicach nerek od spodu. Blacha przeżarta :-( zastanawiam się czy to dać do zrobienia, czy po prostu wymienić maskę na taką w moim kolorze, ale bez rdzy. Przypuszczam, że wyjdzie taniej niż łatanie i malowanie całości.

Link to comment
Share on other sites

Najważniesze żeby choć raz na rok auto po zimie dobrze umyć - podwozie, komorę silnika, maskę od wewnątrz. Niestety sól i wilgoć to zabójstwo. Ja poprzednią P10 po paru latach dbania olałem i nie myłem już, a mieszkałem w Wałbrzychu gdzie zawsze było ful śniegu, soli jeszcze więcej a na dodatek stała pod chmurką. Zżarło ją w mig i to w wielu miejscach na wylot. Uwaga - przy myciu komory nie lać pod ciśnieniem na alternator i rozrusznik - wypłukuje smary i sprzęt często pada, doświadczyłem tego.

Link to comment
Share on other sites

Guest teczowa_tomek

Ja w swojej primerce miałem rdze na przednich kielichach. Jest to autko z polskiego salonu nigdy nie była bita rocznik 2000 a rdza na kielichach w suchym miejscu pod maską . Prawda że dziwna sprawa

Link to comment
Share on other sites

Rdzewiejące kielichy to w nissannach normalka. W swojej primie z 97 roku też to mam i w sunny z 89 roku to tak mi jeden kielich przezarla rdza , że koło mi mało co do komory silnika nie wpadło - maska je przytrzymala :D

Oczywiście rdza wokół nerek maski to również standard - a raczej wada fabryczna bym rzekł.

Moj ojciec miał camry z 90 roku i jak ją sprzedawał w zeszłym roku to ani grama rdzy nie było na kielichach, ale za to cala reszta typu dzwi i blotniki poleciala :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

odswieze.. wczoraj zauwazylem male rudawe podcieki pod maska na tej gumie (zgrzew) wykrecilem nerki no i okazalo ze ze nie ma tam uszczelnienia ani konserwacji :/ gole zgrzane blachy i od spodu pojechane taka guma.. zalalem to olejem w pierony zeby go tam naszlo w ten zgrzew.. prawdopodobnie to pomoze ;) woda oczywiscie po kazdym myciu sie tam zbiera w duzych ilosciach.. olej ja odgoni ;) chcialem konserwowac bollem do profili zamknietych ale to niestety kaszana.. woda go podmywa i robi swoje..

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie z innej kategori: Nadkola tylnie. Zauwazylem podczas mycia ze rant tylnego prawego nadkola jest troche pokryty ruda taki maly punkt0.5cm na 2mm. Zedrzec go golego i zamalowac podkladem antykorozyjnym i farba czy psiknac jakims srodkiem hamujacym rdze te typu bittum. Ten punkcik jest prawie nie zauwazalny jest tak maly (prawdopodobnie kamyk odbil) ale chce zareagowac szybko bo nie chce robic tylnych nadkoli jak w sunnym. Lewe jest ok tylko to prawe. Oczyscic i zamalowac czy dac jakis srodek hamujacy?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...