Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd parowania czujników ciśnienia powietrza w oponach


Red_Sebald
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

mam problem - po kolejnej sezonowej przekładce kół czujniki ciśnienia powietrza w oponach najpierw prawidłowo skomunikowały się z samochodem, następnie odczyty znikły podczas jazdy i od tej pory po odpaleniu pojawia się żółta kontrolka błędu systemu monitorowania ciśnienia. Od wymiany upłynął tydzień i problem nie znika - próbowałem kalibracji czujników z poziomu komputera pokładowego ale bez sukcesu. Czy jest jakiś inny sposób na "samodzielne" sparowanie czujników, czy pozostaje wizyta ASO?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Przełączałem lewo prawo lewo prawo czasem OK i po jakimś czasie ustąpiło.

ale...

teraz czujniki pokazują nie to koła :D ale dam sobie chyba spokój, w ASO 69zł kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2019 o 11:19, Red_Sebald napisał:

- próbowałem kalibracji czujników z poziomu komputera pokładowego ale bez sukcesu.

czy kalibrację uruchamiałeś podczas jazdy czy na postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibrację uruchamiałem i podczas jazdy i na postoju - bez efektu. No nic, trzeba się będzie wybrać przy okazji do ASO.  Póki co zaczynam się przyzwyczajać do żółtej kontrolki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja, którą można uruchomić na desce rozdzielczej , pozwala tylko wyrównać odczyty ciśnień.

Procedura programowania nowych (albo innych) czujników TPMS w Nissanie jest do zrobienia tylko przez komputer serwisowy. Najpierw trzeba uruchomić procedurę programowania w samochodzie komputerem serwisowym przez złącze obd-2 a potem wzbudzić specjalnym urządzeniem po kolei czujnik w każdym kole i kolejność ma tu znaczenie. 

Poszukaj u dobrego wulkanizatora jak nie masz serwisu pod ręka. Oni już sobie z tym dają radę. 

Swoją drogą to słabe, że nie można zapisać dwóch zestawów kół. W toyocie tak mam, że wystarczy przy zmianie kół przełączyć zestaw na desce rozdzielczej. 

 

Edytowane przez Emjot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Emjot napisał:

Kalibracja, którą można uruchomić na desce rozdzielczej , pozwala tylko wyrównać odczyty ciśnień.

Procedura programowania nowych (albo innych) czujników TPMS w Nissanie jest do zrobienia tylko przez komputer serwisowy. Najpierw trzeba uruchomić procedurę programowania w samochodzie komputerem serwisowym przez złącze obd-2 a potem wzbudzić specjalnym urządzeniem po kolei czujnik w każdym kole i kolejność ma tu znaczenie. 

Poszukaj u dobrego wulkanizatora jak nie masz serwisu pod ręka. Oni już sobie z tym dają radę. 

Swoją drogą to słabe, że nie można zapisać dwóch zestawów kół. W toyocie tak mam, że wystarczy przy zmianie kół przełączyć zestaw na desce rozdzielczej. 

 

Do tej pory nie miałem problemu z dwoma kompletami kół, więc chyba mogą być zapisane w komputerze. Problem z tym, że ustrojstwo się zbiesiło i do ASO ciągnie ;) Ale ja go przetrzymam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Red_Sebald napisał:

Do tej pory nie miałem problemu z dwoma kompletami kół, więc chyba mogą być zapisane w komputerze. Problem z tym, że ustrojstwo się zbiesiło i do ASO ciągnie ;) Ale ja go przetrzymam...

Jak auto nie ma opcji zapisania dwóch kompletów kół, klonuje się kody oryginalnych czujników na drugi komplet. Masz dwa komplety kół ale dla samochodu nie ma to znaczenia bo cały czas widzi te same czujniki w kołach. Nie pozamieniali Ci kół przy montażu (np. przód z tyłem)? W X-ie system rozpoznaje położenie czujników bo czyta każde koło oddzielnie. W zależności od producenta, systemy czytają i rozróżniają każde koło osobno albo czytają wszystkie koła razem bez rozróżnienia które to koło. 

Edytowane przez Emjot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, Nissan stosuje w tym modelu system bezpośredni, który rozpoznaje konkretny kompatybilny czujnik bez potrzeby "zapisywania/klonowania" a takie systemy rozpoznają "nieograniczoną" ilość kół i nie ma znaczenia które gdzie jest zamontowane.

 Tu konkretnie, wyraźnie jest jakiś błąd/usterka.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2019 o 11:19, Red_Sebald napisał:

Dzień dobry,

mam problem - po kolejnej sezonowej przekładce kół czujniki ciśnienia powietrza w oponach najpierw prawidłowo skomunikowały się z samochodem, następnie odczyty znikły podczas jazdy i od tej pory po odpaleniu pojawia się żółta kontrolka błędu systemu monitorowania ciśnienia. Od wymiany upłynął tydzień i problem nie znika - próbowałem kalibracji czujników z poziomu komputera pokładowego ale bez sukcesu. Czy jest jakiś inny sposób na "samodzielne" sparowanie czujników, czy pozostaje wizyta ASO?

Pozdrawiam,

A jesteś pewien, że czujniki po przekładce sie skomunikowały? One nawiązują połączenie nie po odpaleniu stacyjki, tylko w czasie jazdy. Trzeba przejechać jakieś 1000-1500 metrów z prędkością dozwoloną w terenie zabudowanym. Potem dopiero komputer się orientuje czy coś działa czy nie. 

14 godzin temu, manix napisał:

Z tego co wiem, Nissan stosuje w tym modelu system bezpośredni, który rozpoznaje konkretny kompatybilny czujnik bez potrzeby "zapisywania/klonowania" a takie systemy rozpoznają "nieograniczoną" ilość kół i nie ma znaczenia które gdzie jest zamontowane.

 Tu konkretnie, wyraźnie jest jakiś błąd/usterka.

Soft nissana (Nissan Consult Plus) pozwala jedynie odpalić procedurę programowania nowych czujników, co powoduje wykasowanie starych. Mam też dostęp do oprogramowania i interfejsu delphi (oryginał nie chiński klon) i on pozwala wpisać tylko 4 identyfikatory czujników tpms z rozróżnieniem pozycji kół. Zamiana pozycji czujnika skutkuje tylko tym, że komputer wyświetla ciśnienie kola na złej pozycji (na desce). Nie ma opcji według mnie na przypisanie więcej niż 4 czujników tpms. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki z systemem bezpośrednim nie są "przypisywane" a rozpoznawane przez sygnał, a pozycja prawy/lewy jest określana poprzez ruch obrotowy (w czujniku jest malutka kulka, która "zapina" sygnał w zależności od kierunku obrotu, zaś tył/przód jest określany poprzez system czujnika ABS.)

Cała NORMALA procedura adaptacji takowego czujnika, prawidłowo przebiega poprzez jazdę z odpowiednią prędkością przez określony czas, oczywiście czujnik OEz odpowiednim zakresem pracy i nr ID (uniwersalne trzeba albo "sklonować" lub wczytać za pomocą interfejsu poprzez złącze, w zależności od systemu.)

Być może Nissan cos tam "pogmyrał" w systemie by utrudnić życie, ale w QQ J11 kolegi dwa komplety działają bez problemu jak w moim Tucsonie (trzeci komplet, po zmianie rozmiaru kół.)

Zmiana kompletów kół nie powoduje żadnych błędów jak i to racja kół.

 Edit: Na początku w ASO sciemniali, że trzeba "wgrywać" i to najlepiej u nich, by nie stracić gwarancji.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.04.2019 o 23:08, manix napisał:

Czujniki z systemem bezpośrednim nie są "przypisywane" a rozpoznawane przez sygnał, a pozycja prawy/lewy jest określana poprzez ruch obrotowy (w czujniku jest malutka kulka, która "zapina" sygnał w zależności od kierunku obrotu, zaś tył/przód jest określany poprzez system czujnika ABS.)

No to Nissan (a w zasadzie VDO) musiał inaczej to rozwiązać. Jak wprowadziłem błędnie kolejność czujników przy wpisywaniu ich do systemu, to przednie czujniki pokazywał mi z lewej strony samochodu (na desce) a tylne z prawej strony samochodu. Dokładnie na takich pozycjach jak je wprowadziłem w systemie. Po wpisaniu ich w odpowiedniej kolejności, na desce też jest OK.

Mam dwa komplety kół i każde koło ma inne ID czujnika. Po zmianie kół z zimowych na letnie jeździłem cały tydzień i czujniki się nie zaadaptowały same (na desce świeciła kontrolka błędu TPMS). Dopiero po wykasowaniu ID czujników kół zimowych i wpisaniu ID kół letnich, system TPMS zaczął działać. 

Edytowane przez Emjot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, że Nissan stosuje (jak większość producentów) różne systemy producentów czujników.
Mam znajomego który ma 2 komplety kół i zero problemów (J11 z 2015 roku)

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, manix napisał:

Znaczy, że Nissan stosuje (jak większość producentów) różne systemy producentów czujników.
Mam znajomego który ma 2 komplety kół i zero problemów (J11 z 2015 roku)

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka
 

Może ma w jednym zestawie oryginalne czujniki a w drugim uniwersalne czujniki z zapisanymi klonami ID tych pierwszych. Tak się najczęściej robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobote wymieniłem koła na letnie,  w serwisie mimo mojej prośby nie poznaczyli ich podczas zdejmowania nie miałem problemu z parowaniem czujników, po przejechaniu około 5km odczyty się pojawiły. Koła zimowe zmontowane w ASO ale felgi kupiłem używki z czujnikami Nissana (alusy takie same jak na aucie 18''), zimówki są kierunkowe to na wszelki wypadek je poznaczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update. Kilkukrotnie zauważyłem, że po dłuższym postoju (doba) czujniki parują się.... a potem po jakiejś minucie odczyty znikają i wyświetla się kontrolka błędu. Tak więc samouleczenie chyba nie nastąpi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa załatwiona w serwisie od ręki - potrzebne było ponowne kodowanie czujników. Zobaczymy tylko, czy nie pojawi się problem przy przekładce kół na zimowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinien, od 2016 co roku zmieniam koła i żadnych cyrków nie ma. Drugi komplet czujników kupiony w necie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzewam temat , czy tylko ASO potrafi kodować te czujniki ?

Pojechałem do kolegi miał nową maszynę chińczyk , niestety opona zeskoczyła z  zamka na czujnik , czujnik urwany ...

Ale oczywiście mam nowy tylko nie zakodowany , a ASO krzyknęli 170 zł kodowanie jednego koła , i 120 montaż czujnika .

Czujnik zamontuję u sąsiada Wulkanizatora , ale to cholerne kodowanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnięci wulkanizatorzy mają już sprzęt do kodowania. Takie uniwersalne urządzenie to koszt około 1500-2000 PLN i niektórzy zainwestowali. 
Inni nadal tylko młotek poważają jako narzędzie pracy ale tych lepiej omijać.

Edytowane przez Emjot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 godzin temu, Emjot napisał:

Ogarnięci wulkanizatorzy mają już sprzęt do kodowania. Takie uniwersalne urządzenie to koszt około 1500-2000 PLN i niektórzy zainwestowali. 
Inni nadal tylko młotek poważają jako narzędzie pracy ale tych lepiej omijać.

Potwierdzam, Ogarnięci, Byłem u gości którzy nie mieli problemu. Tym bardziej że zauważyli w jednym kole zamiennik{ plastik} K0Dowanie ?  Przekładka czujnika. 2 min pracy u nich i ok. Ale przed nimi byłem u oponiarza który  obliczył sobie że auto ma czujniki ciśnienia więc koszt + 100 za koła. Powiedziałem mu że czujniki są zamontowane w feldze nie w gumie ,typowe nakręcanie kosztów. macie dobrych wulkanizatorów .nie bójcie się ich. zrobią to za 1/4 ceny w serwisie. Chyba że tęsknicie za ich kawą i landrynkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też koła z czujnikami są droższe niż bez - jak przekładasz oponę oczywiście. Może doliczają "uważanie na czujniki", ale jak nie masz czujników to zwykle "te wentyle nadają się do wymiany bo strzelą" - oni i tak muszą wyjść na swoje :) Jakie to polskie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z info z tego forum wychodzi na to, że dowolny kompatybilny bo auto samo go rozpozna i przypisze.

Ja mam takowe w 4 kołach: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tpms-autel-mx-sensor-433mhz-metalowy-7992385664

Edytowane przez Smakor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...