Red_Sebald Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Dzień dobry, mam problem - po kolejnej sezonowej przekładce kół czujniki ciśnienia powietrza w oponach najpierw prawidłowo skomunikowały się z samochodem, następnie odczyty znikły podczas jazdy i od tej pory po odpaleniu pojawia się żółta kontrolka błędu systemu monitorowania ciśnienia. Od wymiany upłynął tydzień i problem nie znika - próbowałem kalibracji czujników z poziomu komputera pokładowego ale bez sukcesu. Czy jest jakiś inny sposób na "samodzielne" sparowanie czujników, czy pozostaje wizyta ASO? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalb Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Miałem to samo. Przełączałem lewo prawo lewo prawo czasem OK i po jakimś czasie ustąpiło. ale... teraz czujniki pokazują nie to koła ale dam sobie chyba spokój, w ASO 69zł kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzeriusz Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 No to jak wskoczył błąd, to podłącz komputer i problem się rozwiąże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackSet Opublikowano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2019 W dniu 23.04.2019 o 11:19, Red_Sebald napisał: - próbowałem kalibracji czujników z poziomu komputera pokładowego ale bez sukcesu. czy kalibrację uruchamiałeś podczas jazdy czy na postoju? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red_Sebald Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Kalibrację uruchamiałem i podczas jazdy i na postoju - bez efektu. No nic, trzeba się będzie wybrać przy okazji do ASO. Póki co zaczynam się przyzwyczajać do żółtej kontrolki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalb Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Jak się uruchamia kalibrację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 (edytowane) Kalibracja, którą można uruchomić na desce rozdzielczej , pozwala tylko wyrównać odczyty ciśnień. Procedura programowania nowych (albo innych) czujników TPMS w Nissanie jest do zrobienia tylko przez komputer serwisowy. Najpierw trzeba uruchomić procedurę programowania w samochodzie komputerem serwisowym przez złącze obd-2 a potem wzbudzić specjalnym urządzeniem po kolei czujnik w każdym kole i kolejność ma tu znaczenie. Poszukaj u dobrego wulkanizatora jak nie masz serwisu pod ręka. Oni już sobie z tym dają radę. Swoją drogą to słabe, że nie można zapisać dwóch zestawów kół. W toyocie tak mam, że wystarczy przy zmianie kół przełączyć zestaw na desce rozdzielczej. Edytowane 25 Kwietnia 2019 przez Emjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red_Sebald Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 12 godzin temu, Emjot napisał: Kalibracja, którą można uruchomić na desce rozdzielczej , pozwala tylko wyrównać odczyty ciśnień. Procedura programowania nowych (albo innych) czujników TPMS w Nissanie jest do zrobienia tylko przez komputer serwisowy. Najpierw trzeba uruchomić procedurę programowania w samochodzie komputerem serwisowym przez złącze obd-2 a potem wzbudzić specjalnym urządzeniem po kolei czujnik w każdym kole i kolejność ma tu znaczenie. Poszukaj u dobrego wulkanizatora jak nie masz serwisu pod ręka. Oni już sobie z tym dają radę. Swoją drogą to słabe, że nie można zapisać dwóch zestawów kół. W toyocie tak mam, że wystarczy przy zmianie kół przełączyć zestaw na desce rozdzielczej. Do tej pory nie miałem problemu z dwoma kompletami kół, więc chyba mogą być zapisane w komputerze. Problem z tym, że ustrojstwo się zbiesiło i do ASO ciągnie Ale ja go przetrzymam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 (edytowane) 9 godzin temu, Red_Sebald napisał: Do tej pory nie miałem problemu z dwoma kompletami kół, więc chyba mogą być zapisane w komputerze. Problem z tym, że ustrojstwo się zbiesiło i do ASO ciągnie Ale ja go przetrzymam... Jak auto nie ma opcji zapisania dwóch kompletów kół, klonuje się kody oryginalnych czujników na drugi komplet. Masz dwa komplety kół ale dla samochodu nie ma to znaczenia bo cały czas widzi te same czujniki w kołach. Nie pozamieniali Ci kół przy montażu (np. przód z tyłem)? W X-ie system rozpoznaje położenie czujników bo czyta każde koło oddzielnie. W zależności od producenta, systemy czytają i rozróżniają każde koło osobno albo czytają wszystkie koła razem bez rozróżnienia które to koło. Edytowane 26 Kwietnia 2019 przez Emjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Z tego co wiem, Nissan stosuje w tym modelu system bezpośredni, który rozpoznaje konkretny kompatybilny czujnik bez potrzeby "zapisywania/klonowania" a takie systemy rozpoznają "nieograniczoną" ilość kół i nie ma znaczenia które gdzie jest zamontowane. Tu konkretnie, wyraźnie jest jakiś błąd/usterka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 W dniu 23.04.2019 o 11:19, Red_Sebald napisał: Dzień dobry, mam problem - po kolejnej sezonowej przekładce kół czujniki ciśnienia powietrza w oponach najpierw prawidłowo skomunikowały się z samochodem, następnie odczyty znikły podczas jazdy i od tej pory po odpaleniu pojawia się żółta kontrolka błędu systemu monitorowania ciśnienia. Od wymiany upłynął tydzień i problem nie znika - próbowałem kalibracji czujników z poziomu komputera pokładowego ale bez sukcesu. Czy jest jakiś inny sposób na "samodzielne" sparowanie czujników, czy pozostaje wizyta ASO? Pozdrawiam, A jesteś pewien, że czujniki po przekładce sie skomunikowały? One nawiązują połączenie nie po odpaleniu stacyjki, tylko w czasie jazdy. Trzeba przejechać jakieś 1000-1500 metrów z prędkością dozwoloną w terenie zabudowanym. Potem dopiero komputer się orientuje czy coś działa czy nie. 14 godzin temu, manix napisał: Z tego co wiem, Nissan stosuje w tym modelu system bezpośredni, który rozpoznaje konkretny kompatybilny czujnik bez potrzeby "zapisywania/klonowania" a takie systemy rozpoznają "nieograniczoną" ilość kół i nie ma znaczenia które gdzie jest zamontowane. Tu konkretnie, wyraźnie jest jakiś błąd/usterka. Soft nissana (Nissan Consult Plus) pozwala jedynie odpalić procedurę programowania nowych czujników, co powoduje wykasowanie starych. Mam też dostęp do oprogramowania i interfejsu delphi (oryginał nie chiński klon) i on pozwala wpisać tylko 4 identyfikatory czujników tpms z rozróżnieniem pozycji kół. Zamiana pozycji czujnika skutkuje tylko tym, że komputer wyświetla ciśnienie kola na złej pozycji (na desce). Nie ma opcji według mnie na przypisanie więcej niż 4 czujników tpms. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Czujniki z systemem bezpośrednim nie są "przypisywane" a rozpoznawane przez sygnał, a pozycja prawy/lewy jest określana poprzez ruch obrotowy (w czujniku jest malutka kulka, która "zapina" sygnał w zależności od kierunku obrotu, zaś tył/przód jest określany poprzez system czujnika ABS.)Cała NORMALA procedura adaptacji takowego czujnika, prawidłowo przebiega poprzez jazdę z odpowiednią prędkością przez określony czas, oczywiście czujnik OEz odpowiednim zakresem pracy i nr ID (uniwersalne trzeba albo "sklonować" lub wczytać za pomocą interfejsu poprzez złącze, w zależności od systemu.)Być może Nissan cos tam "pogmyrał" w systemie by utrudnić życie, ale w QQ J11 kolegi dwa komplety działają bez problemu jak w moim Tucsonie (trzeci komplet, po zmianie rozmiaru kół.) Zmiana kompletów kół nie powoduje żadnych błędów jak i to racja kół. Edit: Na początku w ASO sciemniali, że trzeba "wgrywać" i to najlepiej u nich, by nie stracić gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 27.04.2019 o 23:08, manix napisał: Czujniki z systemem bezpośrednim nie są "przypisywane" a rozpoznawane przez sygnał, a pozycja prawy/lewy jest określana poprzez ruch obrotowy (w czujniku jest malutka kulka, która "zapina" sygnał w zależności od kierunku obrotu, zaś tył/przód jest określany poprzez system czujnika ABS.) No to Nissan (a w zasadzie VDO) musiał inaczej to rozwiązać. Jak wprowadziłem błędnie kolejność czujników przy wpisywaniu ich do systemu, to przednie czujniki pokazywał mi z lewej strony samochodu (na desce) a tylne z prawej strony samochodu. Dokładnie na takich pozycjach jak je wprowadziłem w systemie. Po wpisaniu ich w odpowiedniej kolejności, na desce też jest OK. Mam dwa komplety kół i każde koło ma inne ID czujnika. Po zmianie kół z zimowych na letnie jeździłem cały tydzień i czujniki się nie zaadaptowały same (na desce świeciła kontrolka błędu TPMS). Dopiero po wykasowaniu ID czujników kół zimowych i wpisaniu ID kół letnich, system TPMS zaczął działać. Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez Emjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Znaczy, że Nissan stosuje (jak większość producentów) różne systemy producentów czujników.Mam znajomego który ma 2 komplety kół i zero problemów (J11 z 2015 roku) Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Godzinę temu, manix napisał: Znaczy, że Nissan stosuje (jak większość producentów) różne systemy producentów czujników. Mam znajomego który ma 2 komplety kół i zero problemów (J11 z 2015 roku) Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka Może ma w jednym zestawie oryginalne czujniki a w drugim uniwersalne czujniki z zapisanymi klonami ID tych pierwszych. Tak się najczęściej robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Godej Opublikowano 5 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2019 W sobote wymieniłem koła na letnie, w serwisie mimo mojej prośby nie poznaczyli ich podczas zdejmowania nie miałem problemu z parowaniem czujników, po przejechaniu około 5km odczyty się pojawiły. Koła zimowe zmontowane w ASO ale felgi kupiłem używki z czujnikami Nissana (alusy takie same jak na aucie 18''), zimówki są kierunkowe to na wszelki wypadek je poznaczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red_Sebald Opublikowano 6 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2019 Mały update. Kilkukrotnie zauważyłem, że po dłuższym postoju (doba) czujniki parują się.... a potem po jakiejś minucie odczyty znikają i wyświetla się kontrolka błędu. Tak więc samouleczenie chyba nie nastąpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red_Sebald Opublikowano 28 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2019 Sprawa załatwiona w serwisie od ręki - potrzebne było ponowne kodowanie czujników. Zobaczymy tylko, czy nie pojawi się problem przy przekładce kół na zimowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 29 Czerwca 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2019 Nie powinien, od 2016 co roku zmieniam koła i żadnych cyrków nie ma. Drugi komplet czujników kupiony w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
katazipen Opublikowano 23 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2021 Odgrzewam temat , czy tylko ASO potrafi kodować te czujniki ? Pojechałem do kolegi miał nową maszynę chińczyk , niestety opona zeskoczyła z zamka na czujnik , czujnik urwany ... Ale oczywiście mam nowy tylko nie zakodowany , a ASO krzyknęli 170 zł kodowanie jednego koła , i 120 montaż czujnika . Czujnik zamontuję u sąsiada Wulkanizatora , ale to cholerne kodowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emjot Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 (edytowane) Ogarnięci wulkanizatorzy mają już sprzęt do kodowania. Takie uniwersalne urządzenie to koszt około 1500-2000 PLN i niektórzy zainwestowali. Inni nadal tylko młotek poważają jako narzędzie pracy ale tych lepiej omijać. Edytowane 28 Stycznia 2021 przez Emjot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vahanar Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 7 godzin temu, Emjot napisał: Ogarnięci wulkanizatorzy mają już sprzęt do kodowania. Takie uniwersalne urządzenie to koszt około 1500-2000 PLN i niektórzy zainwestowali. Inni nadal tylko młotek poważają jako narzędzie pracy ale tych lepiej omijać. Potwierdzam, Ogarnięci, Byłem u gości którzy nie mieli problemu. Tym bardziej że zauważyli w jednym kole zamiennik{ plastik} K0Dowanie ? Przekładka czujnika. 2 min pracy u nich i ok. Ale przed nimi byłem u oponiarza który obliczył sobie że auto ma czujniki ciśnienia więc koszt + 100 za koła. Powiedziałem mu że czujniki są zamontowane w feldze nie w gumie ,typowe nakręcanie kosztów. macie dobrych wulkanizatorów .nie bójcie się ich. zrobią to za 1/4 ceny w serwisie. Chyba że tęsknicie za ich kawą i landrynkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 U mnie też koła z czujnikami są droższe niż bez - jak przekładasz oponę oczywiście. Może doliczają "uważanie na czujniki", ale jak nie masz czujników to zwykle "te wentyle nadają się do wymiany bo strzelą" - oni i tak muszą wyjść na swoje Jakie to polskie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arecky69 Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 Wulkanizator przy wymianie opon zniszczyl mi jeden z czujnikow. Jaki czujnik mam teraz zamowic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smakor Opublikowano 3 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2021 (edytowane) Z info z tego forum wychodzi na to, że dowolny kompatybilny bo auto samo go rozpozna i przypisze. Ja mam takowe w 4 kołach: https://allegro.pl/oferta/czujnik-tpms-autel-mx-sensor-433mhz-metalowy-7992385664 Edytowane 3 Lutego 2021 przez Smakor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.